Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå er sommeren her, sol, sykt varmt og stranda hele dagen :-)

Men denne uka har jeg poppet opp 2 kilo i vekt. Vet jo godt at jeg ikke har blitt feit, merker jeg holder mye vann. Får ikke av meg gifteringen ;-) Jeg har ikke gjort endringer i kosthold eller trening.

Hva kommer det at man binder mye vann? Føler det er spesielt i varmen. Tips for og kvitte meg med det?

Fortsetter under...

Gjest =xXx=

Jeg drikker vann så det holder selv, men opplever det samme som deg. Det er det negative. På den positive siden så tåler jeg varme langt bedre enn andre rundt meg. Tar meg gjerne en løpetur når sola og varmen er på det sterkeste. Svetter ikke mer enn når det er +20. Blir jo pløsete, men når de andre ligger og peser så er jeg i full vigør.

Hvordan fungerer du i varmen da?

Annonse

Jepp, kan bekrefte det med vann. Jeg drikker aldri vann (saft, te, brus, FRES osv), men det går som regel greit her i Norge da jeg aldri svetter nesten. Men når jeg er i varme land med over 30grader over lengre tid drar jeg vann som en flodhest av og til da jeg ikke kompenserer med å drikke mer væske. Så - drikk mye vann og vannet i kroppen balanserer :)

Dersom du er veldig dehydrert, svetter veldig mye osv, så vil jeg anbefale å faktisk tilsette litt natrium/salt til drikken eller maten. Nær jeg bodde i Indonesia kjøpte vi av og til vann med saltonnhold for å kompensere for salt- og vanntapet.

Du bør drikke sinnsykt mye med vann i 2-3 dager, så stopper du litt en dag eller to (drikker vanlig), også drikker du mer enn vanlig fremover dersom du trener og det er fortsatt syden i Norge :)

Du kommer nok til å gå på do litt ofte til å begynne med...men det vil stabilisere seg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...