Gå til innhold

For mye Questbarer?


Oreo

Anbefalte innlegg

Jeg har endt opp 3 dager i strekk nå med å spise 2-3 questbarer hver dag (haha) , fordi de gir meg sykt søtsug (iallefall cookie dough). Er dette dumt? Spiser det som mellommåltid og legger noen ganger inn i et annet måltid. Ligger vel rundt 1790-1800 kcal dagen med 1 time gåtur hver dag (ca 7 timer i uka).

Er litt redd for å måtte kalle det å spise 3 questbarer om dagen å 'overspise'.. Haha.

For å få riktig svar på dette vil jeg si at jeg er 168,8 cm høy, veier ca 45 kg (17 år) og har pga spisefortyrrelse ligger på dette i ca 3 år nå. 'undervektig' altså .. Spørsmålet har ingen ting med Spiseforstyrrelse å gjøre, men om det er bra eller dårlig for kroppen med for mye questbarer.

Hvis det er rart å spørre om det her, så beklager jeg, men jeg er litt stressa nå, vet ikke andre steder å spørre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er alvorlig undervektig; ALLE KALORIER ER (FOR DEG) GODE KALORIER. så om d er questbarer, twist eller laks kaloriene kommer fra så er d viktigste at du får i deg mat.

Men om du klarer mer "skikkelig" mat er jo d egentlig bedre både mtp næring og også det psykiske aspektet ved å bli frisk. For en "normal" og frisk person spiser ikke flere barer daglig;)

Så; spis mer, kom deg opp i vekt. L mest mulig mat være "skikkelig" mat slim at du venner deg til det som faktisk er vanlig lg bra for deg. Så kan disse barene heller være ekstramat/kos.

Altså; ja til questbar I TILLEGG til mat. NEI til questbar i stedet for mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at spørsmålet ikke har noe med spiseforstyrrelser å gjøre, men jeg blir nødt å svare deg med utgangspunkt i nettopp dette. Du spiser ALTFOR lite til å være i en tilfriskningsprosess. (Jeg håper å antar at målet ditt er å bli frisk og normalvektig?)

I hovedsak burde målet ditt være å få i deg nok kalorier - og kutte ned på aktivitet. Selv måtte jeg ligge på minimum 3500 kalorier da jeg startet "recovery" , og ligger nå mellom 2800-3500 daglig.

Dette er bare en indikasjon, men i all hovedregel blir 3000 ofte satt som et minimum for alvorlig undervektige pasienter (i følge min lege). Jeg vil virkelig anbefale deg å snakke med en lege angående dette. Og ang frykten din for å "overspise" : Det er ingenting som kalles overspising når man som undervektig skal opp i vekt - MAT ER MEDISINEN DIN. Men nok en gang; Ta en prat med legen din <3 Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så viktig om du spør om dette fordi du lurer på om Quest-barer er usunt. Det at det ligger, eller har ligget, en spiseforstyrrelse i bunn her gjør at vi ikke er kvalifiserte til å hjelpe deg. Anbefaler deg å oppsøke fagpersonell og få et godt opplegg og oppfølging derfra. Lykke til. :)

Tråden stenges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...