Gå til innhold

Skal på 2 ukers kjøretur. Hvordan spise sunt og og holde kroppen aktiv?


Simennzz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og en større kompisgjeng skal på en kjøretur i ca 2 uker rundtom i den nydelige naturen her i Norge, ca midt i Juli.

For ca 3 uker siden begynte jeg skikkelig aktivt med styrketrening. Med det mener jeg at jeg spiser 80% riktig, trener styrke annenhver dag med nybegynnerprogrammet til fitnessbloggen, tar proteinshake og kreatin. Har kommet skikkelig godt igang med treningen, så det er nesten slik jeg ikke har lyst å reise på ferien siden jeg allerede ser resultater etter 3 uker (føler meg sterkere og ser jeg forbrenner mer fett).

Så det jeg funderer på er hvordan jeg kan "minimere skaden" ved å reise på denne turen.

Jeg tenkte kanskje at jeg kunne trene kroppsvekt-øvelser annenhver dag på turen, og funderer for eksempel på om noen har et bra program til dette.

Skal jeg ta kreatin mens jeg er på turen? Jeg har ikke hatt noe oppladingsfase, siden jeg tenkte jeg skulle bruke det over lengre tid (har gått på det i 3 uker)

Tips til tørr, enkel og sunn mat jeg kan ta med meg?

Jeg kommer ikke til å være ekstrem på det, jeg skal ha det SINNSYKT kjekt på denne turen, nyte noe alkohol, usunn mat og slappe av, men vil ikke risikere og dette helt utav det.

Det er også en veldig "sunn" ferie sånnsett, siden vi skal gå fjellturer og være aktive omtrent hver dag.

Tar gjerne imot tips hva du eventuelt har gjort i lignende situasjoner :)

Simen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kos deg og nyt livet! Treningen og maten vil fremdeles være det når du kommer tilbake. Denne gutteturen får du derimot kun en av.

Fokus på trening og kosthold er BRA og sunt men det er også sunt å kunne klare å slappe helt av, bryte rutinene og være sosial. Så lenge trening og kosthold er på plass gjennom største delen av året så tåler du fint noen slike pause som dette (og som f.eks ved juleferier o.l)

God tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg og en større kompisgjeng skal på en kjøretur i ca 2 uker rundtom i den nydelige naturen her i Norge, ca midt i Juli.

For ca 3 uker siden begynte jeg skikkelig aktivt med styrketrening. Med det mener jeg at jeg spiser 80% riktig, trener styrke annenhver dag med nybegynnerprogrammet til fitnessbloggen, tar proteinshake og kreatin. Har kommet skikkelig godt igang med treningen, så det er nesten slik jeg ikke har lyst å reise på ferien siden jeg allerede ser resultater etter 3 uker (føler meg sterkere og ser jeg forbrenner mer fett).

Så det jeg funderer på er hvordan jeg kan "minimere skaden" ved å reise på denne turen.

Jeg tenkte kanskje at jeg kunne trene kroppsvekt-øvelser annenhver dag på turen, og funderer for eksempel på om noen har et bra program til dette.

Skal jeg ta kreatin mens jeg er på turen? Jeg har ikke hatt noe oppladingsfase, siden jeg tenkte jeg skulle bruke det over lengre tid (har gått på det i 3 uker)

Tips til tørr, enkel og sunn mat jeg kan ta med meg?

Jeg kommer ikke til å være ekstrem på det, jeg skal ha det SINNSYKT kjekt på denne turen, nyte noe alkohol, usunn mat og slappe av, men vil ikke risikere og dette helt utav det.

Det er også en veldig "sunn" ferie sånnsett, siden vi skal gå fjellturer og være aktive omtrent hver dag.

Tar gjerne imot tips hva du eventuelt har gjort i lignende situasjoner :)

Simen

Kjør på med kreatin som keegil sier, ta med noe beef jerky, litt prot. pulver til etter cardioen og ellers så kjører du bare på.

Ikke kjør helt you only live once mtp. kosthold, og tenk at du kommer tilbake og mister vekten, hvis du virkelig går you only live once hjelper det ikke at du trener hver dag, du legger fortsatt på deg en veldig god del kilo.

Bare kjør noe situps, pushups, chins, egentlig hva enn du kommer på, bare for vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Minimaliser alkohol inntaket mest mulig. Du må selvfølgelig kose deg, og heller komme sterkere tilbake med nytt påfyll med motivasjon. Jeg vil anbefale å begrense alkoholinntaket mest mulig. Det å spise mye god mat og kanskje legge på seg noen kilo gjør ingenting, for det kan gi ekstra piff i treningen når du kommer tilbake. Alkoholen vil dermed bryte deg ned og redusere prestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimaliser alkohol inntaket mest mulig. Du må selvfølgelig kose deg, og heller komme sterkere tilbake med nytt påfyll med motivasjon. Jeg vil anbefale å begrense alkoholinntaket mest mulig. Det å spise mye god mat og kanskje legge på seg noen kilo gjør ingenting, for det kan gi ekstra piff i treningen når du kommer tilbake. Alkoholen vil dermed bryte deg ned og redusere prestasjonen.

Å drikke alkohol i forbindelse med styrketrening er ikke så farlig som enkelte skal ha det til. Så lenge man spiser og trener i samme tempo, vil jeg påstå at det er rimelig harmløst. Alt med moderasjon osv, men å minimalisere alkoholinntaket på ferietur for å konservere et par ukers nybegynnergains.. Det blir for dumt. Tipper trådstarter er på eksakt samme sted når han kommer tilbake fra ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å drikke alkohol i forbindelse med styrketrening er ikke så farlig som enkelte skal ha det til. Så lenge man spiser og trener i samme tempo, vil jeg påstå at det er rimelig harmløst. Alt med moderasjon osv, men å minimalisere alkoholinntaket på ferietur for å konservere et par ukers nybegynnergains.. Det blir for dumt. Tipper trådstarter er på eksakt samme sted når han kommer tilbake fra ferie.

Det er nok forskjellig fra person til person. Det jeg har erfaring med etter en pause fra hverdagen, er en uke med trening med dårligere restitusjon og dårligere intensitet. Selv med moderat inntak, men kommer jo tilbake der jeg slapp. Nå driver jeg aktivt med konkurranser hvor hver treningsøkt blir like viktig. Driver man med trening for å holde seg i form og for å øke livskvaliteten så trenger man kanskje ikke å være like streng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved kondisjonstrening osv så tror jeg alkohol er drepende, men skal man bare løfte vekter og følge et program for å bli sterkere og vokse, så trenger sjelden formen å være 100% uansett, da man sjelden trener opp mot maks.

Men du har nok rett i at det er individuelt. Selv blir jeg ikke fyllesyk og er like fin i formen dagen etter. Men de fleste dropper jo økter og bekker innpå med cola og drittnæring, så det er nok litt der syndinga ligger tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved kondisjonstrening osv så tror jeg alkohol er drepende, men skal man bare løfte vekter og følge et program for å bli sterkere og vokse, så trenger sjelden formen å være 100% uansett, da man sjelden trener opp mot maks.

Men du har nok rett i at det er individuelt. Selv blir jeg ikke fyllesyk og er like fin i formen dagen etter. Men de fleste dropper jo økter og bekker innpå med cola og drittnæring, så det er nok litt der syndinga ligger tror jeg.

ligger nok mye der ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...