Gå til innhold

Styrketrening for amerikansk fotball!


huy

Anbefalte innlegg

Hei!

Gutt 20.

Akkurat begynt med amerikansk fotball..Har tidligere trent en del styrke, 2 år siden nå. Vekten jeg har per idag er ganske lav, så har lyst til å gå opp en 5-10kg (muskelmasse).

Trener amerikansk fotball 2 ganger i uka.

Til nå har jeg kjørt Stronglift 5x5 - Med noen tilleggs øvelser for spenst og hurtighet. Box jumps og prowler.

Det som er spørmålet mitt er om noen har tips å komme med, andre program evt? Hva burde jeg fokusere mer på osv.. Tar imot alt av svar med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo an på hvilke posisjon du skal spille da.. ? :)

Wide receiver :)

Hva spiste du i dag? Hvor mye løfter du i baseøvelsene?

Det jeg kan si om maten er at jeg hele tiden sørger for å ha grei fordeling av karb/prot/fett til hvert måltid. Kosthold er noe jeg får til ganske bra, men det kunne vært bedre.

I disse dager har jeg ingen kontroll på hva jeg løfter max i baseøvelsene. dette er pga jeg akkurat har begynt med styrke igjen. Forrige økt: Bøy- 45kg | militærpress - 25kg | Mark - 65kg...Lett riktignok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ville jeg ha fortsatt på stronglifts/starting strength /greyskull LP til du kommer deg over... Ihvertfall tresifret i bøy og mark og kroppsvekt i benk, og spist MER. Perfekt fordeling av proteiner /fett/carbz er ikke viktig om du vil opp i vekt, nok kalorier, derimot.

Ikke for å kapre noen tråd, men hva ville du anbefalt dersom man har kommet forbi dette punktet? Da snakker jeg om tresifret i bøy og mark, og kv i benk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...