Gå til innhold

Måle fettprosent - oslo


nickvaage

Anbefalte innlegg

Noen som vet et sted i Oslo hvor man kan få målt fettprosent med klype?

Tenker da erfarne personlige trenere som treffer nokså presist og ikke en hobby-måler.

Kan godt være privat person dersom det er en som er litt erfaren.

Pris også om dere vet det :)

Gått en stund på diett nå og begynner å bli ganske stramt rundt midjen, så hadde vært gøy å fått målt den faktiske-fettprosenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg skulle tatt en fettprosent måling ut av det blå så hadde jeg nok heller prøvd å få meg en DXA skann. Dette skal visst være mulig på NIH, men koster også en god sum (750,- tror jeg). Men da får du så nøyaktig måling som mulig. Du kan jo prøve å sende de en mail for å høre om muligheten for å ta en test:

Kontaktinformasjon: Hege Nymo Østgaard - [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dXA er det mest nøyaktige du får av alt! Det er en steindyr maskin kun enkelte sykehus, Volvat (privat legeklinikk) og Olympiatoppen (som først og fremst har det for å følge landslagsutøverne våre) har i Norge.

Den måler hele kroppens sammensetning, fra fettprosent, beintetthet, sener, vev osv. Definitivt noe av det mest presise måleverktøyet o verden og i alle fall i Norge :)

Måling med fettklype gjort av mennesker vil aldri være like nøyaktig, men er nok det mest presise du får etter en dXA-scan :)

Vil som sagt anbefale å ta det på Optimal Trening da du der får god oppfølgingssamtale med råd, veiledning og tips knyttet til hvor fettet er lagret, hva det betyr osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en DXA scan virkelig mer presis enn hva en dyktig faglært person kan få til med en klype?

Isåfall kan jeg ta en klype test nå, og en DXA scanning når jeg er ferdig på diett (29 juni)

DXA er gullstandarden..

To røntgenstråler, med forskjellig energi, som skytes på kroppen og så sender tilbake helt presise resultater.

Fettklype handler om å måle tykkelse på hudfolder, og fra det kalkulere et estimat på fettprosent. Dette gir gode resultater, men kan ikke måle seg med å direkte måle hvor mye fett som finnes :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...