Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann! Har bestemt meg for å prøve å ta treningen til et litthøyere nivå, vil nå de neste 4-6 ukene gå ned i fettprosent, før jeg begynner med bygging - vil bli større og sterkere!

Jente på 24, trener mye tung styrke, boksing, og cardio en sjelden gang.

Disse tingene vurderer jeg:

Kreatin monohydrat

BCAA

ZMA - sover dårlig, og vurderer å forsøke dette

Har ikke så vanvittig mye peiling, men vet at jeg ikke ønsker å ta mye tilskudd, da jeg fokuserer på å få det jeg trenger gjennom kostholdet.

Sliter dessuten med litt dårlig restitusjon, er ZMA også noe som kan hjelpe her?

Hadde vært flott med litt innspill, er dsse tingene noe som kan hjelpe meg litt videre, eller ei, og er det kanskje noe annet jeg heller bør forsøke?

Tusen takk!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30072-hvilke-tilskudd-trenger-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke tilskudd du "trenger" er vanskelig å si uten f.eks en komplett diettplan osv.

Står litt i disse trådene :

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/kosttilskudd-som-gir-mest-for-penga.29302/

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/info-om-kosttilskudd.28343/

Er litt PWO junkie selv, så jeg bruker følgende :

PWO med kreatin i

Proteinpulver med BCAA

ZMA (syke syke drømmer :o )

Omega-3

Multivitamin

Fat Burner

Jeg mener du trenger bare dette:

Proteinpulver - fordi det er ofte vanskelig å spise nok proteiner. Spesielt for dem som gjør annet i livet enn bare trening.

Kreatin - hjelper faktisk på styrken

Tran - billig og funker som bare det

Har prøv bcaa av og på i flere år, mener det er bare tull. Får nok dersom du tar proteinpulver og spiser protein fra ulike kilder.

Zma - Naah....Det beste er at du sover nok, god rutine og alt det der. Men denne kan variere fra person til person. De som liker ZMA mener at de sover dypere, men ikke fortere. For min del så hjelper det med protein før leggetid med litt tran.

PWO - litt sånn luregreier. En nespresso shot fungerer bedre for min del. Men dersom du drikker mye kaffe ellers, så vil du uansett ikke ha stor effekt. Jeg drikker ikke så mye kaffe gjennom dagen. En til morgen og en før trening.

Takler du stress bra eller har lite stress - DA har du kommet langt ;)

Helt ærlig? Det avhenger av kostholdet ditt og hva du "trenger" avhenger av det.

Sliter du med å få i deg nok proteiner -> Whey protein (80 eller 100)

Sliter du med søvn, ZMA eller melatonin tilskudd er verdt å prøve

Kreatin er litt "meh". Personlig foretrekker jeg å vite hva jeg yter "naturlig". +5/10% styrkeøkning avhenger jo av at du må fortsette å ta det. #broscience

Drit i BCAA, kjøp deg heller cottage cheese eller mager kesam. Om økonomien er trang, så ser jeg helt klart fordeler med BCAA.

Multivitaminer er the good shit.

Tran om du ikke spiser fisk.

Ellers er gode søvnrutiner bra for deg, og ikke mtp kun trening heller. Må du opp kl.6:30 elns, så sørger du for at du er i seng 22:00. Du må være konsekvent med tidspunktene. Jo mer stabil rutine du har, jo bedre er det.

Helt ærlig? Det avhenger av kostholdet ditt og hva du "trenger" avhenger av det.

Sliter du med å få i deg nok proteiner -> Whey protein (80 eller 100)

Sliter du med søvn, ZMA eller melatonin tilskudd er verdt å prøve

Kreatin er litt "meh". Personlig foretrekker jeg å vite hva jeg yter "naturlig". +5/10% styrkeøkning avhenger jo av at du må fortsette å ta det. #broscience

Drit i BCAA, kjøp deg heller cottage cheese eller mager kesam. Om økonomien er trang, så ser jeg helt klart fordeler med BCAA.

Multivitaminer er the good shit.

Tran om du ikke spiser fisk.

Ellers er gode søvnrutiner bra for deg, og ikke mtp kun trening heller. Må du opp kl.6:30 elns, så sørger du for at du er i seng 22:00. Du må være konsekvent med tidspunktene. Jo mer stabil rutine du har, jo bedre er det.

Kreatin er vel et av de best dokumenterte kosttilskuddene. Broscience ??

Multivitaminer er like lite nødvendig dersom du får nok vitaminer via kostholdet som det er med proteinpulver hvis du får for lite protein via kostholdet..

Annonse

Kreatin er vel et av de best dokumenterte kosttilskuddene. Broscience ??

Multivitaminer er like lite nødvendig dersom du får nok vitaminer via kostholdet som det er med proteinpulver hvis du får for lite protein via kostholdet..

Beklager, formulerte meg feil. Det jeg mente kunne være broscience er prosentene jeg nevnte :p

Kreatin funker, seff, men om en TRENGER det, er en annen sak.

Melatonin er fine ting hvis du sliter med søvn, og det koster "ingenting".

240 stk 3mg for under 200 lappen. Det holder ca ganske lenge: http://www.ebay.co.uk/itm/231185662309

Kompis bruker melatonin. Det er kanskje ikke Imovane-sterkt, men det er det beste bivirkningsfrie, ikke avhengighetsdannende stoffet en kan ta.

+1

Jeg mener du trenger bare dette:

Proteinpulver - fordi det er ofte vanskelig å spise nok proteiner. Spesielt for dem som gjør annet i livet enn bare trening.

Kreatin - hjelper faktisk på styrken

Tran - billig og funker som bare det

Har prøv bcaa av og på i flere år, mener det er bare tull. Får nok dersom du tar proteinpulver og spiser protein fra ulike kilder.

Zma - Naah....Det beste er at du sover nok, god rutine og alt det der. Men denne kan variere fra person til person. De som liker ZMA mener at de sover dypere, men ikke fortere. For min del så hjelper det med protein før leggetid med litt tran.

PWO - litt sånn luregreier. En nespresso shot fungerer bedre for min del. Men dersom du drikker mye kaffe ellers, så vil du uansett ikke ha stor effekt. Jeg drikker ikke så mye kaffe gjennom dagen. En til morgen og en før trening.

Takler du stress bra eller har lite stress - DA har du kommet langt ;)

Lurer litt på hva PWO du har tatt , om du får bedre effekt av en nespresso shot :eek:

Om du går for norske varianter av PWO, er jeg enig. Men om du klarer å få tak i ordentlig PWO, så vil du iallefall føle fokus og pump i økt grad under treningsøktene (y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...