Gå til innhold

Bra trening for biceps?


Henrik Botn

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trener biceps etter bryst på samme dag, altså bryst og biceps sammen.

Men jeg er litt redd for om jeg har for dårlige øvelser på biceps eller for mange sett. Jeg pusher meg til den siste repetisjonen og det brenner virkelig i bicepsene mine når jeg trener.

Det jeg trener på biceps er:

Bicepscurl med ez-stang = 4 sett * 10 rep

Hammercurl = 2 sett * 10 rep

Hantelcurl = 2 sett * 10 rep

Dragcurl i kabelmaskin = 4 sett * 10 rep

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kamerat, du trenger virkelig ikke 4 isolasjonsøvelser for biceps.

Har du 4 isolasjonsøvelser for hver muskel i kroppen?

Broh-tip:

Kjør biceps sammen med andre drabevegelser for ryggen (chins/pull-ups, roing+++) og om du virkelig har mer futt igjen i arma etter det, DA kan du legge til EN isolasjonsøvelse for biceps :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamerat, du trenger virkelig ikke 4 isolasjonsøvelser for biceps.

Har du 4 isolasjonsøvelser for hver muskel i kroppen?

Broh-tip:

Kjør biceps sammen med andre drabevegelser for ryggen (chins/pull-ups, roing+++) og om du virkelig har mer futt igjen i arma etter det, DA kan du legge til EN isolasjonsøvelse for biceps :)

Tusentakk for tipset! Men jeg trener rygg sammen med triceps. Jeg trente rygg og biceps sammen og da hadde jeg ingen futt igjen i bicepsene etter markløft, nedtrekk m/smalt og bredt grep og sittende roing. Jeg kunne derfor ikke trene biceps etter det og da bestemte jeg meg for å kjøre to muskelgrupper som ikke ble utslitt av hverandre for å kunne trene hver muskel helt og holdent. Hvis du ser det slik at jeg bare trener biceps alene, synes du da at øvelsene er bra nok eller blir det overtrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentakk for tipset! Men jeg trener rygg sammen med triceps. Jeg trente rygg og biceps sammen og da hadde jeg ingen futt igjen i bicepsene etter markløft, nedtrekk m/smalt og bredt grep og sittende roing. Jeg kunne derfor ikke trene biceps etter det og da bestemte jeg meg for å kjøre to muskelgrupper som ikke ble utslitt av hverandre for å kunne trene hver muskel helt og holdent. Hvis du ser det slik at jeg bare trener biceps alene, synes du da at øvelsene er bra nok eller blir det overtrening?

Der Sa du det selv: Etter øvelsene på ryggdagen din har du ikke mer futt igjen i biceps som betyr at du har trent ferdig biceps!

Glem tanken om at du må trene en muskel isolert for å få trent den.

Hvordan ser resten av trenignsopplegget ditt ut? hvor lenge har du trent? Alder, vekt og høyde? Hva løfter du i de ulike øvelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der Sa du det selv: Etter øvelsene på ryggdagen din har du ikke mer futt igjen i biceps som betyr at du har trent ferdig biceps!

Glem tanken om at du må trene en muskel isolert for å få trent den.

Hvordan ser resten av trenignsopplegget ditt ut? hvor lenge har du trent? Alder, vekt og høyde? Hva løfter du i de ulike øvelsene?

Har trent i 4,5 mnd. Snart 15 år, 172 cm, 72 kg.

Har bare maxet 60 kg i benkpress, trener 6 sett * 6 rep med 60 kg i knebøy (får skikkelig kjørt beina da) Trener med 90 kg i markløft. Løftet 1 gang med 100 kg i markløft, kjente at jeg kunne klart flere, så det kan ikke kalles maksing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har trent i 4,5 mnd. Snart 15 år, 172 cm, 72 kg.

Har bare maxet 60 kg i benkpress, trener 6 sett * 6 rep med 60 kg i knebøy (får skikkelig kjørt beina da) Trener med 90 kg i markløft. Løftet 1 gang med 100 kg i markløft, kjente at jeg kunne klart flere, så det kan ikke kalles maksing.

good. Hvordan ser treningsopplegget ditt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

good. Hvordan ser treningsopplegget ditt ut?

Trener 5 dager i uken. Har som et mål å trene veldig hardt og utmattende uten å overtrene. Dag 1: Rygg og triceps. Dag 2: Bein og skuldre. Dag 3: Bryst og biceps. Dag 4: Samme som dag 1. Dag 5: Samme som dag 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright. Er det en spesill tanke bak splitten du bruker?

Om ikke vil jeg anbefale å heller trene gjennom hver muskel 3-4 ganger i uka. Siden du i utgangspunktet lurte på om 4 øvelser for biceps ikke var nok regner jeg med at du har en masse øvelser per økt for de ulike musklene? Kutt ned på øvelsene, spar på de store, gode øvelsene som mark, bøy, benk, chins, dips, utfall, militærpress, roing.

Da kan du plutserlig få kjørt gjennom hele kroppen med 4-6 øvelser. Du skal ikke føle deg drept etter hver økt.

Det er også viktig at du får i deg nok og bra mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright. Er det en spesill tanke bak splitten du bruker?

Om ikke vil jeg anbefale å heller trene gjennom hver muskel 3-4 ganger i uka. Siden du i utgangspunktet lurte på om 4 øvelser for biceps ikke var nok regner jeg med at du har en masse øvelser per økt for de ulike musklene? Kutt ned på øvelsene, spar på de store, gode øvelsene som mark, bøy, benk, chins, dips, utfall, militærpress, roing.

Da kan du plutserlig få kjørt gjennom hele kroppen med 4-6 øvelser. Du skal ikke føle deg drept etter hver økt.

Det er også viktig at du får i deg nok og bra mat.

Nei, jeg har bare 3-4 øvelser for hver muskel. Men f.eks jeg bruker jo mer tid på rygg enn på biceps siden rygg er mer utmattende, har flere sett osv. Jeg tror rett og slett at jeg skal unne meg et treningsprogram som er laget av en personlig trener på det treningsstudioet der jeg trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man vil ha store slegger er 4 øvelser på biceps ikke en nødvendighet, men absolutt innafor etter min mening. 2-3 øvelser funker fint det også. Om du liker å trene biceps, så go for it. Ville kjørt 8-12 sett i uka fordelt på 2-3 økter. Kombiner med tunge og lette sett, gjerne 2 tunge sett etterfulgt av to-tre pumpesett, 6-15 reps. Kjør det gjerne etter draøvelser. Man får ikke nødvendigvis skikkelige armer av kun baseøvelser og roing i motsetning til hva mange ser ut til å tro. Når det er sagt bør baseøvelser være hovedprioritet i et hvert skikkelig treningsprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker pronerte preachers (for brachialis), incline m hantel supinert grep(for caput longum isolasjon), stående med hammergrep for brachioradialis og også stående stang curls både supinert og pronert grep.

Bruk mesteparten av trøkket på hammercurls, da får du mest bang for the buck i min mening.

4x10 på 4 øvelser kommer til å drepe armene dine, ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer litt. Kaster eindel pinn, driver litt med søking og triks. I går løp han etter meg då eg kjørte 125 kubikk scooter. Då tenkte eg at eg like godt kunne sjekke maxfarten til voffen. Han klarte 45-50kmt. Sprek fyr.

Hahahha først skjønte jeg ikke hva FAEN du snakka om!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...