Gå til innhold

Sommerkroppen 2012


Gjest

Anbefalte innlegg

Vekt 2. januar 2012:

62 kg.

Mål 10.januar 2012:

Legg: 37,5 cm

Lår: 62,5 cm

Rumpe: 102,5 cm

Mage: 86 cm

Bryst (med sort trenings-BH): 88 cm

Hals: 32 cm

Overarm: 26,5 cm

Hvor ofte er det lurt å veie og måle seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekt 2. januar 2012:

62 kg.

Mål 10.januar 2012:

Legg: 37,5 cm

Lår: 62,5 cm

Rumpe: 102,5 cm

Mage: 86 cm

Bryst (med sort trenings-BH): 88 cm

Hals: 32 cm

Overarm: 26,5 cm

Hvor ofte er det lurt å veie og måle seg?

Jag brukar veie ca 2 gånger i veckan, och måle ca 2 gånger i månaden.

Om syftet ær att få en fingervisning om vart man ær på væg, i vikt och i mål, så tycker inte jag det lønar sig att gøra det oftare æn så då skillnaderna vid en noga planlagd diet kommer vara relativt små. Ær å andra sidan inte bra att det blir før sællan heller, då får du helt pløtsligt stora hopp i statistiken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Tenker å veie meg ca hver/annenhver uke for å få et innblikk i hvor jeg beveger meg. Lurer på om jeg noen gang klarer å gå ned til 55 kg, eller om jeg må inn med et mer realistisk mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så høy med andre ord, så da synes jeg at det er et helt realistisk mål :) Nå veier vi det samme, men jeg er 20 cm høyere enn deg, så for meg ville det blitt mye vanskligere å ta av meg såpass mye, så var derfor jeg måtte vite høyden. Hvis motivasjonen er på plass tror jeg absolutt at du kan klare det! Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Vekt 30. januar 2012:

64,9 kg +2,9 kg (fra sykehusvekta)

Da jeg så vekten hadde gått opp såpass mye fra sist gang (og fra 63,4 kg på fredag og 62 kg 2. januar), trodde jeg kanskje det hadde noe med vekten i seg selv å gjøre, og jeg hadde derfor store håp da jeg tok frem målebåndet. Men neeida, FOR en nedtur!

Mål 30. januar 2012:

Legg: 37,5 cm -

Lår: 63 cm, +0,5 cm

Rumpe: 104 cm +1,5 cm

Mage: 79,5 -6,5 cm (?!)

Hals: 32,5 +0,5 cm

Overarm: 26,5 -

Jeg har riktignok ikke trent så mye som jeg burde, men jeg har flyttet og vært opptatt med det. Likevel trodde jeg kanskje at kostholdet mitt skulle hjelpe på å gå ned i vekt, siden jeg nogenlunde har fått styr på dette. Regelmessige måltider med mye frukt og grønt er tydeligvis ikke nok. Her må det nok mer aktivitet til. Utrolig kjedelig, og ikke minst demotiverende å få slike resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor på magen måler du? Om du måler over navelen så vil jo målet henge sammen med hvor mye du har spist, om du har spist noe som gjør det oppblåst etc.

En anbefaling kan være å måle rundt midjen, dvs det smaleste området mellom navel og byste (tror jeg det blir) :)

Måler litt innimellom selv, og kjører midt på legg, under kne, over kne, topp lår, rompe, hofte, navel, midje, under byste, over byste og overarmen (biceps). Er kanskje litt i meste laget, men er blitt en vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor på magen måler du? Om du måler over navelen så vil jo målet henge sammen med hvor mye du har spist, om du har spist noe som gjør det oppblåst etc.

En anbefaling kan være å måle rundt midjen, dvs det smaleste området mellom navel og byste (tror jeg det blir) :)

Måler litt innimellom selv, og kjører midt på legg, under kne, over kne, topp lår, rompe, hofte, navel, midje, under byste, over byste og overarmen (biceps). Er kanskje litt i meste laget, men er blitt en vane.

Jeg har pleid å måle meg der jeg er tykkest både på legg, lår (øverst) og armer. På magen har jeg målt meg tvers over navelen, og jeg har både veid meg og målt meg på morgenen etter toalettbesøk og før jeg inntar mat og drikke. Utrolig kjedelig å få slike resultater når jeg føler jeg har gjort mer de siste ukene enn de siste månedene. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg enten byttet ut "navel"-målet med å måle midjen, eller legge det til om du vil :)

Og ikke tenk for mye på at du får dårlige resultater sånn i starten. Slike målinger (spesielt for jenter) kan avhenge litt av dagsformen, hva du har spist dagen i forveien og ikke minst hvor du er i menstruasjons-syklusen din. Slik er det ihvertall med meg.

En annen fordel med å måle over midjen er at det er lettere å treffe nøyaktig fra gang til gang.

Bare å stå på videre så vil det nok komme positive resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes målet ditt om 55 kg er realistisk...jeg er 165 høy og skal ned til 53 . Her er det også lite fremgang istarten men satser på at det kommer om vi bare står på videre.

Jeg veier meg 1-2 ganger om dagen og måler mage-midje og lår et par tre ganger i uka...litt mer en nødvendig kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg også 1-2 ganger om dagen, og det er IKKE å anbefale! Prøver å slutte, for man tenker omtrent ikke på annet, og blir kjempelei seg om man f.eks har gått opp mer enn man forventer på kvelden! Finn deg en fast veiedag og prøv å ha på deg det samme og vei deg på samme tid av døgnet, så er nok det mye bedre enn flere ganger om dagen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

best å veie som om morgenen rett etter du har stått opp! husk at mye vann kan samle seg i kroppen i løpet av dagen. det kan ødelegge motivasjonen. best å måle de ulike kroppsdelene. vekta er noe dritt:p

Har du lest innlegget? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med figher. Hvorfor i svarte skal noen veie seg to ganger daglig? Det er nesten farlig og på grensen til en forstyrrelse. Ingen dager er like. Noen dager spiser du mer salt, noen ganger drikker du mer vann. Noen dager stresser du, noen dager står du opp tidlig/legger deg senere. Prøv å lev i nuet, les noen bøker som omhandler dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...