Gå til innhold

Mageøvelse


BENINA

Anbefalte innlegg

I morgen starter jeg med nybegynner programmet til Norges Styrkeløft forbund, og der står det bare øvelse: Magen... 3 x 30.

Situps eller hva?

Også er startvekten på benkpress 45 kg - 6 repetisjoner.. men jeg har jo trent styrke i flere uker og klarer ikke mer enn max 40 kg på flere repetisjoner.

Lønner det seg da å ha hjelper som hjelper med stangen, eller gå ned på vekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi du skal nok ikke løfte mer enn maksen til å starte med. Kikket på programmet, og det er et utkast tatt i utgangspunkt at du løfter 100kg i hver av øvelsene!

Så - der det står 45kg menes 45% av maksen din. Hvis maksen din er 45kg (?) så skal du begynner å trene med 20kg :)

Mage tenker jeg er valgfritt, så lenge du trener den. Variér.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det skjønte jeg ikke.. hvordan ser du at det er ment 45%?

Og gjelder det da alle? At tallet egentlig er prosenten?

sånn som markløft tar jeg jo 105 kg så der er jo over målet allerede, men tenker at det får bare være - beina er bra men armene og coremuskler trenger masse jobb fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det skjønte jeg ikke.. hvordan ser du at det er ment 45%?

Og gjelder det da alle? At tallet egentlig er prosenten?

sånn som markløft tar jeg jo 105 kg så der er jo over målet allerede, men tenker at det får bare være - beina er bra men armene og coremuskler trenger masse jobb fremover...

Helt øverst står det "KB (knebøy) 100kg, BP (benkpress) 100kg, ML (markløft) 100kg" som et utgangpunkt/utkast. :) Gjelder alle øvelsene ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Jeg har hatt noen problemer angående mageøvelser. Jeg har et relativt 'brutalt' regime med tanke på en generell standard. Jeg gjør veldig mange forskjellige mageøvelser, og også veldig tunge. Jeg har en veldig sterk magemuskulatur og har gjort mageøvelser i 2 år nå, men jeg føler at det er noe som ikke helt stemmer. Jeg sammenligner meg ikke med andre, men jeg er av den typen som fort får muskler og høy forbrenning -- når det er sagt så har jeg tykk hud, men jeg hadde på et punkt veldig bra og robuste six-pack -- riktignot etter en månede uten trening hold muskulaturen seg bra, men så startet jeg igjen med et enda hardere regime som jeg gjør hver dag, og jeg har holdt på en god stund nå, og jeg synes ikke det ser helt riktig ut. Opplever at magen nærmest blåser seg opp som om jeg har litt ølmage og det er veldig hardt, som i muskulatur, selv om det ikke ser sånn ut, så jeg tenker på å gå ned i motstand på mageøvelsene for jeg lurer på om jeg har overdrevet med disse magegreiene. Jeg har et bilde fra en uke etter jeg begynte å trene igjen men jeg synes det er litt flaut å poste det opp, og så er jeg litt usikker på om disse mageøvesene ikke er helt bra. Nå la jeg uansett et croppa bilde. Vurderer å spørre legen om det kan være at man kan komme til å treffe noe organer eller noe slik.

post-34150-14440981199608_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...