Gå til innhold

Ingen svai i ryggen


Anbefalte innlegg

Rart det ikke ble nevnt gluteus medius. Om hofta di tilter til siden så tyder dette nesten alltid på svakhet og ubalanse i gluteus medius (som skal balansere hoften horizontalt) - Om denne ikke fungerer så tar ofte IT bånd, QL og rectus femoris over, og man får overaktivitet i disse., som igjen kan føre til kronisk stramme hams og hoyftebøyere.

Uansett må du adressere hengslingen du har i ryggen din. Kan også være SI-problematikk ettersom hofta er såpass skeiv, og antatt dårlig aktivering i rumpen, som kan føre til nye kjedereaksjoner som piriformissyndrom, overaktiv erector, m,m. Alt dette peker vel mot de symptomene du har.

Ville tatt en tur til kiropraktor om jeg var deg, ikke bare osteopat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da legger jeg til aktivering i programmet mitt :)

Skal få sjekket dette med sacroilliac. Sublaksert = feilplasser på norsk? ;) Om dette stemmer. Er det noe som kan gjøres med det? Av meg?

Jeg har ikke nevnt dette tidligere, men jeg går med føttene skrått utover. Vet ikke om dette hjelper med å finne problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay. Se på disse, følg rådene. Vi tar resten når vi møtes, men da må du ha jobbet med dette på forhånd ellers vil ikke den timen kun gå ut på annet enn symptombehandling. Viktig at du jobber med symptomene selv, som stramme hoftebøyere, stram piriformis, stramme hamstrings, stram øvre mage, stramme pec minor, dårlig ekstensjon i brystryggen (ikke la brystet 'hvile på magen', få det opp!)

Som sagt på PM, få en kiro til å se om SIJ er ute av optimal posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) Jeg er allerede i gang med alt dette uten om det som vises i den siste videoen :)

Når jeg først får sjekket Sacroiliac joint dysfunction, kan jeg vel også få sjekket om jeg har en svakhet/ubalanse i gluteus medius? Fins det forreste norske ord for disse to (scroiliac joint dysfunction og gluteus medius)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...