Gå til innhold

Merta

Medlemmer
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Hei Jeg skal til Oslo i 2 dager neste uke, og vil gjerne vedlikeholde treningen mens jeg er der. Det hadde vært morsomt å prøvd noe nytt og annerledes. Kanskje et rent crossfitsenter eller noe. Er det noen som kan anbefale meg en studio i nærheten av Oslo Spektrum? Hvis det ikke er så langt unna blir det lettere å komme seg litt bort, og jeg har ikke mye tid til å bruke tid på transport. Jeg trener kun styrketrening, og det er hovedsakelig det jeg er interessert i. Senteret jeg vanligvis trener på har veldig tradisjonelle apparater, men jeg liker meg best i frivekstavdelingen. På ferie er
  2. Det er mulig jeg misforsto hva som i hovedsak er problemet, men du har ikke svai i korsryggen under markløft. Og jeg ville ikke tatt markløft før du får til det. Ellers ville jeg hørt på Kjetil1234. Han høres ut som han har peiling
  3. Hei. For å ha korrekt teknikk i markløft og knebøy SKAL du ha svai i ryggen. Dvs at rompa skal tilte litt ut og opp. Min overbevisning er at man ikke skal gå lenger ned i markløft enn det man klarer med svai i korsryggen. Anbefaler deg å prøve amerikansk markløft hvor du følger med i speilet på korsryggen. Jobb med å få til svai på toppen og gå ikke lenger ned enn det du klarer med svai. Klarer du ikke å få til svai overhodet synes jeg ikke du skal ta markløft før du får det til. Jeg er ganske sikker på at du bare gjør vondt verre. Hva med å se på øvelser for oppvarming før man tar marklø
  4. Takk for svar alle sammen. Jeg kjenner jeg må jobbe mye med meg selv, og det er jo ikke rart at jeg plutselig møter litt motstand. Jeg har jo lenge ventet på at ting skal stoppe opp, og har blitt overrasket gang på gang over at jeg fortsetter å gå ned i vekt. Problemet mitt er nok at jeg kjenner at "mye vil ha mer". Dvs jeg har oppnådd mye, men jeg vil ha mer. Samtidig vet jeg at jeg fort kan begynne å gå opp i vekt, da kroppen ikke er vant til noe annet kosthold og vil motarbeide meg. Jeg har også hatt et stort fokus på kropp og ser veldig godt den lille magen som ikke er helt flat og lårene
  5. Tja.. Salaten har en standard størrelse. Dvs kantinebolle som blir fylt til randen, og jeg har alltid mye proteinmat oppi. Så jeg har jeg i tillegg en porsjon eggerøre med noen skiver laks på ved siden av. Tror ikke det kan defineres som for lite på noen som helst måte. Til middag kan det være litt over en kyllingfilet, mye grønnsaker, noe ris/pasta/poteter (det er her jeg begrenser meg). Jeg kan også ha avocado til. Litt av prinsippet mitt har vært å ikke veie maten, men at jeg skal føle meg mett. Jeg har ingen anelse av hvor mange kalorier det kan være, og det kan jo være litt usikkert både
  6. Til frokost spiser jeg litt forskjellig avhengig av om det er ukedag eller helg, og om jeg trener på morgenen eller ikke. En vanlig hverdag spiser jeg lite til frokost. Dvs et knekkebrød i bilen, så spiser jeg tidlig lunch bestående av salat med f eks egg/tunfisk/cottage cheese. Ved siden av har jeg gjerne en liten eggerøre med laks. Jeg passer på å bli god og mett. Mellom lunch og middag spiser jeg et egg og 1-2 epler. Til middag spiser jeg veldig forskjellig. Jeg er glad i kylling, fisk og svinekjøtt. Har mannen laget noe "usunt" så begrenser jeg meg litt, men ellers spiser jeg meg god og me
  7. S Som nevnt så teller jeg ikke kalorier. Men jeg prøver å lage mat fra bunnen, og prøver å få i meg mest mulig proteinrik mat. Ellers er jeg 38 (ergo snart 40 åring), 177 cm høy og veier 80 kg.
  8. Jeg har gått ned 29 kg. Jeg manglet bare en halv kilo, men siste uka har jeg gått opp en halv. Nærmer meg et veldig rundt tall. Jeg startet å gå ned i sommer. Dvs jeg kuttet ut alt av raffinert sukker 1. august. Samtidig har jeg bygd muskler. Jeg hadde en lang treningspause over noen år, men jeg trente mye da jeg var ung. Det er ikke lenge siden jeg slet med 40 kg i markløft. I går løftet jeg 70 kg. Så jeg MÅ ha bygd muskler. Det merkes spesielt i armene og på skuldrene. Jeg har gått ned fort, og har egentlig ikke hatt noen problemer på veien. Det har faktisk vært overraskende enkelt. Men
  9. Personlig synes jeg ikke man skal se helt slavisk på tallene. Hvis to produkter er tilnærmet like i antall kalorier og det ene metter mer, eller har andre egenskaper som lavere blodsukkerstigning eller at magen må "jobbe" mer for næringsstoffene så burde da det telle. Jeg sverger fremdeles til fullkorn fremfor ordinær tortilla. Men skal prøve ut de speltlompene da. Den butikken jeg handler oftest på har ikke Buer, men det er nok bare å komme seg til en annen butikk
  10. Therese: Hvordan lager du lomper selv? Det kunne jeg tenkt meg å prøve. Har for øvrig aldri tenkt på at wraps har palmeolje, veldig bra innspill
  11. Jeg tar markløft, men det har jeg gjort lenge. Har ikke hatt noen stiv nakke tidligere. Det er bare på knebøy jeg har sett litt skrått opp mot taket (ikke rett opp). Det vil si jeg finner hjørnet hvor veggen møter taket, og passer på å ha øynene dit under løftet. Jeg har bare merket meg at jeg faller mindre fremover når jeg gjør det, og er dermed mer rett i ryggen. Kanskje dumt for nakken når jeg tenker etter. Skal prøve å endre på det, så ser jeg om det hjelper
  12. Ah. Høres sånn ut ja. Den jeg sammenliknet med var ikke Buer. Ser den har mye mindre karbohydrater enn den jeg så på som hadde flere enn fullkornstortillaen. Takk skal du ha. Får prøve å finne meg en butikk som selger Buerlomper jeg da
  13. Tidligere kjørte jeg frontbøy fordi jeg hørte det belastet mindre på ryggen og derfor skulle være så bra. Så var det en som gav meg tilbakemelding om at man trener hovedsakelig fremsiden av lårene med frontbøy, og ettersom fremsiden begynner å bli litt overdimensjonert i forhold til baksiden (etter min mening) burde jeg ta knebøy i stedet. I det siste har jeg kjent at jeg har vært veldig stiv i nakken, og jeg tror det er fordi jeg har gått over til knebøy. Gjør jeg det feil kanskje? Noen som har noen tips? Jeg prøver å se litt opp mot taket slik at ryggen blir så rett som mulig når jeg kjører
  14. Hei. Jeg har stusset litt på at på de fleste fitnessblogger om dagen så brukes det speltlomper for å "pakke inn" diverse godsaker (salat og proteinmat). Jeg har lenge brukt fullkornswraps, og synes det er så rart at overalt er det disse speltlompene de bruker. Jeg sammenliknet næringsinnholdet i to pakker i går, men synes det ikke var så stor forskjell. Jeg endte opp med å velge fullkornwrapsen. Noen som vet hvorfor alle andre bruker speltlompe? Sjekket jeg opp feil merke?
  15. Hei. Jeg er av den oppfatning av at de store baseløftene lønner det seg å starte med så tidlig som mulig. Men det er viktig å få hjelp til teknikk. Jeg har trent mye før, men startet på nytt i sommer, og har fått noen aha opplevelser. Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde jobbet mer med baseløftene da jeg var yngre, for jeg er mye sterkere nå enn da. Dette enda jeg ikke har trent så lenge. Markløft må du være spesielt nøye med teknikken. Den første tiden trente jeg kun teknikk og brukte den gjerne til oppvarmingsøvelse. Jeg tok kontakt med en treningsveileder på treningssenteret og ba he
×
×
  • Opprett ny...