Gå til innhold

Pollenallergi og trening


Irmhild

Anbefalte innlegg

Hvordan påvirker pollenallergi treningen til dere som er allergikere? Jeg har kommet godt i gang med treningen ellers, fått bedre kondisjon og blitt sterkere. Men nå får jeg nesten ikke puste etter 20 sek på litt høy hastighet på mølla, noe som er ganske frustrerende. Vet ikke helt om Bricanylen gjør noe fra eller til heller... Og kroppen generelt kjennes megatung ut. Er det bare å fortsette treningen, eller er det noen hensyn dere andre tar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan påvirker pollenallergi treningen til dere som er allergikere? Jeg har kommet godt i gang med treningen ellers, fått bedre kondisjon og blitt sterkere. Men nå får jeg nesten ikke puste etter 20 sek på litt høy hastighet på mølla, noe som er ganske frustrerende. Vet ikke helt om Bricanylen gjør noe fra eller til heller... Og kroppen generelt kjennes megatung ut. Er det bare å fortsette treningen, eller er det noen hensyn dere andre tar?

Nei, jeg kjører på.

Tar ikke noen tabletter, for de blir jeg så jævlig av, men tar nesespray når det er på sitt værste for å kunne fortsette å puste bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jo at pustingen går dårligere og at kroppen kjennes tyngre/slappere på sommeren, men så lenge jeg tar medisiner (piller og nesespray) hver dag, så merker jeg ikke så alt for mye til allergien, bortsett fra i øynene. Har helårsallergi i tillegg til pollen, så har nok ikke så store sesongvariasjoner som dere som "bare" reagerer i pollensesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg bruka livostin nasespray og augedråpa og zyrtec kvar dag. Eg merkar det litt med at eg blir tett og får veldig masse slim i halsen om eg joggar/ gåt ute i skog. Ellers går det fint.Viss eg er så uheldig å glømmer medisinen kan eg lika greit gå heim. Men fikk eit tips på apoteke om at du skulle skylla nasen med salt vatn før du tok medisinen. Altså "sniffa" saltvaten. Har ikkje testa det ut enda, men kanskje det hjelpe : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Tips i allergisessongen: bruk solbriller på dagtid, skyll øyene med saltvann hver time. Ikke luft eller heng ut sengetøy på dagen. Helst ikke på kvelden heller. Drikk vann hele tiden, så får dere skylt munn og gjort slimet mer tyntflytende, slik at det ikke tetter seg mer enn nødvendig. Slim som ikke kommer opp/ut gir ofre infeksjoner. Unngå alle melkeprodukter. Det fortykker alt slim. Sjekk kryss allergier på nett. Pollenallergikere reagerer ofte på grønne epler og kiwi, spesielt i allergisessongen. Dusj hver kveld før dere legger dere og skift på sengen gjerne flere ganger i uka.

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt kortisonsprøyte + bruker medisiner ved siden av, men merker jo fortsatt at jeg må være mer forsiktig og at alt går tregere og jeg blir mer andpusten og sliten. Det får jeg bare bære over med til sesongen er over. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...