Gå til innhold

Din beste og/eller favoritt øvelse for bein!


l1nn

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå nettopp blitt ferdig med et program jeg har fulgt i 6 uker og er blitt lei for jeg vil øke antallet treningsøkter og antall ganger i uken jeg kjører bein og rumpe(har de siste 6 ukene bare kjørt bein 1 dag i uka :meh:) . Skal derfor sette opp et nytt program til meg selv hvor jeg kjører det oftere enn før og vil gjerne ha litt inspirasjon til øvelser jeg kanskje ikke har gjort før eller tenkt over å ha med!

Vil derfor vite hva du syntes er den mest effektive øvelsen, som brenner, gjør deg støl og er et must i beintreningen din for at du skal føle at den er bra? Gjerne legg med om du syntes det tar best med lett belastning/mange reps eller omvendt også :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøy bøy og mer bøy :) Kjørte beindag på onsdag etter deload i påsken og nå hinker jeg rundt som om jeg skulle vært voldtatt i stumpen. Om du synes det blir ensformig så har du jo frontbøy, evt fokusere på dybde og teknikk, sette deg ned og hvile i bunnposisjon før du skyter opp f.eks, det tar mye på glutsa (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøy, forutsatt at man får skikkelig rumpekontakt. Jeg har tidvis slitt litt med dette, men det bedrer seg med konsentrasjon og aktiveringsøvelser, om nødvendig. Kjører litt forskjellige varianter mtp reps og sett, foretrekker selv tung og få rep.

Supplerer med bulgarske utfall og pull through, da med noe lavere vekt, mye kontakt, teknikk og flere reps.

Har også kjørt en del hip thrust, men det fikk ikke plass i denne fasen.

Nordic ham strings og glute ham rise er ypperlige øvelser om ønsker å ikke kunne gå mer på et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal en øvelse brenne og gjøre deg støl? Knebøy er det mest effektive for beina. Bli sterk i bøy, så blir det rumpe og lår.

Bøy er med uansett, det regna jeg da med at folk forstod! o_O Vil bare ha andre øvelser som isolerer de forskjellige muskelgruppene i tillegg - derfor øvelser som brenner og tar skikkelig på enkelte muskler istedenfor alle på en gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...