Gå til innhold

ZMA


Elliot

Anbefalte innlegg

såee...flere som får helt crazy drømmer når de bruker ZMA? Tar somregelrer ZMA med siste måltid på treningsdager og utelukkende går hjernen bananas på nattestid.

det er forskjellig fra person til person. eg får rare drømmer første uken eg begynner på det... mens noen har syke drømmer hele tiden. Ei vennine måtte slutte å ta ZMA -ho trener mye, fordi ho drømte noen helsikkes drømmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er forskjellig fra person til person. eg får rare drømmer første uken eg begynner på det... mens noen har syke drømmer hele tiden. Ei vennine måtte slutte å ta ZMA -ho trener mye, fordi ho drømte noen helsikkes drømmer

sprøtt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Copy/paste fra Livestrong hvor Alan Aragon skrev om de 20 mest oppskrytte kosttilskuddene. Ifølge Aragon så er magnesium citrate et betraktelig billigere tilskudd enn ZMA for de som får i seg lite magnesium i kosten.

Noen sier de sover bedre med ZMA. I så fall er det grunn nok til å ta, IMHO. Søvn er anabolt som faen.

The Claim: ZMA is a combination of zinc, magnesium, and vitamin B6. It’s hyped for its ability to improve performance and body composition in bodybuilders and pretty much every other type of athlete under the sun. It is also commonly hyped as a testosterone booster and a way to improve sleep and recovery.

The Facts: ZMA showed positive effects in a study funded by the supplement’s creator & patent holder, Victor Conte (famous for the Balco Labs steroid scandal). However, subsequent independent research showed that ZMA failed to affect testosterone levels, strength, and body composition [46, 47].

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har drømt noe sprøtt.

Tror jeg bestiller litt ZMA.

;)

Jeg verken sover noe bedre eller drømmer noe sprøere drømmer. Nå har jeg riktignok en helt syk fantasi når jeg sover, så det trenges ikke heller ;) Du kan jo f.eks sjekke ut lucid dreaming, det er ganske morsomt når du får det til.

Som sagt sover jeg dårligere på ZMA, så hvis noen har noen tips til ett godt merke så si ifra...

Også vil jeg gjerne vite hvordan din hjemmelagde ZMA funker etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt tips å bestille fra www.iherb.com Elliot. Eg la nettopp inn ordre på magnesium, sink og vitamin b6 i separert form. Kostet cirka 120 kroner. Jeg la sammen dosering, og ser at eg får mere mengde når jeg kjøper de forskjellige ingrediensene hver for seg. Bestilte kun littegrann. Mest for å prøve ZMA :)

takk, jeg har handlet veldig mye fra Iherb.com og kan anbefales på det varmeste. Seriøse.

Kjøpt også kokosolje og shampoo og diverse derfra :)

Bare husk å sjekke at det dere kjøper ikke er på legemiddellisten, da dette normal ikke kommer gjennom.

Sjekk at magnesiumen og sinken ikke er er oxide, da denne formen tas dårlig opp i kroppen.

De billigste sink og magnesium tilskuddene har ofte oxide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Jeg fikk de først nå faktisk. Synes det tok litt lang tid. Kan rapportere om tilbakemelding etter jeg har prøv.

1 dose: 500mg magnesium, 100mg vitamin b6, 30mg sink.

Det tar tid fordi tollerne åpner de fleste pakker fra USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såee...flere som får helt crazy drømmer når de bruker ZMA? Tar somregelrer ZMA med siste måltid på treningsdager og utelukkende går hjernen bananas på nattestid.

Etter hva jeg altid har forstått bør det tas på relativ tom mage og ikke blandes med kalsium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...