Gå til innhold

ZMA


Elliot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

De

Spørsmålet er kanskje; er det virkelig nødvendig med ZMA...?

Det har vel vist seg at de som trener mye og hardt har et større tap av sink og magnesium enn sedate og at det er vanlig med lave verdier av magnesium for befolkningen generelt. Derfor kan det være lurt å i hvert fall sikre seg at man får nok av disse 2 mineralene/sporstoffene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da blir det en god del dyrere enn å bestille magnesium og sink separat fra USA ;)

Og asparatate er vel ikke den mest biotiljengelige forbindelsen.

Men dette er kanskje litt flisespikkere i det hele og store, men 30 dagers forbruk for 165 synes jeg er litt i overkant når du kan få 4-6 måneders forbruk for samme pris om du kjøper fra USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da blir det en god del dyrere enn å bestille magnesium og sink separat fra USA ;)

Og asparatate er vel ikke den mest biotiljengelige forbindelsen.

Men dette er kanskje litt flisespikkere i det hele og store, men 30 dagers forbruk for 165 synes jeg er litt i overkant når du kan få 4-6 måneders forbruk for samme pris om du kjøper fra USA

eg ser den (y) men eg bruker det ikke så ofte. mest fordi eg glemmer det. men det er alltids gøyt å begynne på nytt..får noen rare drømmer :D hehe..sist gang...drømte at noen hold på å gjør innbrudd i huset mitt...og eg kom meg ikke opp av senga på grunn av hard trening...LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg ser den (y) men eg bruker det ikke så ofte. mest fordi eg glemmer det. men det er alltids gøyt å begynne på nytt..får noen rare drømmer :D hehe..sist gang...drømte at noen hold på å gjør innbrudd i huset mitt...og eg kom meg ikke opp av senga på grunn av hard trening...LOL

Har lest det er vitamin b6 som er årsaken til drømmene. Har en vitamin b kompleks med veldig høye verdier av vitamin b6 og andre vitamin b og hvis jeg tar dem med mag og sink så har jeg fått mange rare drømmer, men kan jo være litt tilfeldig også ;)

Men ingen sære drømmer med bare mag og sink (min erfaring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del gjerne link til produktene du snakker om :)

http://www.iherb.com/Solgar-Zinc-Picolinate-100-Tablets/10035

http://www.iherb.com/Bluebonnet-Nutrition-Chelated-Magnesium-60-Vcaps/14198

Disse skal være av høy kvalitet. Altså mye større opptak enn Oxide variantene som det selges mest av (sikkert billigst å fremstille)

Husk å holde deg under tollgrensa på 200kr! (utenom frakt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest det er vitamin b6 som er årsaken til drømmene. Har en vitamin b kompleks med veldig høye verdier av vitamin b6 og andre vitamin b og hvis jeg tar dem med mag og sink så har jeg fått mange rare drømmer, men kan jo være litt tilfeldig også ;)

Men ingen sære drømmer med bare mag og sink (min erfaring)

hm, det er interesant. men såvidt eg husker..å¨ha lest en plass når eg først kjøpte zma..at B6 øker opptakene av sink og magnesium? Elller var det at det bidro til økt testosteron nivå. eller begge deler...i have simply forgot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, det er interesant. men såvidt eg husker..å¨ha lest en plass når eg først kjøpte zma..at B6 øker opptakene av sink og magnesium? Elller var det at det bidro til økt testosteron nivå. eller begge deler...i have simply forgot

ja de sier det skal øke opptaken av sink og magnesium, men siden vi får i oss vitamin b6 fra kosten så er jeg ikke sikker på hvor viktig det er med b6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de sier det skal øke opptaken av sink og magnesium, men siden vi får i oss vitamin b6 fra kosten så er jeg ikke sikker på hvor viktig det er med b6.

ja, man må nesten ta "nødvendig dose" med en klype salt.... "alle" produsenter vil tjene mest mulig.... på samme måte som når det står " 20 gram kreatin hver dag" så kan man spør om nødvendigheten med så og så mye sink magnesium, vitamin b6.

eg tar 2 zma tabs når eg først bruker.isteden for 3 som er "anbefalt dose"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, man må nesten ta "nødvendig dose" med en klype salt.... "alle" produsenter vil tjene mest mulig.... på samme måte som når det står " 20 gram kreatin hver dag" så kan man spør om nødvendigheten med så og så mye sink magnesium, vitamin b6.

eg tar 2 zma tabs når eg først bruker.isteden for 3 som er "anbefalt dose"

Ja det handler om å pumpe mest mulig penger ut av oss forbrukere og ZMA er vel bare et mer fancy navn enn magnesium+sink+vitamin b6 ;)

Når det gjelder kreatin så holder det vel mer enn nok med 5g per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...