Gå til innhold

Håve-Festival Tråden


sombraro

Anbefalte innlegg

Ser ut som det er en del Hove veteraner her så regner med at dette er tråden å spørre om tips på. Skal på hove for første gang i år. Skal jobbe som frivillig og gleder meg masse. Men er litt redd for at jeg med mine 25 år på baken blir en av de eldste på campen:p Nuvel reise med ei på 21 så det får gjøre opp for det, hvis ikke det får meg til å føle meg som bestemor på tur.

Uansett spørsmålene er som følger. 1 - hvor bør vi sette opp teltet vårt (hvilket område er best?) 2. hvordan funker dusjfasiliteten. 3 Er det handlemuligheter i nærheten (typ matbutikk) eller er polarbrød og syltetøy (sikker vinner på roskilde) et must? 4. er det noen regler om type alkohol man får ta med inn på campen (syns hjemmesida er litt skrapa for info) 5. Mulighet for opplading av mobil finnes vel? 6. alle tips mottas med glede!!

Hva du skal jobbe som? Vi sees vel på frivilligfesten da ;)

1. Beste stedet jeg mener å campe, er på gamle miljøcampen. Nær inngangen til Hovescenen. Det ligger litt "høyere" enn de andre stedene, så selv om det kommer regn, så blir ikke teltet vått i bunnen.

2. Bli kjent med noen som leier hus i nærheten / Har familie på Tromøya og stikk dit å dusj :p

3. Har du bil, ville jeg tatt turen til butikkene utenfor Hove, da Hovebutikken ligger ca 40% høyere i pris på det meste av varer. (Evnt sitt på med oss når vi skal :p) (Er fellesgriller, så kjøp heller pølser, ketchup og pølsebrød. er alltid griller med varme igjen på ;) )

4. Så lenge det er over 4,7% skal du få lov å ha med flytende drikke in (Min egen regel)

5. Vi kjøpte en del solcelle-ladere i fjor. men da må du satse på fint vær. Ellers må du tusle til overfyllte ladestasjoner (Husker de første årene, da var det ladetårn, tårn med masse ladere stikkende ut av, og de var gratis *savn*)

6. Vi tenker å ta et par tur-retur over med danskebåten før Hove, slik at vi får "hamstra opp" litt godsaker ;) Ellers husk nok av drikke.. Og prøv å husk å ikke kjøpe for mye nattmat. Mat inne på Hove er skamdyrt

Ellers sombraro , fikk levert CREW t-skjortene i dag, så nå er jeg klar for Hove ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva du skal jobbe som? Vi sees vel på frivilligfesten da ;)

1. Beste stedet jeg mener å campe, er på gamle miljøcampen. Nær inngangen til Hovescenen. Det ligger litt "høyere" enn de andre stedene, så selv om det kommer regn, så blir ikke teltet vått i bunnen.

2. Bli kjent med noen som leier hus i nærheten / Har familie på Tromøya og stikk dit å dusj :p

3. Har du bil, ville jeg tatt turen til butikkene utenfor Hove, da Hovebutikken ligger ca 40% høyere i pris på det meste av varer. (Evnt sitt på med oss når vi skal :p) (Er fellesgriller, så kjøp heller pølser, ketchup og pølsebrød. er alltid griller med varme igjen på ;) )

4. Så lenge det er over 4,7% skal du få lov å ha med flytende drikke in (Min egen regel)

5. Vi kjøpte en del solcelle-ladere i fjor. men da må du satse på fint vær. Ellers må du tusle til overfyllte ladestasjoner (Husker de første årene, da var det ladetårn, tårn med masse ladere stikkende ut av, og de var gratis *savn*)

6. Vi tenker å ta et par tur-retur over med danskebåten før Hove, slik at vi får "hamstra opp" litt godsaker ;) Ellers husk nok av drikke.. Og prøv å husk å ikke kjøpe for mye nattmat. Mat inne på Hove er skamdyrt

Ellers sombraro , fikk levert CREW t-skjortene i dag, så nå er jeg klar for Hove ^_^

Se dette er festivalråd etter min smak! Teltet MÅ ligge litt høyt selv om det skal bli knallvær i år (jeg har bestilt). Har prøvd det med vann i teltet og ingen luftmadrass. Det setter en demper på stemninga..helt til øl'n åpnes så klart :) Blir ingen danskebåt tur på meg, men en 3-4 flyturer må vel kunne sørge for taxfree priser ihvertfall. Mao er jeg hu som virrer rundt med vindunken dinglende i hånda:P

Skal for øvrig jobbe som presserunner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H@xbroe , Campen vår har i 5-6 år ligger der ;-) Er et stort tre, vi pleier klynge teltene våre rundt, og så setter vi partyteltene inn til "hovedtrasêen" :)

Desverre var alle Rosgildeannleggene utsolgt.. de blir utsolgt ca 7-8 mnd i forveien :( Så når vi bestemte oss for å fra, var det for sent. Så vi får vel bruke det gamle :'(

Hva du skal reise så mye for i sommer da? :-)

Jobber som promotør jeg.. Syns det er kjekt å være "ferdig" med jobben når festivalen begynner, så jeg kan nyte fullt og helt det flotte været (jeg har bestillt), samt alkohyl, musikk og stemning ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XtrM Må en tur til København å levere masteroppgaven, min mor pendler fra london omtrent hver helg og jeg får en del venner på besøk fra London i slutten av mai. Det burde klare biffen :)

Er blitt rekrutert av ho som driver pressekontorer så tro om jeg ikke får litt goodwill og får de beste vaktene, så det skulle nå heller ikke være noe problem.Blir nok tid til å nyte stemningen. Er jo faktisk noe av musikken som er ok også.. så dette skal bli stas:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H@xbroe , Campen vår har i 5-6 år ligger der ;-) Er et stort tre, vi pleier klynge teltene våre rundt, og så setter vi partyteltene inn til "hovedtrasêen" :)

Desverre var alle Rosgildeannleggene utsolgt.. de blir utsolgt ca 7-8 mnd i forveien :( Så når vi bestemte oss for å fra, var det for sent. Så vi får vel bruke det gamle :'(

Hva du skal reise så mye for i sommer da? :)

Jobber som promotør jeg.. Syns det er kjekt å være "ferdig" med jobben når festivalen begynner, så jeg kan nyte fullt og helt det flotte været (jeg har bestillt), samt alkohyl, musikk og stemning ^_^

Dere får komme å besøke sklia vår i år, om vi får den opp da! :)

Skal komme og besøke dere, ser mest sannsynlig sånn ut; SjArTytt.jpeg

Ja, jeg er i rosa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får komme å besøke sklia vår i år, om vi får den opp da! :)

Skal komme og besøke dere, ser mest sannsynlig sånn ut; SjArTytt.jpeg

Ja, jeg er i rosa..

Vi kommer , trust me! ;) Hvor skal dere sette opp camp i år da? ^_^ Vi må jo utveksle kontaktinfo, og så tar vi tidenes festival-vors ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Bli med du og, så tar vi fitnessbloggen treff på hove. Stiller oss ute på kunstgressbanen en dag å trener :p haha, og sombraro , du skal selvfølgelig få lov å trene i den rosa tightsen din (y)

YESYESYES!!!

Beina er to fyrstikker nå da, ikke trent de siden 24mars, pga operasjon, kanskje revurdere tightsen, hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YESYESYES!!!

Beina er to fyrstikker nå da, ikke trent de siden 24mars, pga operasjon, kanskje revurdere tightsen, hmm

hehe, når du går i en slik rosa tights, tror jeg ikke lår og leggmusklene er det folk kommer til å fokusere på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nærmer seg med stormskritt nå folkens ^_^

sombraro , hva annlegg dere kjører på festivalen? Vi tenkte å bygge om vårt noe.. siden de har blitt så nazi på ikke bilbatteri i år.. "miljøvennlig" ... -_- Hva er mer miljøvennlig om å bruke 1000 vanlige AA batterier, vs et oppladbart bilbatteri? (Vi brukte forresten fritidsbatteri da men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg med stormskritt nå folkens ^_^

sombraro , hva annlegg dere kjører på festivalen? Vi tenkte å bygge om vårt noe.. siden de har blitt så nazi på ikke bilbatteri i år.. "miljøvennlig" ... -_- Hva er mer miljøvennlig om å bruke 1000 vanlige AA batterier, vs et oppladbart bilbatteri? (Vi brukte forresten fritidsbatteri da men..)

Vi har aldri hatt storegreiene, kjøper som regel no som gir grei lyd til 1000lappen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri hatt storegreiene, kjøper som regel no som gir grei lyd til 1000lappen :p

Hehe, begynner å bli klar eller? kan ikke vente... blir den første uken min med ferie fra jobben.. waayh, ska bli digg! :D Hva dag dere skal nedover på? =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...