Gå til innhold

Ny Operert, sykemelding i nesten to mnd. What to do?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ramser opp favorittene av spill her i tilfelle det kan være noe interessant:

Bioshock 1, 2 og 3

Borderlands 1 og 2

Dark Souls 2 (...sitter kjæresten og roper om)

Minecraft, prøv å bygg noe SVÆRT

Serier:

Game of Thrones, House of Cards, Doctor Who (det fra 2005, som er skikkelig shit i begynnelsen men blir utrolig bra etterhvert), Community

Og hvis du vil se på TV/data, men fortsatt ha noe ut av det, så er jo dokumentarer gøy! Har du ikke sett Pumping Iron ville jeg begynt med den. Her er det masse fint: http://documentaryheaven.com

Livet som sykemeldt suger!

Fåreløpig har denne dama(som vanligvis ikke spiller noe som helst av data spill) spilt igjennom; Darksiders 1 og 2(xbox), silent hill 6(?tror jeg det var, husker ikke, xbox), Biker mice from mars(DS), Sims2 castaway(DS), SimAnimals (DS), Rayman raving rabbids2 (DS), Garfield's nightmare (DS) og straks ferdig med Super Mario 64 (DS)... Jeg må kjøpe nye spill til DSen min... Og ja, jeg vet jeg spiller mye "barnespill" på DSen, men av og til blir det slikt at man kjøper det som er billigst.

Ellers har jeg sett LOTR sikkert 100 ganger de tre siste månedene, samt lest boka + Hobbiten + Salmarilion noen ganger...

Livet som sykemeldt suger!

Fåreløpig har denne dama(som vanligvis ikke spiller noe som helst av data spill) spilt igjennom; Darksiders 1 og 2(xbox), silent hill 6(?tror jeg det var, husker ikke, xbox), Biker mice from mars(DS), Sims2 castaway(DS), SimAnimals (DS), Rayman raving rabbids2 (DS), Garfield's nightmare (DS) og straks ferdig med Super Mario 64 (DS)... Jeg må kjøpe nye spill til DSen min... Og ja, jeg vet jeg spiller mye "barnespill" på DSen, men av og til blir det slikt at man kjøper det som er billigst.

Ellers har jeg sett LOTR sikkert 100 ganger de tre siste månedene, samt lest boka + Hobbiten + Salmarilion noen ganger...

Prøver å finne noe som kan kapre meg, så får vell begynne å se en serie på nytt IGJEN. Jamen hvilkeen, føkk

Annonse

Hvorfor jobber du ikke ? Får vel fylt opp dagen da ?

:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Siden du skriver at du er sykemeldt går jeg ut ifra at du har jobb.

Hvis du er frisk nok til å sitte hjemme å spille eller se på tv-serier er du vel frisk nok til å kunne yte noe på arbeidsplassen.

Regner med at de aller fleste bedrifter i dag kan tilby tilrettelagt arbeid hvor det å ha skavet litt på hoftebeinet ikke skal ha avgjørende betydning for innsatsen.

Du skriver videre at du trener overkropp HVER dag. Er du i stand til å krake deg bort til gymmet for å trene overkropp HVER dag, så er du jaggu frisk nok til å komme deg i arbeid med tilrettelegging.

Det vil jeg som skattebetaler sette umåtelig pris på.

Hvis du er frisk nok til å sitte hjemme å spille eller se på tv-serier er du vel frisk nok til å kunne yte noe på arbeidsplassen.

Regner med at de aller fleste bedrifter i dag kan tilby tilrettelagt arbeid hvor det å ha skavet litt på hoftebeinet ikke skal ha avgjørende betydning for innsatsen.

Du skriver videre at du trener overkropp HVER dag. Er du i stand til å krake deg bort til gymmet for å trene overkropp HVER dag, så er du jaggu frisk nok til å komme deg i arbeid med tilrettelegging.

Man betaler skatt selv om man er sykemeldt og..

Det finnes mange typer arbeid, det er ikke alle arbeidsplasser her i landet der man kan sitte store deler av dagen, mange av oss har yrker som sørger for at vi står, går og springer i 7 til 10 timer om dagen.

Jeg jobber i anleggsbransjen hvor det å bære og løfte til tider tungt, jobbe på stillas og i stiger, stå, gå og springe etc er hverdagen.

Da jeg ble operert og behandlet for det som ble omtalt som massiv kneskade jobbet jeg med tilrettelagte arbeidsoppgaver. Med krykker og støtteskinner.

Det gikk helt fint fordi jeg ville det. Firmaet tilrettela og jeg la vilja til. Og jeg lærte i tillegg mye om andre arbeidsoppgaver som jeg ellers ikke ville hatt kjennskap til.

Det står nok mye på egen vilje til å yte innsats . Er vel kulere å spille kanskje ? Eller å skalle huet i mursteinsveggen gjentatte ganger.....

Annonse

Hallo? Fyren er sykemeldt. Sammen med lege er det sånn det har blitt. Personlige grunner og hva jobb han har er urelevant. Om dere vil leke sykemeldingspoliti så ta det i en annen tråd. Tråden handler om hva han kan finne på nå som han ER 100% sykemeldt.

Så kom med forslag eller lag en ny tråd der dere kan ta den diskusjonen videre.

Jeg har jobbet i butikk. Jeg ser ikke for meg noen mulighet der tilrettelagte oppgaver kan være noe bedre enn det jeg gjør nå. Jeg har ikke lov å sitte med mer en 90 graders vinkel i beina, jeg kan ikke stå uten krykker, jeg sliter med å sitte på pcen. Det vil heller ikke lønne seg for butikken ;)

Jeg er sykemeldt, for penger av deg, og jeg digger det. Takk skal du ha for at du betaler min mat, mitt internett, min leilighet, mitt kosttilskudd, mine snus og min cola! Jeg digger deg! (y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...