Gå til innhold

duck feet


Elliot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Legg ut noen bilder av normal fotstilling for deg samt et bilde i baris fra siden, helst i tights eller lignende. Tipper du har stramme hoftebøyere og stramme eksterne rotatorer. Men må se på deg først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut noen bilder av normal fotstilling for deg samt et bilde i baris fra siden, helst i tights eller lignende. Tipper du har stramme hoftebøyere og stramme eksterne rotatorer. Men må se på deg først.

Here you go:

dDlWdnBY.jpeg

K2VKZUtC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er litt plattfot bare, synes det ser greit ut. Litt anterior pelvic tilt. Strekk quadriceps og legger jevnlig og styrk hamstring. Styrk kjernen din. Strekk piriformis og resten av de eksterne lår-rotatormusklene og styrk de interne.

Generelt synes jeg holdninga di i underkroppen ser grei ut.

Når du går, prøv å rette ut anklene litt ved å trykke *litt* hardere med utsiden av foten, slik at belastning blir bedre fordelt. Stram også nedre del av magen litt slik at du får lette nøytralisert bekkenet.

Skuldrene dine er litt slappe. Strekk pec minor, og kjør markløft, nedtrekk og push ups. Da blir dette bra ;)

Google uttrykkene du ikke vet hva betyr, det er lett å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, dette bildet er fra noen uker før jeg begynte med styrketrening igjen etter et langt opphold. Skal og har allerede benyttet meg av tipsene du har gitt. Har brukt 1 måned på å sette meg inn i alt som har med holdning å gjøre. Mye av det du nevner er allerede en bekreftelse på det jeg har lært så langt, og det er jo bra :)

Har du tips om bra øvelser for hamstrings?

Interne lår rotator muskler?

For nedre del av magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk, dette bildet er fra noen uker før jeg begynte med styrketrening igjen etter et langt opphold. Skal og har allerede benyttet meg av tipsene du har gitt. Har brukt 1 måned på å sette meg inn i alt som har med holdning å gjøre. Mye av det du nevner er allerede en bekreftelse på det jeg har lært så langt, og det er jo bra :)

Har du tips om bra øvelser for hamstrings?

Interne lår rotator muskler?

For nedre del av magen?

Planken er en av de beste kjerneøvelsen, for deg som er ganske lett så kan det hende at du må ha noe vekt på ryggen.

Fest en treningsstrikk mellom et fastsatt objekt i hoftehøyde og på kneet ditt. Løft kneet opp og beveg det inn og ut.

Hamstring: strak og rumenske markløft, liggende og sittende hamstring curl. gjør alle 4. del opp på 2 dager 3x12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men har du noen plager/smerter?

Hei,

Ja har hatt en hel haug:

alt på venstre side

-Langdistansekne

-Plantar facitis

-achilles tendonitis

-Gilmore groin

-Hamstringsstrekk/rar følelse som aldri går bort

-Smerte medialt kne

Akkurat nå om dagen har jeg smerter i foran på venstre hofte. Området hofteleddsbøyerne. Hatt det i over et år nå. Går heller ikke bort, selv med hvile.

Også litt smerter i venstre hamstrings.

Vært til fysio og osteopat etc.. men vet som regel mindre enn meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har brokk så må vel dette opereres så vidt jeg vet. (gilmore groin)

Ser noen øvelser her avhengig av hvor alvorlig brokken din er:

Hamstringen og hoftesmertene du snakker om, er dette en slags strålende smerte?

Knesmertene, er det hele tiden eller etter øvelser som knebøy?

Forøvrig har du overraskende mange skader ift en relativt normal holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har brokk så må vel dette opereres så vidt jeg vet. (gilmore groin)

Ser noen øvelser her avhengig av hvor alvorlig brokken din er:

Hamstringen og hoftesmertene du snakker om, er dette en slags strålende smerte?

Knesmertene, er det hele tiden eller etter øvelser som knebøy?

Forøvrig har du overraskende mange skader ift en relativt normal holdning.

Gilmoren fikset jeg selv over lang tid med diverse øvelser. Så den kjenner jeg ikke noe til lenger.

Det er nok ikke scatica. Ingen stråling, kun uggent hamstringsmuskelvev tror jeg.

knesmertene er mest når jeg bare går eller sitter, ikke når jeg trener.

Hoftesmertene kjenner jeg mest når jeg sitter med flekterte hofter. Ikke noe under trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gilmoren fikset jeg selv over lang tid med diverse øvelser. Så den kjenner jeg ikke noe til lenger.

Det er nok ikke scatica. Ingen stråling, kun uggent hamstringsmuskelvev tror jeg.

knesmertene er mest når jeg bare går eller sitter, ikke når jeg trener.

Hoftesmertene kjenner jeg mest når jeg sitter med flekterte hofter. Ikke noe under trening.

Har kanskje fått mye skader pga at jeg har drevet veldig mye med løping og mye repetative bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke på sciatica pga piriformis men pga stram bicep femoris. Den kan ofte ligge og klemme på nervene bak kneet, men det er en strålende følelse.

Start med å gjøre de tingene som jeg anbefalte i første posten.

Legg gjerne inn ett par videoer med knebøy og markløft fremfra og fra siden med lett/moderate vekter.

Vanskelig å se hva som feiler deg uten bevegelse.

De mediale knesmertene kan være pga en stram gracilis

adductor_brevis__gracilis1332181558523.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, jeg har begynt å foam rolle og tøye innsiden. Har en plan og en hel masse øvelser for å forbedre funksjonen til kroppen min. Kan holde dere oppdatert med eventuell fremgang i holdning og styrke og endring i skadesituasjon.

Er det noen som har flere innspill angående skadene jeg har så er det også flott. takk for hjelpen jeg har fått av dere så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ikke overdriv. Du er ikke store karen (no offense så klart) og du vil ikke rive for mye i en muskel som antakelig ikke er så sterk. Stram betyr ikke sterk.

Husk å styrke adductors og interne rotatorer. Strekk quad og hamstring men styrk dem også.

Samme med ankelbåndet ditt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ikke overdriv. Du er ikke store karen (no offense så klart) og du vil ikke rive for mye i en muskel som antakelig ikke er så sterk. Stram betyr ikke sterk.

Husk å styrke adductors og interne rotatorer. Strekk quad og hamstring men styrk dem også.

Samme med ankelbåndet ditt.

Lykke til!

Har endel sattelittceller som sitter på lur ;)

3-6-10-028-jpg.2036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...