Gå til innhold

Knebøy blir good morning's!


Audioslave

Anbefalte innlegg

Har terpet og terpet på teknikken i knebøy siden oktober, men får det ikke til! Gikk greit en stund etter jul og jeg følte at det gikk rette veien, men fikk betennelse i høyre kne og måtte avstå fra beintrening i 4 uker mens jeg fikk betennelses dempende. Etter det føler jeg at jeg ikke får det til. Kneet er bra igjen, men jeg klarer ikke å økende vektene (ligger på 40-50kg). Knebøyen min ser mest ut som good mornings synes jeg...I andre øvelser f.eks markløft har jeg ikke samme problemet og øker stadig vektene. Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Om knebøyen din ser ut som good mornings, og har stoppet opp, så kan det rett og slett hende at teknikken ikke er riktig, og du må gå ned på vekter? Litt vanskelig når man ikke vet hvordan det ser ut - har du film av bøyen din? Kan du eventuelt filme, og legge ut, sånn at folk som kan det kan gi litt tilbakemelding? eventuelt kan du kontakte en trener på senteret ditt. (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Good-moring-bøy" kommer ofte av at du presser med beina først, også kommer overkroppen etter. Du må presse overkroppen først, altså tenk på og presse stanga ned i trapsen. Mens du presser brystet opp og presser albuene under stangen. Stram også magen godt. Tenk alltid på at stangen skal gå i en rett bane. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg noe flink i sånt ,men slet før med samme problem. For min del hjalp det å tenke at man bare skulle sette seg rett ned. Også hjalp det mye for meg å åpne opp hoftepartiet ved å peke tærne litt uttover. Film er nok beste alternative for å få best mulig tilbakemelding (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ film!, hjelper mye når du spørr om sånt.

Det første du bør gjøre er å gå ned i vekt, som det er skrevet ovenfor, og terpe på teknikk. Problemet skjer fordi hoftene dine går opp, før overkroppen gjør det. Det kan skyldes mye, men tror mye av det har med teknikk og trening å gjøre.

Ligger du på rundt 40-50 kilo, gå ned på 30-35kg, og gjør massseeevis med repetisjoner på denne vekten (rundt 70%)

Å få til en god teknikk tar lang tid og mye øving, så ikke gi opp (y) . Øv på det som er skrevet over.

- Før du begynner knebøyen, tenk nøytral nakke og rygg. Valsalva manøver og hold bekkenet stabilt hele veien. Start øvelsen ved å bøye i hoftene, så knærne.

Prøv å bytt til knebøy med stopp en stund. - Når du er i bunnen av knebøyen, stopp i 1-2 sekunder, så tenk at du presser du brystet opp først, press hodet bak og reis overkroppen først!!!

- Goblet squats funker bra som oppvarming, da det er lettere å få til god teknikk.

Og se denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...