Gå til innhold

Hva er det som gjør at DU skeier ut ang kosthold?


Gjest Ukjent666

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjent666

Satt akkurat og tenkte med meg selv. Hvorfor skeier jeg ut ang kosthold osv.

Har funnet ut et par ting.

Jeg skeier ut hvis:

1. Jeg føler jeg har oppnådd noe og vil "belønne" meg selv. Men det er jo egentlig ikke en belønning men men...

2. Føler meg kanskje trist? tenker at "jaja la det gå til helvette" ja emo-moment! Tro det eller ei!

3. Selvfølgelig, butikken! Den kan fort gjøre at jeg skeier ut, for har jeg først kjøpt noe, så må jeg jo spise det! haha!

Dette er nok en av de tingene som gjør at jeg skeier ut.

PS: jeg fortjener selvfølgelig belønning når jeg klarer eksamener etc! med grei karakter! Da kan man faktisk få lov å belønne seg!

Hva er dine "bad-moments"?og hva må til for at det skal "godtas" at du skeier ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den belønningsdelen er min største svakhet, men begynner heldigvis å få litt kontroll på den.

Har også slitt litt med at hver gang jeg har tenkt "no går alt tel helvette uansett, så eg kan jo bærre spis heile sjokoladeplata, før det jær jo ingen førskjell uansett" men etter jeg fikk kontroll på kostholdet i følge intoleransene så har ikke hatt disse tankene så mye lengre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skeier per definisjon bortimot aldri ut, men om eg skal feira noko spesielt blir det kanskje ein pizza frå Pizzabakerene eller noko sånt.

Eit måltid eller snacks som ikkje passar inn i det optimale kosthald går greit av og til så lenge det ikkje er snakk om kvar dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At nøtter eksisterer i nærheten av meg.

Den lettaste måten å unngå usunn mat er å ikkje kjøpe den. Finnes det i huset så er sjansen 100% større for at den blir eten opp enn om den ikkje var der. Det er på butikken ein må ha viljestyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lettaste måten å unngå usunn mat er å ikkje kjøpe den. Finnes det i huset så er sjansen 100% større for at den blir eten opp enn om den ikkje var der. Det er på butikken ein må ha viljestyrke.

Sure, great plan. Nøtter er derimot sunt og ei bra kilde til fett osv. men det står ei nøtteskål framme på jobben som alltid blir fyllet på. Mine nemesis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...