Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan smakte det, Har aldri smakt før :)

Avocado med nykvernet salt, pepper og majones på er utrolig godt. Du får det typisk som frokost-rett på restauranter i utlandet ;)

Ellers er jo guacomole en klassiker. Ha det i salat, eller spis det rent ^_^ Selv liker jeg best det jeg nevnte over, evnt å lage en god guacomole. (Problemet er at jeg spiser så mye av den da, og er jo ikke sunt i for store mengder xP)

Har ennå ikke prøvd å grille avocado, men lest mange oppskrifter nå i vår.. Noen som har prøvd?

Eksempel :

Avokado

– Avokado kan grilles. Del den i to, ta av skallet og fjern steinen og legg den på grillen. Pensle med litt olje så den ikke setter seg fat. Dette er deilig til fisk, sier Viset.

Har ennå ikke prøvd å grille avocado, men lest mange oppskrifter nå i vår.. Noen som har prøvd?

Eksempel :

Avokado

– Avokado kan grilles. Del den i to, ta av skallet og fjern steinen og legg den på grillen. Pensle med litt olje så den ikke setter seg fat. Dette er deilig til fisk, sier Viset.

Jeg har prøvd grillet/stekt avokado, hadde på litt salt, pepper og en god olivenolje. Det var overraskende godt, absolutt til å anbefale :)

Er lite spørsmål. Har i det siste kjøpt de "nettene" med avocadoer (typisk 7-8 stk), som ikke er helt modne.

Føler det går maks 10 timer fra de er blitt modne, til de er fulle av sånne brune trevlete striper inni.. normalt ? kaster de bare jeg... :o

Annonse

Er lite spørsmål. Har i det siste kjøpt de "nettene" med avocadoer (typisk 7-8 stk), som ikke er helt modne.

Føler det går maks 10 timer fra de er blitt modne, til de er fulle av sånne brune trevlete striper inni.. normalt ? kaster de bare jeg... :o

Coops sinne avokado? Ikke nåe dårligt att spise dem

Bare tyder på modenhet, lit overmoden. Men hvordan moderne du dem?

Coops sinne avokado? Ikke nåe dårligt att spise dem

Bare tyder på modenhet, lit overmoden. Men hvordan moderne du dem?

Det er Coop OBS! sine ja. Jeg modner dem på benken.. skal jeg kanskje legge de kjølig? Føler de brune "stripene" er trevlete.. samt at jeg og opplever at det ofte råtnes innover fra "knoppen" på de.. og at når de først er modne, må jeg likevel kutte vekk 1/3 av avocadoen :'(

Det er Coop OBS! sine ja. Jeg modner dem på benken.. skal jeg kanskje legge de kjølig? Føler de brune "stripene" er trevlete.. samt at jeg og opplever at det ofte råtnes innover fra "knoppen" på de.. og at når de først er modne, må jeg likevel kutte vekk 1/3 av avocadoen :'(

Du vet kanskje det att avokado kalles og før det grønne guldet, modnes best bland frukt.

Der av finnes det masse olike kvalitet,,trur neppe Coop ligger inne med den beste kvaliteten :) men bruker disse selv hjemme

Og det går fint, jeg bryr meg ikke om dem blir lit brune.

Du vet kanskje det att avokado kalles og før det grønne guldet, modnes best bland frukt.

Der av finnes det masse olike kvalitet,,trur neppe Coop ligger inne med den beste kvaliteten :) men bruker disse selv hjemme

Og det går fint, jeg bryr meg ikke om dem blir lit brune.

Mhm, de ligger i skåla med annen frukt / lime e.c.t. , men ja. Jeg bruker de typisk i guacomole. Men frista ikke så mye å spise de på skiva når de var sånn.. Er det mulig å modne de i kjøleskap, og at det da bare tar lengre tid , eller? :)

Mhm, de ligger i skåla med annen frukt / lime e.c.t. , men ja. Jeg bruker de typisk i guacomole. Men frista ikke så mye å spise de på skiva når de var sånn.. Er det mulig å modne de i kjøleskap, og at det da bare tar lengre tid , eller? :)

Til guacamole funker coops sinne perfekt, men som annen frukt er det ikke så bra att ha dem i kylen, då opplever jeg att di blir brune. Kjøp stykk vis og kjenn på dem i butikken. Lit dyrer men om du vil ha topp kvalitet så er det som må til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...