LeanStarr Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Sitter og lurer på hva folk gjør synes er best, gå ned i fett% før en skal "bulke"? Eks. gå fra 15% til 10% fett, før man skal legge på seg muskler og fett? Eller bare bulke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Username111 Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Eg vil heller anbefalle deg å gå ned til 8-10% og finne din egen vedlikehold på den vekten du kommer til å ha der, så øker du med 200-300kcal til du ikke går opp i vekt lenger, så øker du ytterligere 200-300kcal. Du kan f.eks ha som mål å øke 1-2kg i måneden. På den måten vil du klare å gå rundt med sixpack året rundt samt øke i muskelmasse uten å bli "feit". LeanStarr og Zmurph 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fribbern Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Det han sa:) Sixpack hele året. Vet aldri når du blir sittende i boblebad /badstue fult av jenter:) Ole-Mats Moskvil, LeanStarr og longcat 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langsiktig Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Eg vil heller anbefalle deg å gå ned til 8-10% og finne din egen vedlikehold på den vekten du kommer til å ha der, så øker du med 200-300kcal til du ikke går opp i vekt lenger, så øker du ytterligere 200-300kcal. Du kan f.eks ha som mål å øke 1-2kg i måneden. På den måten vil du klare å gå rundt med sixpack året rundt samt øke i muskelmasse uten å bli "feit". Det han sa:) Sixpack hele året. Vet aldri når du blir sittende i boblebad /badstue fult av jenter:) Vet man i det hele tatt vekten på trådstarter? Er forskjell på 175cm med 100kg og 15% fett og 175 50kg og 15% fett.... Just saying... Min mening: Kommer helt ann på muskelmassen, er ikke vits å senke fett% ytterligere hvis du alikevel er "skinny as fuark"... Må ha NOE under laget med fett for at det skal se bra ut Stephanie F, x-narkis, Ole Andreas og 3 andre 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Username111 Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Vet man i det hele tatt vekten på trådstarter? Er forskjell på 175cm med 100kg og 15% fett og 175 50kg og 15% fett.... Just saying... Min mening: Kommer helt ann på muskelmassen, er ikke vits å senke fett% ytterligere hvis du alikevel er "skinny as fuark"... Må ha NOE under laget med fett for at det skal se bra ut Uansett hvor tynn han er så vil eg heller anbefalle han å komme under 10% fett for så å bygge. En person som ikke har trent før og er "tynn" trenger ikke være på "diett" for å komme under 10% fett. Han trenger gjerne å spise mer og trene riktig. Desverre trener de fleste nybegynnere feil og går glipp av mye nybegynner gains. Eg ville aldri anbefalt en person som har over 15% fett og ønsker å ha sixpack og komme i form å bulke. Det er ikke optimalt, for da kommer han til å ha mer fett å ta av etterpå noe som vil skape større underskudd, noe som vil føre til muskeltap osv osv. en vanlig person i gaten vil ha det MYE lettere å begynne fra en lavere fett % både psykisk og fysisk. LeanStarr 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langsiktig Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Uansett hvor tynn han er så vil eg heller anbefalle han å komme under 10% fett for så å bygge. En person som ikke har trent før og er "tynn" trenger ikke være på "diett" for å komme under 10% fett. Han trenger gjerne å spise mer og trene riktig. Desverre trener de fleste nybegynnere feil og går glipp av mye nybegynner gains. Eg ville aldri anbefalt en person som har over 15% fett og ønsker å ha sixpack og komme i form å bulke. Det er ikke optimalt, for da kommer han til å ha mer fett å ta av etterpå noe som vil skape større underskudd, noe som vil føre til muskeltap osv osv. en vanlig person i gaten vil ha det MYE lettere å begynne fra en lavere fett % både psykisk og fysisk. Bare for å poengtere mitt poeng: Person 1: 50kg 175cm høy 15% fett P2: 80kg 175cm 15% fett. Skal uansett en av disse(like treningserfaring, la oss si nybegynner) gå ned i fett%, må det stort sett(i teorien) være i kcal underskudd. Er det forsvarlig å si at personen på 50kg skal gå på diett å slanke vekk 5% fett? Ikke etter min mening. Jeg har derimot aldri sagt at noen skal gå på DIRTYbulk og fråtse på mc'en eller drikke rennende fett. Det er MYE bedre om en person(med lav vekt) faktisk spiser i vedlikehold evt litt over og får "Nybegynner gains" osv og faktisk med litt sannsynlighet muligens bygger muskler samtidig som man "Mister fett%, due mer muscle gains enn fett gains". Derfor poenget mitt: Vi vet IKKE noe om vekt/høyde/alder. Personen over kan ha spiseforstyrrelser og egentlig burde vært innlagt for hva vi forumbrukere vet Derfor burde også alle forumbrukere faktisk skrive alder/vekt/høyde når det gjelder slike spørsmål(no offence trådstarter). Slik at det blir bedre tilbakemeldinger og ikke "Løse" meninger osv. Eg ville aldri anbefalt en person som har over 15% fett og ønsker å ha sixpack og komme i form å bulke. Det er ikke optimalt, for da kommer han til å ha mer fett å ta av etterpå noe som vil skape større underskudd, noe som vil føre til muskeltap osv osv. en vanlig person i gaten vil ha det MYE lettere å begynne fra en lavere fett % både psykisk og fysisk. Bare for å dra dette så langt som mulig: Ville du anbefalt dette til en person som nettopp kom ut fra sykehus 180cm og 50kg, undervektig etter langvarig behandling for sykdom? Pga det er lttere psykisk og fysisk å begynne å trene med lav fett%? what? Og det er INGENTING som tilsier at en person med 15% fett skal nødvendigvis ha mer fett å ta av etter en rolig bulk eller at dette skal føre til muskeltap(dette kommer enn på diett og treningsregime, ikke pga han har bulket før han gikk på diett!)Det tilsier ikke at personen må gå på større underskudd, men gjerne diett over lengre tid(men samlet større underskudd). Poeng: Hva med alle bodybuildere, treningsnarkiser, hobbybyggere osv osv som bulker fra sommer-vinter og diett vinter-sommer, vil disse miste mer muskelmasse enn de legger på seg grunnet de bulket? LeanStarr 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langsiktig Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Hei , er 183 , 73 kg , 29år, ligger ca 12% fett, (personlig rekorder RAW , benkpress 130 @ 67kg kroppsvekt, markløft 180kg @ 67kg kroppsvekt, pullups BW pluss 20kg 5 rep) Er ikke nybegynner. Bare lurte på hva dere, folk synes og gjør er best Personlig, så ville jeg ikke direkte gått unødvendig mye ned i vekt, men dette har litt med personlige preferanser. Hvis du vil ned til 8% fett, må du ned på en vekt på 67,16kg (teoretisk), jeg mener dette er veldig lavt med din høyde på 183cm. Men hvis du selv tror og mener du ville sett bedre ut med et par % mindre til sommeren, så er det mulig å ta en meget mild diett(ettersom du ikke er faretruende lavt på vekt vs høyde osv). Og gjerne gjøre slik som Slasto foreslo. Men som sagt "smak og behag" i forhold til personlige preferanser. Broseidon og LeanStarr 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Broseidon Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Hei , er 183 , 73 kg , 29år, ligger ca 12% fett, (personlig rekorder RAW , benkpress 130 @ 67kg kroppsvekt, markløft 180kg @ 67kg kroppsvekt, pullups BW pluss 20kg 5 rep) Er ikke nybegynner. Bare lurte på hva dere, folk synes og gjør er best Personlig, så ville jeg ikke direkte gått unødvendig mye ned i vekt, men dette har litt med personlige preferanser. Hvis du vil ned til 8% fett, må du ned på en vekt på 67,16kg (teoretisk), jeg mener dette er veldig lavt med din høyde på 183cm. Men hvis du selv tror og mener du ville sett bedre ut med et par % mindre til sommeren, så er det mulig å ta en meget mild diett(ettersom du ikke er faretruende lavt på vekt vs høyde osv). Og gjerne gjøre slik som Slasto foreslo. Men som sagt "smak og behag" i forhold til personlige preferanser. Helt enig med langsiktig. Du har fortsatt en veldig lav vekt i forhold til høyden din.Eksempel Jeg veier 93kg cm 183-184 og og har vel rundt 12 i fettprosent. Ikke det at det jeg gjør nødvendigvis er det riktige for alle, men jeg tror du ville foretrukket å skaffe noe mer masse før man kutter ned. Du blir ikke Jay Cutler selv om du legger på deg 10-15 kg for så å gå ned i vekt:) Langsiktig 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Username111 Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Eg er med på det du sier Langsiktig! Men en person som er 175 og veier 50kg er direkte syk av en eller annen grunn. Eg snakket om folk med en normal vekt og bmi. For trådstarteren som btw er meget sterk for sin vekt, er det sikkert greit å ta en leanmass bulk. Hva er vitsen med dirty bulk i grunn? Eg ser ingen poeng, i stedet for kan man spise gjevnt over vedlikehold og øke med 1-1.5kg i måneden, da blir det forhåpentligviss mesteparten av det muskler(forhåpentligviss!!). I stedet for å øke med 3-4kg der minst 3 av de er fett! LeanStarr 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Broseidon Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Eg er med på det du sier Langsiktig! Men en person som er 175 og veier 50kg er direkte syk av en eller annen grunn. Eg snakket om folk med en normal vekt og bmi. For trådstarteren som btw er meget sterk for sin vekt, er det sikkert greit å ta en leanmass bulk. Hva er vitsen med dirty bulk i grunn? Eg ser ingen poeng, i stedet for kan man spise gjevnt over vedlikehold og øke med 1-1.5kg i måneden, da blir det forhåpentligviss mesteparten av det muskler(forhåpentligviss!!). I stedet for å øke med 3-4kg der minst 3 av de er fett! Jeg er enig i at det der ikke er dumt, med forbehold at ønske ikke er maksimalt muskelvekst og man ønsker å gå rundt med sixpack hele året. Hvis man ønsker å pakke på seg mest muskler, mener jeg man må tilføre nok kalorier for å skape optimale groforhold. Optimale groforhold betyr ikke nødvendigvis at man skal spise som en idiot og gaine masse fett, men man kan prøve å lage seg en plan på hvor mye muskler man ønsker å gå opp over en viss periode. Det finnes masse formler som sier noe om hvor mye man kan bygge naturlig osv. I dette tilfellet mener jeg at det skal være mulig å adde 5-12 kg på 8-12 måneder. Hvis man skal gamble og bare ha bittelitt overskudd er det lett å bomme. LeanStarr og Username111 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.