Gå til innhold

CHEST!


Tempal

Anbefalte innlegg

Hælææ! Er det noen som har noe knall bra tips til å bygge større kasse? Vet at det finnes utrolig mange tråder og artikkler om dette, men jeg vil høre på litt erfaring. har vel en "grei" kasse, men ser ikke ut til og få definert den som jeg ønsker. Noen som har noen før og etter bilder på dette?

Tar gjerne imot noen fine treningstips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange vil nok si "bare bli sterk i benkpress". Men erfaringsmessig er jeg litt uenig i det. Et glimrende eksempel på det er Plyo, som tar 150 (?) i benk og har ei kasse som ser ut som presser 200+.

Tren øvelser som gir mye ROM, feks benkpress med hantler. Og tren fra flere vinkler osv, press, skråpress, flyes etc. Veksle mellom styrke og høyreps. Til sammenligning tar jeg nok nesten samme som Plyo i benk, men har sikkert 1/3 av pecsa :p

1) Velg øvelser som beskrevet ovenfor^

2) Bli sterk i de

3) Spis mat

1ed46866.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ref:

"For å gi maks stimulans på brystmusklene skal du også lene deg forover så mye som mulig, legg haka ned på brystkassen, trekk knærne opp og forover og ikke lås helt ut på toppen.

Er du sterk nok til å bruke ekstra belastning skal du ikke bruke det vanlige chins/dipsbeltet der du henger vekter i et belte rundt livet. Her må du kanskje bruke litt kreativitet eller mekke en egen løsning, men hvis du kan henge vekter rundt nakken vil du kunne flytte tyngdepunktet på en sånn måte at overkroppen kommer i PERFEKT posisjon for maks trykk og stimulans av hele brystmuskelen!"

http://fitnessbloggen.no/storre-brystmuskler/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vil nok si "bare bli sterk i benkpress". Men erfaringsmessig er jeg litt uenig i det. Et glimrende eksempel på det er Plyo, som tar 150 (?) i benk og har ei kasse som ser ut som presser 200+.

Tren øvelser som gir mye ROM, feks benkpress med hantler. Og tren fra flere vinkler osv, press, skråpress, flyes etc. Veksle mellom styrke og høyreps. Til sammenligning tar jeg nok nesten samme som Plyo i benk, men har sikkert 1/3 av pecsa :p

1) Velg øvelser som beskrevet ovenfor^

2) Bli sterk i de

3) Spis mat

1ed46866.jpg

Hvilke øvelser er ideelt for nedre del av bryst? Takk for bra svar btw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...