Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Jeg har bare et lite spørsmål. Før ferien veide jeg rundt 64-66kg men når jeg tråkka på vekta i dag veide jeg nesten 70kg!! Vet ikke om det er relevant men er rundt 172-173cm. Er det mulig at jeg har gått opp alle de iloene på en uke!? jeg har relativt god kontroll på kostholdet, og trener vanligvis 17-20t i uka. Men jeg drikker himla mye pepsi max, kan det være synderen? Jeg ser heller ikke store forskjellene på kroppen, kanskje en litt mindre markert mage. Men er det mulig å legge på seg nesten 5kg på en uke!? Synes det var enormt.. Takker for svar! :D

Fortsetter under...

Skrevet
  "ThereseHag skrev:
Vekta kan fint svinge med 5kg på en uke, men du har ikke lagt på deg 5kg i fettmasse på 1 uke, hvis det er det du tenkte på;)

Det var vel det jeg tenkte på ja :) Det hjelper liksom ikke at det var en rolig uke, for da blir jeg automatisk tjukk liksom.. :p Men blir du vannete av lettbrus? :)ThereseHag

Annonse

Skrevet

Jeg tisser som en gal av Pepsi Max så vannvekta kommer ikke fra lettbrus. Men om du ikke har drukket nok vann så holder kroppen på vann=mer vann=slipper mer vann.

Men har du spist litt ekstra karbohydrater? Da holder kroppen på ekstra vann. Kan miste 2 kg vannvekt på en dag om jeg har spist litt ekstra karbohydrater noen dager og kutter ned på dem.

Skrevet
  "Cardioqueen skrev:
Jeg vet ikke.. Men jeg drakk mer vann i helga enn i uka, kan det være det? Jeg drikker kanskje 1,5L dagen nå i hverdagen.

Det er nok til å fordøye et måltid - regner med du trener og er i aktivitet ellers? Du holder vann fordi du drikker for lite

Skrevet
  "Therese skrev:
Det er nok til å fordøye et måltid - regner med du trener og er i aktivitet ellers? Du holder vann fordi du drikker for lite

Jeg trener 2-3 økter til dagen, hovedfokus på kondis i.o.m at jeg driver kondisidrett. lander på rundt 17-21t trening i uka, da med 15-18t kondis og resten utholdende styrke uten vekter. Jeg drikker nesten aldri når jeg trener, og hvis jeg har f.eks. rolig tur på sykkel i 2-3t kan jeg fint gå uten noe å drikke. Okei, men da skal jeg skru opp(prøve vertfall)vanninntaket! :D Tusen takk for svar!! :D

EDIT: Hvor mye vann anbefaler du?

Skrevet
  "Therese skrev:

hvor mye skal man drikke da egentlig? eg føler eg blir tørst som en elefant :p drikker sikkert 3 liter bare på trening :p

Skrevet
  "Amalyn skrev:
Du kan sjekke ca mengde vann du trenger daglig på http://www.imsdal.no/

Litt diffust siden de går kun etter kjønn, alder og liten-middels-høy aktivitet, men pyttpytt! ;)

Jeg skal drikke minst 2,5 liter....da tror jeg jeg hadde sett ut som en rosin :p

Drikker aldri under 3 liter, helst 4 liter. Drikker 2,5 liter bare fra frokost til jeg skal hjem fra jobb.

Annonse

Skrevet
  "runforit123 skrev:
Jeg skal drikke minst 2,5 liter....da tror jeg jeg hadde sett ut som en rosin :p

Drikker aldri under 3 liter, helst 4 liter. Drikker 2,5 liter bare fra frokost til jeg skal hjem fra jobb.

Shit! :confused: Hadde gått rundt som en vannballong og vært en høytrykkspyler på dass flere ganger om dagen jeg da! Hehehe! Du er flink som klarer og få i deg så mye da! (y)

Edit: Det stod også noe om at hver 1kcal du bruker ila dagen, skal du ha 1ml vann. I tillegg kommer vekt, høyde og annen aktivitet på siden.

Skrevet
  "Cardioqueen skrev:
Jeg trener 2-3 økter til dagen, hovedfokus på kondis i.o.m at jeg driver kondisidrett. lander på rundt 17-21t trening i uka, da med 15-18t kondis og resten utholdende styrke uten vekter. Jeg drikker nesten aldri når jeg trener, og hvis jeg har f.eks. rolig tur på sykkel i 2-3t kan jeg fint gå uten noe å drikke. Okei, men da skal jeg skru opp(prøve vertfall)vanninntaket! :D Tusen takk for svar!! :D

EDIT: Hvor mye vann anbefaler du?

Såpass ja - da vil jeg anbefale 4liter, minst. Øk inntaket med 0.5l i uken.

PS; 1% dehydrering fører til 10% tap i prestasjon - motivasjon til å drikke mer? ;)

Skrevet
  "Therese skrev:
Såpass ja - da vil jeg anbefale 4liter, minst. Øk inntaket med 0.5l i uken.

PS; 1% dehydrering fører til 10% tap i prestasjon - motivasjon til å drikke mer? ;)

da skal det drikkes på trening!! :D Tusen takk for svar og tålmodighet! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...