Gå til innhold

Jeg finner ikke ut av dette!


Anbefalte innlegg

Edit: Jeg ser nå at det allerede er opprettet en egen tråd til dette, så jeg prøver der inne. =D

Jeg begynte å trene for et par uker siden, og hadde planer om å starte et bra kosthold i samme slengen. Når jeg allikevel prøver å finne ut av hva jeg skal spise, så dukker det bare opp flere spørsmål enn svar.

Jeg lurer derfor på om noen av dere hadde orket å hjelpe meg? Jeg ville satt enormt stor pris på det, fordi jeg føler at treningen nesten er bortkasta, når jeg ikke vet om kroppen får den rette næringa.

Skrik ut isåfall, takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå har jeg skrevet i "rate mye diet" tråden, men jeg kan svare her også =)

I dag trener jeg mandag, onsdag og fredag/lørdag. Hva jeg trener har jeg ikke helt funnet ut av enda, da jeg venter på hjelp til å sette opp et program. Men jeg prøver å trene 20 min kardio, en gruppetime med vekter, og 20 min kardio igjen.

Til frokost, kl 0500 spiser jeg musli med mye fiber.

0900: En banan

1100: Salat, og en skive med brød med ost og skinke

1300: En til banan, og litt nøtter

1700: Fisk, hvitt kjøtt, eller ligninende

2000: Yoghurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ikke noe om omtrentlige mengder, så det kan fort se litt lite ut :-) det beste vil nok være å spise seg nok mett på nok protein, fett og noe karbohydrater som gjør at du ikke går på den velkjente "sjokoladesmellen" utover ettermiddagen/kvelden. Husk også å få i deg nok væske/vann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldigvis spiser jeg svært lite søtsaker, og om jeg går på en sjokoladesmell, så er det snakk om 2 - 3 ruter mørk sjokolade. (Jeg har en mørk sjokolade stående i skapet mitt, den har vært der siden begynnelsen av januar, og det er fortsatt noen biter igjen).

Vann sliter jeg med å drikke, men jeg prøver å bli flinkere. Tidligere drakk jeg aldri mer enn 3 dl vann på en dag (men drikker te/kaffe/osv), rett og slett fordi jeg ikke blir tørst! Nå klarer jeg såvidt å få i meg 1 liter vann om dagen, og så har jeg en kollega på jobb som maser om at jeg må drikke hver gang han går forbi, så det hjelper! Jeg merker at jeg blir tørst av å drikke vann også, så det kommer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som acd nevner er det vanskelig å si om dette er lite eller mye da det ikke står noe om mengder, men likevel tør jeg regne med at det er for lite - ellers ville du ikke røket på noen "sjokoladesmell", eller annen "smell" - noen gang.

Til frokost, kl 0500 spiser jeg musli med mye fiber protein?

0900: En banan protein?

1100: Salat, og en skive med brød med ost og skinke protein?

1300: En til banan, og litt nøtter protein?

1700: Fisk, hvitt kjøtt, eller ligninende heeey, litt protein :thumbsup:

2000: Yoghurt protein?

Kostholdet ditt består av mat som du ikke får nyttiggjort deg av - i form av målsetning og livsstil.

Dette kostholdet kunne passet til et barn som løper rundt i barnehagen en hel dag.

Vann sliter jeg med å drikke, men jeg prøver å bli flinkere. Tidligere drakk jeg aldri mer enn 3 dl vann på en dag (men drikker te/kaffe/osv), rett og slett fordi jeg ikke blir tørst! Nå klarer jeg såvidt å få i meg 1 liter vann om dagen, og så har jeg en kollega på jobb som maser om at jeg må drikke hver gang han går forbi, så det hjelper! Jeg merker at jeg blir tørst av å drikke vann også, så det kommer seg!

Du blir ikke tørst fordi du har vent deg til å drikke lite. (ref; du merker du blir tørst av å drikke)

Du blir ikke tørst fordi du ikke har en aktiv livsstil

Fordøyelsen din krever ca 1liter vann for å fordøye 1/3 av maten du spiser - regner med det er en motivasjon til å drikke mer.

Øk inntaker med 0.5liter i uken, det er to glass vann - det klarer du fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, ok. mer protein er notert. - og vann!

Jeg husker aldri at jeg drakk vann som barn. Barna mine drikker MASSE vann, men det er fordi jeg er bevisst på at jeg selv drikker lite. Vi kunne også ha 6 timers treninger i den gamle idretten, da drakk jeg muligens en halvliter med vann.

Men ja, det BLIR bedre =D

Dette er forresten det jeg spiser nå, og jeg vet det ikke er rett inntak, dette er bare fordi jeg ikke har peiling på hva jeg skal spise. Så hvis jeg kan linkes til en bra side som kan hjelpe meg, så ville jeg vært superfornøyd!

Inspirert av Cottage Cheese tråden, så har jeg iallfall akkurat spist et halvt beger med cottage cheese :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg skrevet i "rate mye diet" tråden, men jeg kan svare her også =)

I dag trener jeg mandag, onsdag og fredag/lørdag. Hva jeg trener har jeg ikke helt funnet ut av enda, da jeg venter på hjelp til å sette opp et program. Men jeg prøver å trene 20 min kardio, en gruppetime med vekter, og 20 min kardio igjen.

Til frokost, kl 0500 spiser jeg musli med mye fiber.

0900: En banan

1100: Salat, og en skive med brød med ost og skinke

1300: En til banan, og litt nøtter

1700: Fisk, hvitt kjøtt, eller ligninende

2000: Yoghurt

Høyde, alder og vekt? Hva er målet?

Hvor mange kalorier er dette?

Ser iallefall ut som alt for lite mat og dårlig med proteiner(som en annen nevnte) og fett.

Spiser du bare enten fisk eller kylling til middag uten noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde, alder og vekt? Hva er målet?

Hvor mange kalorier er dette? Jeg har ikke regnet ut kalorier

Ser iallefall ut som alt for lite mat og dårlig med proteiner(som en annen nevnte) og fett.

Spiser du bare enten fisk eller kylling til middag uten noe annet? Jeg spiser det med broccoli, spinat, e.l, og poteter, spaghetti, ris osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...