Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Frokost: 80 havre, 150g melk og 60g blåbær

Lunsj: 500g naturell yoghurt 1 eple, 20g mandler

Snack: 2 knekkebrød med skinkeost og en frukt

Middag: 150g karbonadedeig, 60g ris og 1 ss olje

Kvelds: 1 questbar, 1 skyr og 20g 70%+ sjokolade

Her er en med litt forandringer. Ikke spis akkurat det samme hver dag. Du kan f.eks. bytte ut karbonadedeig med kyllingfillet, ris med potet osv. Så lenge det er ca. like mye er det greit. Husk at du skal kunne leve med kostholdet over lang tid. Livsstil, ikke "diett".

Husk at styrketrening uten at du blir sterkere ikke kvalifiserer som styrketrening. Det spiller ingen rolle om du gjennomfører øvelsene hvis du ikke blir betydelig sterkere (=løfter betydelig mer vekt) over tid.

Hvis du ikke har gått ned i vekt, så kan det hende at du har lagt på deg muskler, men ikke tro at du har lagt på deg muskler om du ikke har blitt betydelig sterkere. Det er å lure seg selv.

Har du noen andre forslag til CC? Er det værste jeg vet..har ikke prøvd å blande med yoghurt da, smaker det annerledes?

Jeg er ikke så superglad i CC selv. Spesielt klumpene finner jeg kjipe, så enten så mixmaster jeg ut klumpene, eller så tar jeg heller mager yoghurt uten sukker og tilsetter proteinpulver (enten bakepro eller chocorite vanilla).

• 1 måned senere...

Du har omtrent samme vekt og høyde som meg, og jeg spiser som følger:

Frokost (eller lunsj):

2 egg(røre, stekt) i 3 speltlomper, litt magerost for smak. 1 eple.

evt: 2 grove rundstykker (100g) 2 skiver lett norvegia, 2 skiver skinke. 1 glass skummet melk

evt: 1 dl havregryn kokes opp med 1,5 dl vann. Tilsett 200-250 g mager cottage cheese når det har tyknet. Søtes med stevia. Smaker ikke cottage cheese :)

Lunsj: 130 g kylling (eller 150 g torsk, 100 g laks), 50 g ris veid tørr, salat.

Middag: 125 g laks/200 g kylling/250 g torsk/200 g svinekjøtt/200 g storfe + 50 g ris/4 speltlomper/2 middels poteter/70 g pasta + masse grønnsaker (lavt kcal innhold som blomkål, brokkoli, salat, tomat, sopp etc)

Kvelds: 4 grove knekkebrød, 1 boks med makrell i tomat/3 egg

Putt inn nok bær/grønnsaker/frukt (obs på sukkerinnhold) til at du får 5 om dagen. Ta tilskudd av omega 3/annen olje.

Ca kcal innhold er 1850 (noen kan sikkert arrestere meg her, men det er lov til å teste å veie litt her for lære kcal-innhold i pålegg/brød), det er i allefall ikke mye over dette. Protein står for 30-40%, karber 30-40% og fett 20-25%. Trener du en dag så kan du godt innta 200-250 kcal ekstra, for dette forbrenner du uansett da. Styr unna mye sukker.

Med ca disse måltidene (lær deg hva ting inneholder før du setter igang så kan du variere) så går du nok ned 0,5 per uke, samt at du kan bygge muskler som gjør deg fastere.

Og JA, utskeielser i helgene kan ødelegge all vektnedgang. Det er så enkelt som at forbruket må være høyere enn inntaket, og utskeielser i helgene kan fort bli mye mer kcal enn du trener bort.. Jeg hadde ville endret på livsstilen og gjort sunn mat til GOD og vanlig mat, så kan du spise det i helgene også! Skeie ut kan man såklart gjøre også, bare det ikke er ofte (hele helgen/hele dagen) - og ikke ubegrenset. Men det er maaaange treningsblogger på nettet med supre tips til sunne "utskeielser" og helgemiddager!

Jeg trener ofte et programmene på fitnessbloggen, og så LÆRER jeg meg andre øvelser som ligger her inne sånn at jeg vet hvordan jeg kan variere..

Nok (men ikke for mye) og riktig næring + styrketrening = flott kropp!

Annonse

Frokost: Havregryn og skummet melk

Lunsj: 4 knekkebrød med skinkeost

Mellommåltid: Et eple

Middag: Kjøtt/fisk/fugl med en liten mengde karb og mye grønt

Kveld: Kommer på rundt 200kcal..varierer

Egg er supert :) Og proteinpannekaker smaker faktisk kjempegodt ! (aldri hatt troen på de, før jeg smakte hos ei veninne) :) Og proteinshaker er jo digg^_^

Du skriver skinkeost? Er det sånn på tube/pakke du snakker om? Det er vel egentlig veldig usunt? Er vel nesten bare fett i det greiene, om jeg ikke er helt på tur her?

Ville heller bytta skinkeosten ut med f.eks kalkunskinke, evnt så er jeg glad i å lage en omelett å ta med på jobb / tunfisksalat/kyllingsalat.

Men jeg sverger jo "litt for mye til shakes" så nå om dagen drikker jeg måltidserstatter til lunch. Er 40g proteiner, 27g karbo, og ca 330 kcal :)

Lykke til! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...