Gå til innhold

Knekkebrød


Jenny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sunnest som i minst kalorier pr 100gram/stk? Grovest? Inneholder mest fiber? Holder deg lengst mett? Sunnest om man kun skal spise knekkebrød resten av livet? :)

"sunt" er ikke et begrep som kan stå ene og alene om en ting :)

Minst kalorier tenkte jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo rugsprø som inneholder kun 35 kcal per skive. Skivene er en del tynnere enn fiberrik (over), men er litt større slik at man kan ha mer pålegg på. Og det er jo pålegget som er godt! :D

Stemmer - de fleste knekkebrød inneholder +/- 350kcal pr 100gram, så de som veier minst pr stk vil jo da bli mest kalorifattige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du bor i nærheten av svenskegrensen og kan stikke over for å harryhandle fra tid til annen er dette mitt tips! Store knekkebrød (like store som de "vanlige" i Norge), riktignok med en del luft innimellom, men bare 20 kcal pr skive. Finnes i flere ulike typer, men fibervarianten smaker etter min mening best.

crisp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Rågi fra Sverige (rugknekkebrød) eller Wasa Fiber Balance som begge er på 35kcal per stk. Synes de metter betraktelig mye bedre enn de andre variantene som er nevnt her. Rugsprø f.eks. er så tynne flak at de kan jeg f.eks spise en halv pakke av uten å være i nærheten av mett. Men i all hovedsak spiller det en mye større rolle hva du putter OPPÅ knekkebrødet. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...