Gå til innhold

Treningsprogram for muskelmasse


Nilsen123

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, du kan ikke bare bytte ut noen av øvelsene med andre, hvis du ikke skal følge programmet, er det ikke vits å gjøre det

I tillegg til beinbpress egentlig ikke er en øvelse som man burde gjøre i det hele tatt.

Hadde jeg byttet ut hack squats med en øvelse som går på noe helt annet, så hadde jeg vært enig, men nå velger jeg en annen som går på de samme musklene. Begge treffer lår og rumpe. Beinpress treffer kanskje gluteus maximus litt mindre (?), men føler jeg får isolert vastus medialis ganske bra på beinpress.

Men for all del, hack press er sikkert vel så bra som beinpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg så på Phat, var at på mandag tar man enten foroverbøyd roing, pendlay, eller markløft. Dagen etter skal man så ha knebøy. Hvis man tar markløft f.eks da, vil jo ikke det krasje litt med knebøyen dagen etter?

I lengden kan jo det være skadelig for ryggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg så på Phat, var at på mandag tar man enten foroverbøyd roing, pendlay, eller markløft. Dagen etter skal man så ha knebøy. Hvis man tar markløft f.eks da, vil jo ikke det krasje litt med knebøyen dagen etter?

I lengden kan jo det være skadelig for ryggen

Hvorfor det? Ingen fare å ha Markløft dagen før Knebøy.

Så lenge man ikke går til teknisk failure, er ikke det skadelig på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du vel.

Å hvorfor skal man ikke kjøre beinpress ?

Joda, men som jeg har sagt tidligere så kan vell Layne Norton mer enn deg når det kommer til forskjellige øvelser, hva de trener O.sv. Derfor er jeg imot at man bytter ut øvelser med mindre man må.

Med beinpress tar jeg i bruk samme logikken som med en smithmaskin, du får en unaturlig ROM, og du får ikke aktivert musklene du har for å stabilisere deg i like stor grad, og du får muskulære ubalanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men som jeg har sagt tidligere så kan vell Layne Norton mer enn deg når det kommer til forskjellige øvelser, hva de trener O.sv. Derfor er jeg imot at man bytter ut øvelser med mindre man må.

Med beinpress tar jeg i bruk samme logikken som med en smithmaskin, du får en unaturlig ROM, og du får ikke aktivert musklene du har for å stabilisere deg i like stor grad, og du får muskulære ubalanser.

Sant det du sier der, og ante meg at det var noe sånn du sikta til, men å si at det er en øvelse man ikke burde gjøre, synes jeg var å dra det litt langt.

Jeg bruker ikke beinpress som hovedøvelse for beina. Det blir den gode gamle knebøyen brukt til, så den muskulære stabiliteten får jeg jo av knebøy.

Beinpress bruker jeg i så fall til å få ut siste pump til jeg er absolutt død i beina.

Noen sier at beinpress kan være skadelig for knæra, andre sier det samme om hack squats. Det er egentlig noe man finner ut selv. Alt kan være skadelig hvis man gjør øvelsen feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det du sier der, og ante meg at det var noe sånn du sikta til, men å si at det er en øvelse man ikke burde gjøre, synes jeg var å dra det litt langt.

Jeg bruker ikke beinpress som hovedøvelse for beina. Det blir den gode gamle knebøyen brukt til.

Beinpress bruker jeg i så fall til å få ut siste pump til jeg er absolutt død i beina.

Noen sier at beinpress kan være skadelig for knæra, andre sier det samme om hack squats. Det er egentlig noe man finner ut selv. Alt kan være skadelig hvis man gjør øvelsen feil.

Ja, jeg liker å ta i bruk MR taktikken når det kommer til å gjøre et poeng ut av ting, for at det ikke skal bli for vagt.

Du har vell rett i det du sier, at det kanskje var å dra det litt langt, men jeg står med mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi når jeg trener markløft, så trener jeg jo TUNGT, og både markløft og knebøy er jo belastning på ryggen.

Du blir vandt med det. :)

Men er opprinnelig stangroing el. i programmet på "power day".

Kan fint ha kun "speed Marken" på Hypertrofi Rygg/skuldre dag.

Joda, men som jeg har sagt tidligere så kan vell Layne Norton mer enn deg når det kommer til forskjellige øvelser, hva de trener O.sv. Derfor er jeg imot at man bytter ut øvelser med mindre man må.

Med beinpress tar jeg i bruk samme logikken som med en smithmaskin, du får en unaturlig ROM, og du får ikke aktivert musklene du har for å stabilisere deg i like stor grad, og du får muskulære ubalanser.

Har du i det hele tatt lest PHAT artiklene til Layne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor så lite fett? Protein har du heller ikke vondt av å øke noen gram

Samt det totale kcalinntaket

Takk for svar :) det er protein inntake mitt uten en proteinshake (whey)

Tænkte at jeg skulle ta 2 x kroppsvekt = proteininntak

Hvor mye vil du ellers anbefale at fette skal ligge på? :)

Tenkte å ligge på litt kcal underskudd for å gå ned i fett prosent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) det er protein inntake mitt uten en proteinshake (whey)

Tænkte at jeg skulle ta 2 x kroppsvekt = proteininntak

Hvor mye vil du ellers anbefale at fette skal ligge på? :)

Tenkte å ligge på litt kcal underskudd for å gå ned i fett prosent

Hvis du vil bygge muskler er det greit å ha et hormonsystem som fungerer -> styres av fett.

Prøv 1-1.5g pr kg kroppsvekt

2x kg kroppsvekt i protein og resten karb

Hvor høy/tung er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil bygge muskler er det greit å ha et hormonsystem som fungerer -> styres av fett.

Prøv 1-1.5g pr kg kroppsvekt

2x kg kroppsvekt i protein og resten karb

Hvor høy/tung er du?

Okei :)

Lenge sia jeg har målt meg ligger rundt 177-179 cm og veier 70 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :)

Lenge sia jeg har målt meg ligger rundt 177-179 cm og veier 70 kg

Og du satser på 2600kcal ish?

Det er isåfall nok til å vedlikeholde vekten din hvis du trener 3-5ganger i uken. Mao bør du iaf legge deg til 3000kcal, øke fett og karb slik at du gir kroppen en sjanse til å forstå at du vil bygge muskler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du satser på 2600kcal ish?

Det er isåfall nok til å vedlikeholde vekten din hvis du trener 3-5ganger i uken. Mao bør du iaf legge deg til 3000kcal, øke fett og karb slik at du gir kroppen en sjanse til å forstå at du vil bygge muskler

Trener 5 ganger i uken siden jeg har begynt med phat

Vil ikke bygge muskler nå tenker mer på å fjerne fette jeg har fått nå og oppretholde muskelmassen min og senke fett prosenten. Etter det begynne på en clean bulk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 5 ganger i uken siden jeg har begynt med phat

Vil ikke bygge muskler nå tenker mer på å fjerne fette jeg har fått nå og oppretholde muskelmassen min og senke fett prosenten. Etter det begynne på en clean bulk?

Hvis du veier 70kg og er 179cm høy så tror jeg det ikke er fordi du har mye fett på kroppen at du ikke er markert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...