Gå til innhold

Jenter: hvilken mascara sitter best under trening?


Sessa

Anbefalte innlegg

Nå skal det sies at jeg ikke gidder sminke meg før jeg drar på trening om morgenen, men når jeg drar rett på trening etter jobb så sier det seg selv at det antagelig er litt sminke som følger med.

Jeg lurer derfor på om dere har noen gode tips til hvilken mascara som faktisk sitter under treningen uten å smitte av? Finnes det? Jeg ender som regel opp som en panda etter de harde kickboksingtreningene og kunne godt vært det foruten :)

Jeg har testet theBalm - Two-timer mascaraen etter å ha lest gode omtaler av den, men den funker ikke godt nok for meg.. :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Dior sine maskaraer. Har aldri brukt vannfast.

Doir sine sitter på meg i alle fall og jeg har aldri opplevd at den smitter av. På noen av typene må du ha litt varmt vann, ca. 40 grader for å få av.

Jeg svetter heller ikke under øynene ved trening :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt vanskelig for å tro at det er mascaraen i seg selv :p

Løser seg uansett kjapt med å switche til en vannfast mascara.

Bruker du eyeliner? For det er sikkert denne som gjør det da. Det løser seg med å kjøpe eyelinesegl eller vannfast eyeliner, eller begge deler.

Kanebo 38C mascara sitter uansett svette eller vann, men er mye stress å få av. Bare ett tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ingen eyeliner her i gården :) Den mascaraen jeg har testet skal visstnok være like god som en vannfast men spørs om jeg må prøve det i stedenfor.. Noe av tingen er vel at når man trener hardt nok i over en time og både blir veldig varm og svetter *MYE* så påvirker det muligens mascaraen litt annerledes..

Når jeg løper eller trener styrke har jeg ikke samme problem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere år siden jeg brukte sminke sist, sikkert. Men Lancome sine var gull verdt! Kostet vel en 220 kr, men kvaliteten var BRA! Kunne fint sove med den uten at noe som helst smittet av. De har også vannfast versjon :)

Skal sjekkes ut - er den ordentlig god er det jo helt klart verdt pengene. Skal utenlands om ikke så lenge også så kan jo passe på taxfree for å spare litt evt også ;) Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanebo 38C er den beste jeg har brukt til hverdags. Man får ikke superlange og tykke vipper av den, og til fest kan det bli litt lite. Men den er helt super på trening. Smitter aldri av.

Så at noen mente den var vanskelig å få av. Den går ikke av med sminkefjerner, bare vann over 38 grader. Og man må på en måte dra den av, så ser ut som øyevippene går med i samme slengen, men det gjør de ikke. Jeg har brukt den i mange år, og har alle vippene mine intakt ennå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Kanebo38 før, men merket at kvaliteten forverret seg kraftig i det siste. Erstattet den derfor med Clinique High Impact Curling Mascara (egenskaper som hos Kanebo38) og denne viste seg å være mye bedre. Denne holder gjennom tårer, regn, svette osv. og i tillegg gir volum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kaneboen blitt annerledes?

Ja, i det øyeblikket den har fått tilføyd "Sensei" i navnet sitt - da forandret kvaliteten seg også, dessverre. Den ble tørr på vippene og rett og slett drysset av... Dumt, for jeg likte den :meh:

Er kjempefornøyd med Clinique, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte Kanebo38 før, men merket at kvaliteten forverret seg kraftig i det siste. Erstattet den derfor med Clinique High Impact Curling Mascara (egenskaper som hos Kanebo38) og denne viste seg å være mye bedre. Denne holder gjennom tårer, regn, svette osv. og i tillegg gir volum ;)

Jeg bruker Clinique High Impact Curling Mascara selv ellers, men jeg kan ikke bruke den på de hardeste treningene. Antagelig er det pga at jeg blir så varm og svetter såpass at mascaraen oppfatter det på samme måte som når man bruker varmt vann for å fjerne den - det blir derfor ikke helt kledelig etterhvert ;) Pluss at mascaraklumper i øynene under trening heller ikke er spesielt hyggelig :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH=full]4472[/ATTACH] Eg bruka Maxfactor sin. Den klumper ikkje og synst den gir fin form på vippene. Den sitter litt godt på, og går lettast vekk med sminkefjerner enn vatn. Eg synst vertfall den e super under trening :thumbsup:

Hørtes ut som et spennende alternativ, skal sjekke den ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste mascaren jeg har bar brukt er Dior Iconic. Koster en hundrings mer enn de ubrukelige mascarene til Max Factor;L'Oreal osv. Men tro meg, den hundrelappen er verdt det! Vippene blir lange og fine og smitter og smuldrer ikke opp o løpet av dagen som så mange andre merker gjør. Jeg kommer aldri noensinne til å gå tilbake til de billigmerkene igjen:)

post-327-14440826464107_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...