Gå til innhold

Bruke penger på vektøkning's produkter?


Pinnemann

Anbefalte innlegg

Hei! Har startet å trene styrke. Og ønsker å gå opp i vekt!

Er produkter som skal få deg opp i vekt slik som på proteinfabrikken, verdt pengene?

Eller er det bedre å spise mye og drikke mye H-Melk f.eks? Eller kombinere dette?

Erfaringstips er fint :-)

Har som mål å gå opp 10kg til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Effektivt er vel feil å si .. men desto større kalorioverskuddet ditt er, desto fortere øker du i vekt.

La oss si at du trenger 3000 kcal daglig for å holde vekten. Så spiser du 3500 (overskudd på 500, passelig overskudd), så øker du cirka et halvkilo i uka -> 2kg hver mnd -> du når sommermålet ditt.

Hvis du sliter med å spise nok, så er vektøkningspulver en fin greie, da flytende kalorier metter mindre og det at man slipper å fysisk tygge maten er jo behagelig. Men hvis du fint klarer å øke i vekt uten gainer, ville jeg bare brukt penger på nøtter, h-melk, kjøtt, egg, ris, litago, peanuttsmør, avocado osv :)

Så igjen, sikt deg inn på å øke 0,5-1kg i uka. I nybegynnerfasen blir mye av overskuddskaloriene til muskelmasse, så jeg, personlig, anbefaler alltid et litt saftig kcaloverskudd til nybegynnere fordi de har en syk progresjonskurve i starten hvis ting gjøres riktig :)

Så prøv ut mat først. Klarer du ikke å spise nok, kjøp deg gainer. Følg deretter med vekta og bli sterk, så kommer sommerkroppen2k14 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar :-) har alltid vært liten og tynn! Har prøvd litt før, uten særlig resultat! Men denne gangen skal jeg ikke gi opp!

Spesielt siden vi nettopp har fått nytt treningslokale :-)

Prøver som du sier i 1-2 mnd med mye kcal. Holdig mat! Så ser vi hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for gode svar :) har alltid vært liten og tynn! Har prøvd litt før, uten særlig resultat! Men denne gangen skal jeg ikke gi opp!

Spesielt siden vi nettopp har fått nytt treningslokale :)

Prøver som du sier i 1-2 mnd med mye kcal. Holdig mat! Så ser vi hva som skjer!

Tips, logg det du spiser hver dag, med grov kaloriutregning sånn at du er sikker på at du faktisk får i deg nok kcal til å gå opp. De som er små og tynne og prøver men mislykkes med å gå opp i vekt mislykkes ofte fordi de tror de spiser mer enn de faktisk gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar :) har alltid vært liten og tynn! Har prøvd litt før, uten særlig resultat! Men denne gangen skal jeg ikke gi opp!

Spesielt siden vi nettopp har fått nytt treningslokale :)

Prøver som du sier i 1-2 mnd med mye kcal. Holdig mat! Så ser vi hva som skjer!

Kjør på. Vi har alle vært der en gang kompis ;) Når du først klarer å øke, så blir det lettere og lettere, ettersom kroppen og magesekken tilpasser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...