Gå til innhold

Bulgarske utfall


FEA

Anbefalte innlegg

Har prøvd meg på bulgarske utfall, men hvor skal man egentlig kjenne at det svir? For jeg kjenner det nemlig helt sinnsykt mye i det beinet som jeg har bak meg.. Er det riktig? Trodde egentlig at man skulle kjenne det i det beinet som er fremst, siden det på en måte er det som jobber? Er jeg helt på villspor og gjør øvelsen helt feil? Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil nok kjenne det litt i bakre lår siden du støtter med den. Hvis du føler du trener den bakre mer enn den fremste, er kanskje tyngdepunktet ditt feil?

Her en en liten snedig artikkel med en god demonstrasjonsvideo:

http://fitnessbloggen.no/4-gode-grunner-bulgarsk-utfall/

Har sett den, men føler fortsatt ikke at jeg kjenner det mer i fremste beinet.. Bør jeg stramme rumpa mer? Tror kanskje at jeg er litt usikker på hvilke muskler jeg egentlig skal bruke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den, men føler fortsatt ikke at jeg kjenner det mer i fremste beinet.. Bør jeg stramme rumpa mer? Tror kanskje at jeg er litt usikker på hvilke muskler jeg egentlig skal bruke..

Du skal alltid stramme rumpa i øvelser som unkluderer rumpa. Som om du klemmer en 5kroning mellom rumpeballene ;) Forsøk å endre på tyngdepunktet, evt len deg litt fram som i filmen. Ligger foten på benken stødig, kanskje du anstrenger den litt mye. Men er uansett ikke farlig å kjenne det i bakre fot i tillegg. Sålenge du utfører øvelsen korrekt skal den ta på rumpe og fremre lår også. Kanskje du kan filme og legge ut om du er i tvil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal alltid stramme rumpa i øvelser som unkluderer rumpa. Som om du klemmer en 5kroning mellom rumpeballene ;) Forsøk å endre på tyngdepunktet, evt len deg litt fram som i filmen. Ligger foten på benken stødig, kanskje du anstrenger den litt mye. Men er uansett ikke farlig å kjenne det i bakre fot i tillegg. Sålenge du utfører øvelsen korrekt skal den ta på rumpe og fremre lår også. Kanskje du kan filme og legge ut om du er i tvil?

Får prøve å stramme rumpa mer og lene meg litt fremover! :) Føler på en måte at jeg blir veldig anspent i bakre beinet, kanskje derfor jeg kjenner det mer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et til spørsmål.. Har det noe å si hvor høy benken er? Jeg er dødsliten, haha, burde jeg heller bruke en litt lavere step, istedet for benk? Eller har det ikke noe å si?

Hvis du er lav kan kanskje benkene bli for høye? Du må bare teste lavere om du føler den er for høy. Standard benk funker vel greit til de fleste da. Når du er i bunnposisjon, er du parallell med låret (eller lavere enn parallellt)?

Du skal så dypt ned du kommer med rett teknikk, de fleste toucher gulvet med kneet såvidt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er lav kan kanskje benkene bli for høye? Du må bare teste lavere om du føler den er for høy. Standard benk funker vel greit til de fleste da. Når du er i bunnposisjon, er du parallell med låret (eller lavere enn parallellt)?

Du skal så dypt ned du kommer med rett teknikk, de fleste toucher gulvet med kneet såvidt da.

Er ganske lav ja, får teste ut med noe lavere og se hva som funker best! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...