Gå til innhold

Svimmel


Eatingmode96

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Når på dagen trener du? Spiser du noe på forhånd? Hvis ja, hva og hvor lang tid i forveien? Ligger du i underskudd? Får du i deg nok væske, hvor mye?

Trener klokka 8.30, spiser en skyr + havregryn (1,5dl) + ett eple ca 30min før. Ligger i overskudd på ca 500 - 800 kalorier hver dag. Ja, ca 3liter daglig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jernmangel ja, kan det ha noe og si?

Ja det kan ha noe å si :) Når du trener anstrenger du kroppen ekstra mye, og om du da har tilstrekkelig jernmangel kan kroppen få litt lite oksygen i forhold til hva den har behov for, som kan resultere i svimmelhet, kvalme, hodepine o.l.

Ville tatt det opp med fastlegen og fått testet jerninnholdet i blodet pånytt. Tar du jerntilskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det kan ha noe å si :) Når du trener anstrenger du kroppen ekstra mye, og om du da har tilstrekkelig jernmangel kan kroppen få litt lite oksygen i forhold til hva den har behov for, som kan resultere i svimmelhet, kvalme, hodepine o.l.

Ville tatt det opp med fastlegen og fått testet jerninnholdet i blodet pånytt. Tar du jerntilskudd?

Okei, tenkte og ta meg en tur til legen imorra :)

Ja, en tablett daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjenner at jeg er svimmel under trening og etter trening, på trening så får jeg ikke presset meg helt ut pga at jeg blir svimmel og kvalm, er det noen som kjenner seg igjen i dette eller har noen tips/råd for og få det til og bli bedre? :)

Ser fra en annen tråd at du har hatt mye problemer med en eller annen tarmsykdom, og dermed tidligere har gått ned en god del i vekt, men nå i senere tid har klart å øke vekten litt igjen. Om du i tillegg lider av jernmangel og mulig lav hemoglobin, så kan dette fint påvirke oksygeneringen under trening. Noe som gjør at du blir svimmel når du tar i og kroppen trenger mer oksygen enn i normaltilstand.

Jeg vet ikke om du er kurert for denne tarmlidelsen, eller om det er noe som fortsatt plager deg. Om det er det, så kan det påvirke hvordan du tar opp næring, alt etter hva slags sykdom du har. Dette er noe du kan ta opp med legen din, evt en klinisk ernæringsfysiolog.

Til slutt kan du tenke litt over hvordan pustemønsteret ditt er når du trener, om du holder pusten en del, så vil dette kunne gi svimmelhet. Kvalme er riktignok ikke et resultat av å holde pusten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...