Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1. Litt vanskelig å se bøyen siden skiva kommer i veien

2. Etter min smak tar du bøyen ''feil vei'', gå bakover når du racker ut og frem når du skal racke inn ;)

Ellers synes jeg ikke det ser så alt for ille ut til at du kan legge på tyngre belastning. Sikkert andre med mer peiling som kan gi deg noen tips :)

Er ikke så lett å se feil i teknikken, før man utfordrer den. Så kan med fordel slenge på litt større vekter for å få et bedre bilde på hvordan det virkelig ser ut.

Ser også ut som du faller litt frempå, prøve holde trykket på helen.

Sjekk ut litt dynamisk tøying av hamstring. Ser ut som du har samme posterior pelvic tilt som jeg sleit med i starten. Der ryggen din bøyer seg under knebøy.

Knebøy: Sett festene litt lavere så du får henta vektene med en tight overkropp. Nå må du lene deg på tærne. Om du legger til deg den vanen, får du problemer når vektene kryper oppover. ;) Noen spesiell grunn til at du bruker belte …? Før du setter deg ned i knebøyen, press albuene framover. Litt vanskelig å se fra denne vinkelen, men jeg er rimelig overvist om at du vil begrense/eliminere "posterior pelvic tilt" som nevnt over her med å stå noe smalere med beina. Du skal ha ganske så god mobilitet for ikke å få det med den bredden du står med nå.

Markløft: Ser ut som rumpa faller forholdsvis langt ned, halvt "markbøy", satt på spissen. Skyt ræva litt mer opp (mindre knevandring). Ser også litt ut som du "røsker" til vektene, som jeg ofte sier til kundene mine. Prøv å løfte litt jevnere tempomessig. Ellers ser det egentlig ganske bra ut. :)

Annonse

Knebøy: Sett festene litt lavere så du får henta vektene med en tight overkropp. Nå må du lene deg på tærne. Om du legger til deg den vanen, får du problemer når vektene kryper oppover. ;) Noen spesiell grunn til at du bruker belte …? Før du setter deg ned i knebøyen, press albuene framover. Litt vanskelig å se fra denne vinkelen, men jeg er rimelig overvist om at du vil begrense/eliminere "posterior pelvic tilt" som nevnt over her med å stå noe smalere med beina. Du skal ha ganske så god mobilitet for ikke å få det med den bredden du står med nå.

Markløft: Ser ut som rumpa faller forholdsvis langt ned, halvt "markbøy", satt på spissen. Skyt ræva litt mer opp (mindre knevandring). Ser også litt ut som du "røsker" til vektene, som jeg ofte sier til kundene mine. Prøv å løfte litt jevnere tempomessig. Ellers ser det egentlig ganske bra ut. :)

Først og fremst takk for gode tilbakemeldinger:) når det kommer til belte var det ikke noen annen grunn for at jeg hadde det på, brukte det i en annen øvelse så det var no på hehe:P

Mener å ha lest at det er en fordel og ikke bruke belte før evnt ved svært tunge løft noe som jeg ikke er i nærheten av no :p

kommer til å ta med meg rådene fra dere og terpe mer på teknikken og utføre den riktig:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...