Gå til innhold

Kan dette programmet funke?


pilje

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg har trent litt nå-og-da styrke de siste par årene, men kommer selvfølgelig ingen vei med det. Har prøvd å sett på noen fullkroppsprogram her inne, men har ikke mulighet til å gjennomføre alle øvelsene (lite treningsrom). Jeg har samtidig lyst til å klare å ta pullups i løpet av året :)

Øvelsene jeg tenkte å bruke:

- Knebøy

- Negative pullups

- Benkpress

- Smale pushups

- Negative chinups

- Planke

Det jeg da lurer på er om jeg får trent hele kroppen med disse?

Jeg har ikke med skulderpress fordi jeg fikk skulderproblemer av det, og markløft er jeg rett og slett ikke komfortabel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke med skulderpress fordi jeg fikk skulderproblemer av det, og markløft er jeg rett og slett ikke komfortabel med.

Da tenker jeg at dette er to øvelser du vil ha stor nytte av å lære deg(med hjelp). Ikke nødvendigvis for å fortsette å bruke de, men for å lære litt om effekten av korrekt teknikk osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd nybegynnerprpgrammet her, men jeg synes det ble for mange øvelser. Jeg har ikke så god tid, og det programmet tok ofte en time. Pluss at treningsrommet jeg bruker ikke har alt det utstyret jeg trenger for øvelsene. Samtidig vil jeg aller helst trene et fullkroppsprpgram :) men får jeg trent skuldrene med de øvelsene jeg har også? Sliter som sagt med litt skulderproblemer og skulderpress gjorde det verre.

Tenker å trene programmet to ganger i uken. Kan det funke med de øvelsene jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Én time blir for lang tid, og du vil trene to ganger i uken.

Når du sier at du har trent styrke nå og da de siste par årene og ikke får resultater av det, så skjønner jeg det.

Kjenner du noen som har litt peiling på styrketrening, som kanskje kan være med og veilede deg litt, og gi deg litt kommentarer på teknikk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt råd, brujoand, og du har nok helt rett :)

Har har trent med erfarne tidligere, har jobbet i forsvaret og har fått mange gode tips og mye bra veileding derifra :) men jeg tenkte å prøve meg på et program med kun øvelser jeg liker veldig godt og som jeg føler jeg trygg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...