Gå til innhold

Smal Midje


Christine

Anbefalte innlegg

Hvorfor har noen smalere midje enn andre? Og går det ann å trene seg til en smal midje? Nå tenker jeg ikke på fettet som eventuellt lager en ikke-så-smal midje ;)

Men har lagt merke til at det er ganske stor forskjell på magene til fitness og bodybuildere! Når de har liten fettprosent og alt.

Anyone?...

det er vel kroppsbyggningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Genetisk. Og om vedkommende trener øvelser som gjør obliques større. Dessuten har forholdet skuldre/bryst etc mye å si. Alt kommer egentlig ned til proposjoner.

Frank Zane - genetisk små ledd, i tillegg breie skuldre og trente lite obliques.

frank-zane.jpg

frank-zane.jpg

Dave Palumbo - genetisk ubrukelig til kroppsbygging OG trente øvelser som gjorde obliques større.

index.php?action=dlattach;topic=349237.0;attach=383595;image

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du observerer (på byggerne i hvertfall), er en av bivirkningene av veksthormon, nemlig at de indre organene dine vokser og du får en flott utstående mage.

Men altså, arnold og gjengen gikk jo ikke akkurat på nutrilettshaker de heller? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dosene???? Dessuten brukte de nutrilettshaker til å begynne med, men sluttet med dem på slutten av karrieren, da kondisjonering var viktigst ( Ref. Frank Zane )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dosene???? Dessuten brukte de nutrilettshaker til å begynne med, men sluttet med dem på slutten av karrieren, da kondisjonering var viktigst ( Ref. Frank Zane )

Det kan godt stemme!

Jeg spør av rein interesse jeg :) Vet veldig lite om hvordan steroidebruken var før.. bare vet at nå virker det som om det er obligatorisk hvis man er over gjennomsnittet seriøst.. Nesten helt skremmende å lese inne på iform og treningsforum hvor "greit" folk mener det er med steroider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Jay Cutler sa : "Hvis jeg kan få et fortrinn ved å bruke nutrilettshaker, såklart gjør jeg det"

Det er en konkurranse og da er folk uten tvil istand til det meste. Når det skal sies, det er flere av tungvekterne som sluttet pga det ble for mye fokus på masse og ikke estetikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan godt stemme!

Jeg spør av rein interesse jeg :) Vet veldig lite om hvordan steroidebruken var før.. bare vet at nå virker det som om det er obligatorisk hvis man er over gjennomsnittet seriøst.. Nesten helt skremmende å lese inne på iform og treningsforum hvor "greit" folk mener det er med steroider.

Byggere begynte vel med AAS rundt 50-tallet om jeg ikke tar feil. hGH tok vel av på 80-tallet og gir den kulemagen enkelte av dem har.

Selv ser jeg egentlig ikke helt problemet med AAS så lenge folk vet hva de gjør - det er jo liksom ikke som om de vokser magisk uten trening og kosthold i orden, for å si det slik. Målet må jo være at det blir likt.

Uansett, siden det sikkert er snakk om for "rene" utøvere her, så er det ikke mange cm med obliques man får om man ikke trener veldig spesielt. Det er vel stort sett bare idretter som har veldig store krav til sidelengs stabilisering av overkroppen (både rotasjon og bøy) som vil ha noe særlig potensial for dette...så 95% er nok genetisk for folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Jay Cutler sa : "Hvis jeg kan få et fortrinn ved å bruke nutrilettshaker, såklart gjør jeg det"

Det er en konkurranse og da er folk uten tvil istand til det meste. Når det skal sies, det er flere av tungvekterne som sluttet pga det ble for mye fokus på masse og ikke estetikk.

Frank Zane har jo en fysikk som i mine øyne overgår det meste som står på en scene idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frank Zane har jo en fysikk som i mine øyne overgår det meste som står på en scene idag..

Han hadde pen og symmetrisk og kropp, ja. Bare ikke tro den var ren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke heller :p Men fremdeles synes jeg det er tilnærmet perfekt fysikk!

Om man ser på gigantene og innenfor begrepet "overdrievelse", så var nok Zane det nærmeste man kan komme perfekt. Hadde han kvittet seg med 10-15kg muskler skulle jeg vært veldig enig med deg, for symmetrien hans var utrolig bra og han så ikke ut som en mislykket blanding av okse og gorilla slik mange byggere gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ingen ekspert, men tror nok det med Spears innlegget ikke er så langt unna sannheten for oss jenter hvertfall. Jeg for min del var utrolig tynn før jeg begynte å trene. Magen/midja mi var veldig smal. Så begynte jeg å trene og la på meg litt å så sto plutselig magen ut som en ballong! jeg fikk helt sjokk og ble egentlig litt lei meg for hadde jo aldri sett for meg at jeg skulle bli "tykk" av å trene. Men så tenkte jeg at dette må jo være forbi gående, det var det. Magen sank inn igjen, men har ikke blitt så smal den var. Jeg tror grunnen til dette er at jeg kjører mage program får å få frem pækken. Musklene blåser seg jo opp når de blir direkte trent, men er det mer et resultat av at man trener magen i øvelser som trener flere muskler samtidig så blåser de seg ikke opp på den måten. jeg vet ikke om det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...