Liebas Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hei har nå trent i c.a. 1,5 måned og lurer litt på om det er noen kosttilskudd som er anbefalt for en nybegynner målet er jo selvfølgelig muskelvekst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Start med proteintilskudd du, du så får du evt ta mer etterhvert Du er såpass fersk, at det å kaste bort mye penger på kosttilskudd, er unødvendig Når du blir mer erfaren, og kommet inn i rutinen, kan du vurdere kreatine. Kosttilskudd utenom det, for muskelvekst, er ikke nødvendig etter mitt hode Omega 3 / sunne fettsyrer er sunt uansett da, enten i form av tilskudd eller fiskemåltider Liebas 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liebas Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Start med proteintilskudd du, du så får du evt ta mer etterhvert Du er såpass fersk, at det å kaste bort mye penger på kosttilskudd, er unødvendig Når du blir mer erfaren, og kommet inn i rutinen, kan du vurdere kreatine. Kosttilskudd utenom det, for muskelvekst, er ikke nødvendig etter mitt hode Omega 3 / sunne fettsyrer er sunt uansett da, enten i form av tilskudd eller fiskemåltider okey, så da begynner jeg med litt proteinpulver da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen-h Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Jeg vil si omvendt jeg. Kreativ før proteintilskudd. De aller fleste burde klare å spise nok mat uten proteinpulver. Kreatin derimot, er greit å ta med teskje Er også det best dokumenterte tilskuddet Liebas 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikko21 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Tran, Kyllingfillet,Litago, Ris, Poteter, Pasta, Biff, kjøttdeig, Biff/svine strimler. Dette vil tilføre kostholdet dit ekstra kalorier. Når du ligger i overskudd ( du spiser/tar inn mer en du forbrenner) så legger du på deg, og da legger du på deg muskler, om du trener styrke Drit i kosttilskudd. Kjøp en bøtte med Proteinpulver om du absolutt må ha det Liebas 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liebas Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Tran, Kyllingfillet,Litago, Ris, Poteter, Pasta, Biff, kjøttdeig, Biff/svine strimler. Dette vil tilføre kostholdet dit ekstra kalorier. Når du ligger i overskudd ( du spiser/tar inn mer en du forbrenner) så legger du på deg, og da legger du på deg muskler, om du trener styrke Drit i kosttilskudd. Kjøp en bøtte med Proteinpulver om du absolutt må ha det okey, tenker jeg starter med en bøtte proteinpulver og kreatin. tar tran hverdag og spiser ganske så sunt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikko21 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 okey, tenker jeg starter med en bøtte proteinpulver og kreatin. tar tran hverdag og spiser ganske så sunt Når du skal bygge muskler trenger du ikke tenke så veldig sundt. Det meste handler om mengde, og for din del så handler det om å få i deg nok. Om du gjør det blir du sterkere og større. Jeg ville utsatt Kreatin og Protein og bare kjørt på med rikelige mengder mat i en god stund fremover. Siden du er ny i gamet, så vil kroppen din få en "boost" og du vil øke og vokse fort Liebas 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Litt uenig med deg, Espen Proteiner er tross alt byggesteinene for musklene, så vil si det er førstepri, men det er nå min mening Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ojive Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Drit i kosttilskudd. Kjøp en bøtte med Proteinpulver om du absolutt må ha det /THREAD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liebas Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Når du skal bygge muskler trenger du ikke tenke så veldig sundt. Det meste handler om mengde, og for din del så handler det om å få i deg nok. Om du gjør det blir du sterkere og større. Jeg ville utsatt Kreatin og Protein og bare kjørt på med rikelige mengder mat i en god stund fremover. Siden du er ny i gamet, så vil kroppen din få en "boost" og du vil øke og vokse fort okey, da drøyer jeg litt bare lurer på noe, er ganske naturlig stor ( ikke direkte tjukk men har litt fett ). burde jeg ligge i overskudd eller underskudd for å bygge muskler samtidiig som jeg ikke får mer fett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ojive Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 okey, da drøyer jeg litt bare lurer på noe, er ganske naturlig stor ( ikke direkte tjukk men har litt fett ). burde jeg ligge i overskudd eller underskudd for å bygge muskler samtidiig som jeg ikke får mer fett? 200-300ish kcal over ditt vedlikehold burde være fettfritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Jeg ville lagt meg i underskudd og trent styrketrening i tillegg til cardio til fettprosenten hadde blitt lavere. Ved kcal overskudd / bulking når fettprosenten er høy fra før av, vil man gaine fett lettere (ref Børge Fagerli) Liebas og Ojive 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liebas Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Okey åssen regner man egentlig ut hvor mange kcal man trenger i løpet av en dag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen-h Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Du kan prøve en kalkulator som denne, den gir selvfølgelig ikke helt nøyaktig svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Kalkulatorlinken som Espen limte inn her, er veldig grei for å få en pekepinn, men som han også sier, den er ikke helt nøyaktig. Så bruk gjerne den for å få en indikasjon, og bruk badevekten for å beregne hva du faktisk forbrenner gjennom uken. Vekten kan variere veldig mye pga vann i kroppen, og hvor mye vann man har i kroppen kan variere veldig. Jeg bruker derfor cm for å måle at det går i ønsket retning og på riktig sted, både ved deff og bulk. MEN jeg bruker vekta til å kontrollere at jeg ikke går for hurtig ned, for da vil kroppen kunne gå i sparemodus eller ta mer av muskelmasse enn hva som er nødvendig. Jeg bruker da å veie meg på et fast tidspunkt etter noenlunde samme matinntaket/timer søvn.Lørdagsmorgen etter jeg har vært på do er mitt faste tidspunkt, for da har jeg hatt 6 dager med diett, og fått sovet til jeg våknet av meg selv. Har jeg gått ned mellom 100-500gram i løpet av siste uken, har jeg spist riktig. Har jeg gått opp, må jeg senke kcal inntaket litt. Har jeg gått ned mer enn 500gram, må jeg spise litt mer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.