Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Start med proteintilskudd du, du så får du evt ta mer etterhvert :) Du er såpass fersk, at det å kaste bort mye penger på kosttilskudd, er unødvendig :)

Når du blir mer erfaren, og kommet inn i rutinen, kan du vurdere kreatine. Kosttilskudd utenom det, for muskelvekst, er ikke nødvendig etter mitt hode :)

Omega 3 / sunne fettsyrer er sunt uansett da, enten i form av tilskudd eller fiskemåltider :)

Start med proteintilskudd du, du så får du evt ta mer etterhvert :) Du er såpass fersk, at det å kaste bort mye penger på kosttilskudd, er unødvendig :)

Når du blir mer erfaren, og kommet inn i rutinen, kan du vurdere kreatine. Kosttilskudd utenom det, for muskelvekst, er ikke nødvendig etter mitt hode :)

Omega 3 / sunne fettsyrer er sunt uansett da, enten i form av tilskudd eller fiskemåltider :)

okey, så da begynner jeg med litt proteinpulver da :)

Tran, Kyllingfillet,Litago, Ris, Poteter, Pasta, Biff, kjøttdeig, Biff/svine strimler. Dette vil tilføre kostholdet dit ekstra kalorier. Når du ligger i overskudd ( du spiser/tar inn mer en du forbrenner) så legger du på deg, og da legger du på deg muskler, om du trener styrke :)

Drit i kosttilskudd. Kjøp en bøtte med Proteinpulver om du absolutt må ha det :)

Tran, Kyllingfillet,Litago, Ris, Poteter, Pasta, Biff, kjøttdeig, Biff/svine strimler. Dette vil tilføre kostholdet dit ekstra kalorier. Når du ligger i overskudd ( du spiser/tar inn mer en du forbrenner) så legger du på deg, og da legger du på deg muskler, om du trener styrke :)

Drit i kosttilskudd. Kjøp en bøtte med Proteinpulver om du absolutt må ha det :)

okey, tenker jeg starter med en bøtte proteinpulver og kreatin. tar tran hverdag og spiser ganske så sunt :)

Annonse

okey, tenker jeg starter med en bøtte proteinpulver og kreatin. tar tran hverdag og spiser ganske så sunt :)

Når du skal bygge muskler trenger du ikke tenke så veldig sundt. Det meste handler om mengde, og for din del så handler det om å få i deg nok. Om du gjør det blir du sterkere og større. Jeg ville utsatt Kreatin og Protein og bare kjørt på med rikelige mengder mat i en god stund fremover. Siden du er ny i gamet, så vil kroppen din få en "boost" og du vil øke og vokse fort :)

Når du skal bygge muskler trenger du ikke tenke så veldig sundt. Det meste handler om mengde, og for din del så handler det om å få i deg nok. Om du gjør det blir du sterkere og større. Jeg ville utsatt Kreatin og Protein og bare kjørt på med rikelige mengder mat i en god stund fremover. Siden du er ny i gamet, så vil kroppen din få en "boost" og du vil øke og vokse fort :)

okey, da drøyer jeg litt :) bare lurer på noe, er ganske naturlig stor ( ikke direkte tjukk men har litt fett ). burde jeg ligge i overskudd eller underskudd for å bygge muskler samtidiig som jeg ikke får mer fett? :)

okey, da drøyer jeg litt :) bare lurer på noe, er ganske naturlig stor ( ikke direkte tjukk men har litt fett ). burde jeg ligge i overskudd eller underskudd for å bygge muskler samtidiig som jeg ikke får mer fett? :)

200-300ish kcal over ditt vedlikehold burde være fettfritt.

Annonse

Kalkulatorlinken som Espen limte inn her, er veldig grei for å få en pekepinn, men som han også sier, den er ikke helt nøyaktig. Så bruk gjerne den for å få en indikasjon, og bruk badevekten for å beregne hva du faktisk forbrenner gjennom uken.

Vekten kan variere veldig mye pga vann i kroppen, og hvor mye vann man har i kroppen kan variere veldig. Jeg bruker derfor cm for å måle at det går i ønsket retning og på riktig sted, både ved deff og bulk.

MEN jeg bruker vekta til å kontrollere at jeg ikke går for hurtig ned, for da vil kroppen kunne gå i sparemodus eller ta mer av muskelmasse enn hva som er nødvendig. Jeg bruker da å veie meg på et fast tidspunkt etter noenlunde samme matinntaket/timer søvn.Lørdagsmorgen etter jeg har vært på do er mitt faste tidspunkt, for da har jeg hatt 6 dager med diett, og fått sovet til jeg våknet av meg selv.

Har jeg gått ned mellom 100-500gram i løpet av siste uken, har jeg spist riktig. Har jeg gått opp, må jeg senke kcal inntaket litt. Har jeg gått ned mer enn 500gram, må jeg spise litt mer :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...