Gå til innhold

Andre dag uten røyk.


Engla

Anbefalte innlegg

Yes, da er det andre dagen i 2014 og så lenge har jeg vært røykfri. Har egentlig ikke hatt noen problemer enda, merker det bare veldig når jeg har spist og er mett (da frister det alltid med en røyk). Men jeg er så utrolig redd jeg sprekker, har sluttet en gang før og, men da begynte jeg igjen pga personlige problemer. Regner ikke med det skjer denne gangen. Men jeg vet jeg kommer til å slite den dagen jeg skal smake alkohol igjen. Da er det verst!

Er det andre her som har kuttet ut røyken? Fortell meg gjerne hvordan det går med dere, og hva dere gjør for å holde motivasjonen oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med røykeslutt :)

Jeg sluttet selv på 1 juledag, og ser nå at det faktisk ikke er det heilt store problemet.

Den beste motivasjoen kommer faktisk når jeg er ute å jogger, for der merker man fort stor framgang.

Hadde meg en røyk på nyttårs aften kl 12, men ble bare tatt 3-4 trekk av den, for jeg kjente selv hvor mye som gikk til helvete vist jeg tok mer :confused:

Stå på, for dette klarer du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GO, YOU!

Snart 3 år siden jeg har hatt en sigg i kjeften (var deppa, og sprakk). Snart 6 år siden jeg første gang stumpa røyken.

Kommer aldri, aldri, aldri under noen omstendigheter skade meg selv(røyk/alko) på noe som helst måte om jeg er nedfor igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott alle sammen :)

GO, YOU!

Snart 3 år siden jeg har hatt en sigg i kjeften (var deppa, og sprakk). Snart 6 år siden jeg første gang stumpa røyken.

Kommer aldri, aldri, aldri under noen omstendigheter skade meg selv(røyk/alko) på noe som helst måte om jeg er nedfor igjen.

Når skal lysten "gå vekk" tro? :p Sitter her i sofaen og er ganske sugen på en røyk nå... Vet at de første ukene er verst. Kjennner du noen gang sug etter å ha slutta etter så mange år? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott alle sammen :)

Når skal lysten "gå vekk" tro? :p Sitter her i sofaen og er ganske sugen på en røyk nå... Vet at de første ukene er verst. Kjennner du noen gang sug etter å ha slutta etter så mange år? :)

Klar deg en dag om gangen. Tok meg ca 10 dager før jeg var stabil. Etter det var det ren plankekjøring for min del.

Får aldri sug etter røyk, det forsvant helt etter 1 måned elns. Husker faktisk ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da er det andre dagen i 2014 og så lenge har jeg vært røykfri. Har egentlig ikke hatt noen problemer enda, merker det bare veldig når jeg har spist og er mett (da frister det alltid med en røyk). Men jeg er så utrolig redd jeg sprekker, har sluttet en gang før og, men da begynte jeg igjen pga personlige problemer. Regner ikke med det skjer denne gangen. Men jeg vet jeg kommer til å slite den dagen jeg skal smake alkohol igjen. Da er det verst!

Er det andre her som har kuttet ut røyken? Fortell meg gjerne hvordan det går med dere, og hva dere gjør for å holde motivasjonen oppe :)

Mentale knagger og assosiasjoner ... Bruk tid på å tenke på røyking og koble det sammen med noe/noen du absolutt ikke fordrar.

Selve lysten på tobakken forsvant veldig fort, det sosiale aspektet er litt verre å hanskes med. For min del så fokuserte jeg på at røyking ikke er forenelig med en sunn kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skal røyke opp det jeg har først.:oops:

Sånn tenkte jeg og. Jeg hadde kjøpt meg en pakke en dag før nyttårskvelden, og det ble igjen tre røyker av pakka dagen etter. De kastet jeg i søpla, og tenkte nå er det slutt. Legg det du har i skapet, også lar du vær å røyke det. Da vet du at du har tilgjengelighet, men her går det på viljestyrke. Jeg gjorde det forrige gang, og røykpakka lå der urørt i tre måneder! Eneste grunnen til at jeg gikk på en smell var som sagt personlige problemer, men hadde ikke det skjedd der og da tror jeg 99% sikkert at jeg hadde vært røykfri den dag idag. Forresten, idag er min fjerde dag røykfri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...