Gå til innhold

Crossfit Priser


Danieel

Anbefalte innlegg

Bare av ren nysgjerrighet lurer jeg på hvordan crossfit senterne klarer å ta de prisene de gjør. Når igjennomsnittprisen per mnd er rundt 1000kr mnd så lurer jeg på hvordan de klarer å stå for det.

Det åpner nytt senter i Sandvika nå, og kunne gjerne tenkt å prøve, men når det er 1350kr for en mnd og ned i 950kr/mnd med 12 mnd binding og de har åpent 3 timer om dagen så klarer jeg ikke å se greia.

Er det utstyret, lokalet, antall medlemmer, eller melking pga populæritet og mangel på konkurranse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste CF-sentre (jeg er ikke medlem og har aldri vært innom et, så dette er bare synsing) kjører mye frivekter av høy kvalitet, Eleiko osv, og svært lite maskiner, og eleiko koster nå både flesk, en arm og et bein.

Og jeg kan se for meg at de har gjort noen beregninger på hvor mange medlemmer de trenger flr å overleve, som vil være med på å påvirke pris.

Tre timer dagen?:o wtf?

CF Tbg og Horten kjører på med 700kr i mnd, så prisene er generelt høye, men 1350 i mnd er på grensen til obskønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke no spesielt med det stedet, men CF sentre generelt.

Hadde det ikke vært så dyrt kunne det vært interessant å prøve.

Men ja, de åpner i januar og har åpent da 3 timer på hverdager og 4 timer på lørdagene. Vil jo tro at det reguleres ettersom de kommer i rutine utover året og de får flere medlemmer.

Kan jo skjønne at hvis dem bruker eleiko så koster det. De har vel noen beregninger som tilsier at det må koste såpass å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mangel på konkurranse er det i hvert fall ikke. WOD-er postes jo overalt (også på sentrale Crossfits hjemmesider) og nesten alt kan jo gjennomføret på et noenlunde velutstyrt treningssenter. Men om man skal trene i baris og lue og tegne med magnesium på bakken, så må man gjerne til et dedikert senter.I tillegg er det jo kjekt å finne folk med samme interesser.

Det er så dyrt fordi folk er villige til å betale det, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årlig avgift til Crossfit HQ er $3000. Altså ikke så veldig mye.

Grunnen til at det er relativt dyrt å være medlem på en crossfit-box kommer nok av flere faktorer. Ofte er det relativt få medlemmer, utstyret er dyrt og leieprisene likeså.

Store kjeder har ofte gode avtaler og stordrift gir lavere priser siden de kan spre kostnaden over flere medlemmer. De har også i mange tilfeller avtaler og/eller får subsidier fra selskaper eller kommunen/fylkeskommunen.

De fleste CF-boxer har medlemstak siden det er relativt få passive medlemmer i motsetning til andre sentre. Hvis en ser på andre treningssentre med tilsvarende utstyr så koster det ofte rundt det samme.

Der jeg trener er det priser fra 650kr og oppover. Bindingstid eller studentbevis gir rabatter.

Når det gjelder hvor mange timer som blir satt opp så vil jeg tippe dette har noe med etterspørsel etter. Det er gunstigere for eieren å ha 3 fulle timer enn 6 halvfulle. Av erfaring ved jeg at etterhvert som timer blir fulle pleier dem å sette opp flere timer.

Uansett hvor gnitne folk må være, så må de skjønne at de som driver disse sentrene ikke driver med veldedighet. Og skal man tro enkelte så er det heller ikke spesielt mye penger i bransjen siden konkurransen er så hard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...