Gå til innhold

Ernæringsfysiolog: gode jobbmuligheter i fremtiden?


Opheliia

Anbefalte innlegg

Jeg studerer jo egentlig bachelor i vernepleie, men jeg har liksom ikke så veldig lyst til å fortsette med studiet. Jeg har 2 år igjen (pga permisjon nå et halvt år) og spørsmålet er om jeg skal gå ferdig disse 2 årene. Da sitter jeg med en bachelorgrad som er brukbar, men ikke noe jeg har sånn überlyst til å bruke resten av mitt liv til. Jeg synes ernæring er veldig spennendes emne. Jeg elsker å lære mer, jeg har veldig lyst til å lære mer om dette og jeg har veldig lyst til å kunne ha muligheten til å bruke dette i jobbsituasjon. Jeg har tenkt på å gå ferdig vernepleien og deretter kun ta et år med ernæring, men det vil neppe ha noen effekt (ifh til å kunne bruke det i jobb..jeg vil jo kun ha bachelor i vernepleie og ett lite år med ernæring..).

Jeg har mulighet for å studere ernæringsfysiolog på selve skolen (de har det vel ikke i trondheim?), så alternativet er fjernundervisning. Men så er spørsmålet, vil jeg kunne bruke denne utdannelsen slik jeg har lyst til, eller vil jeg ende opp med en ubrukelig bachelor (og burde gått for den jeg har 2 år igjen på..)?:p

Godt nyttår forresten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet bare at jeg har en venninne som skal studere ernæring, men det er kanskje bare enkeltemner.

Kan ta å sjekke kildene mine =)

Ja, gjør det! Kan godt hende at det bare er jeg som er litt dårlig på å lete opp ting..men hvis det ikke er mulighet for studiet på selve skolen så har jeg jo alltid atlantis eller nki (jeg er litt mer fan av studie på skole, men det skal være fullt mulig å ta det alternativt). Har heldigvis litt mer tid på meg, til å tenke over hvilke alternativ jeg vil gå for:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider