Bjørn Erik Slåtta Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hei, har trent i litt over 2 mnd. nå, HVER DAG og slår til med supert med resultater, vet ikke om det er noe særlig bra å trene hver dag? Første måneden ga jeg føler jeg at jeg ga 80% av kreftene mine, nå for jeg en følelse av at jeg har gitt 110% på treninga de 2 siste ukene hver dag. Gir på helt til jeg ikke klarer mer.. men la oss komme til poenget. Lurte på om noen har et treningsprogram som har gitt veldig gode resultater gjennom tiden de har trent å har et program å anbefale meg? Ser etter et program som gir meg større biceps/triceps, abs og masse av bryst i tillegg til gode muskler ben. Sorry for skrivefeil, håper dere forstår dette her Skal prøve å svare så godt som mulig på spørsmål om noen lurer på noe HØYDE 1,80 VEKT 68,4 kg Litt mer info; pleier å trene på benkpress, liker å trene på bicep curl, dips, cable crossovers, dumbell chest press, dumbell pull-overs, pleier å bruke å gjøre push-ups (wide, 45 degress wide, triangle, inner chest), pleier også å bruke mesteparten av maskinene på senteret jeg trener på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 5x5. Økte veldig mye i baseøvelsene. Hvorfor har du ikke trent markløft og knebøy før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn Erik Slåtta Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 5x5. Økte veldig mye i baseøvelsene. Hvorfor har du ikke trent markløft og knebøy før? Har veldig lyst til å prøve det ut, men er redd for at jeg driter meg ut, vet ikke hvordan teknikken er, og ja har sett på videoer hvor de viser teknikk og sånt, men er fortsatt redd for at jeg skal gjøre det feil og folk stirrer på meg tenker ''åjåj! han der må være nybegynner ettersom han ikke kan teknikken'' Føler jeg holder meg til det jeg kan teknikken på bare Steffeen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steffeen Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hei! Nei, det er ikke farlig å trene styrke hver dag. Men å trene seg maksimalt hver dag er vel heller ikke særlig smart for fremgang. Ser du vil ha triceps, biceps, bryst og ABS. Abs har du vel massevis av allerede tenker jeg, ser du er 68kg på 180 cm, det er lite. Lett at man er "skinny" da, ikke "ripped" som mange kaller det. Husk at det ikke er farlig å trene feks benkpress 2 dager på rad, selv om mange trur det. Legg opp treningen din ut fra knebøy, benkpress og markløft. Legg til militærpess, diverse triceps, litt biceps, roing. Sondre Aalbotsjord 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steffeen Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Har veldig lyst til å prøve det ut, men er redd for at jeg driter meg ut, vet ikke hvordan teknikken er, og ja har sett på videoer hvor de viser teknikk og sånt, men er fortsatt redd for at jeg skal gjøre det feil og folk stirrer på meg tenker ''åjåj! han der må være nybegynner ettersom han ikke kan teknikken'' Føler jeg holder meg til det jeg kan teknikken på bare Feil. Ta en halvtime av livet ditt, lær deg teknikkene i de 3 store (knebøy, benkpress og markløft). Det vil du aldri angre på. Men for all del, du kan heller trene 100 sett biceps og triceps om du vil det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Har veldig lyst til å prøve det ut, men er redd for at jeg driter meg ut, vet ikke hvordan teknikken er, og ja har sett på videoer hvor de viser teknikk og sånt, men er fortsatt redd for at jeg skal gjøre det feil og folk stirrer på meg tenker ''åjåj! han der må være nybegynner ettersom han ikke kan teknikken'' Føler jeg holder meg til det jeg kan teknikken på bare Sånn tenkte jeg også når jeg begynte, men så la jeg ut videoer her på fitnessbloggen hvor andre kunne rette på det jeg gjorde feil. Tok en måned eller to før jeg fikk det til, men det var virkelig verdt det. Spesielt knebøy for min del er en elskøvelse. Vi er alle redd for å gjøre feil, og du kommer sikkert ikke til å få det til de første gangene, men du må begynne en plass. Du vil få så mye mer igjen for benk,bøy og mark enn de x antall andre øvelser du må gjøre for å trene de samme musklene som du trener gjennom baseøvelsene. Virker kanskje veldig lite med så få øvelser på hver trening(5x5), men når det blir tyngre så vil du merke at det er akkurat nok. Lineær progresjon(f.eks. 2.5kg økning hver trening/uke) er det beste for en nybegynner. Du kan også legge til tilleggsøvelser på slutten om du vil fokusere på en spesiell muskelgruppe. Steffeen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn Erik Slåtta Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Hei! Nei, det er ikke farlig å trene styrke hver dag. Men å trene seg maksimalt hver dag er vel heller ikke særlig smart for fremgang. Ser du vil ha triceps, biceps, bryst og ABS. Abs har du vel massevis av allerede tenker jeg, ser du er 68kg på 180 cm, det er lite. Lett at man er "skinny" da, ikke "ripped" som mange kaller det. Husk at det ikke er farlig å trene feks benkpress 2 dager på rad, selv om mange trur det. Legg opp treningen din ut fra knebøy, benkpress og markløft. Legg til militærpess, diverse triceps, litt biceps, roing. Makser ikke ut på benken, men starter med å varmer opp på benkpress 0x15 - 20kg (stanga) 3x12 - 40kg 3x12 - 50kg Kan gå opp til 3x 7-8 - 60kg på slutten noen sjeldne ganger hvis jeg føler meg i 100% treningsmodus, deretter hopper jeg over på dumbell chest press og dumbell pull-overs, og resten av treninga tar jeg slik jeg føler jeg vil ha det Trener maksimalt på de forskjellige apparatene. Pleier alltid ta 3x12 på hvert apparat jeg går innpå hvor jeg gir på mest. Har skikkelig med triceps, men henger igjen mye på biceps og bryst. ABS går det helt greit med, de setter seg fast på plass så er mest biceps og bryst jeg har fokus på! Har greit nok med biceps til å se normal ut i vanlig singlet isåfall Spiser i mengde ganske mye, men sliter med å gå opp i vekt, har gått opp nærme 5kg de siste 2 månedene, men stopper opp på 68kg... sliter meg å komme meg lenger opp i kiloene, noen tips til mat som øker vekt? Takk for tipsene på slutten, skal ta meg en titt på det:D driver litt med roing oxså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn Erik Slåtta Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Sånn tenkte jeg også når jeg begynte, men så la jeg ut videoer her på fitnessbloggen hvor andre kunne rette på det jeg gjorde feil. Tok en måned eller to før jeg fikk det til, men det var virkelig verdt det. Spesielt knebøy for min del er en elskøvelse. Vi er alle redd for å gjøre feil, og du kommer sikkert ikke til å få det til de første gangene, men du må begynne en plass. Du vil få så mye mer igjen for benk,bøy og mark enn de x antall andre øvelser du må gjøre for å trene de samme musklene som du trener gjennom baseøvelsene. Virker kanskje veldig lite med så få øvelser på hver trening(5x5), men når det blir tyngre så vil du merke at det er akkurat nok. Lineær progresjon(f.eks. 2.5kg økning hver trening/uke) er det beste for en nybegynner. Du kan også legge til tilleggsøvelser på slutten om du vil fokusere på en spesiell muskelgruppe. Skal ta en titt på teknikken et par ganger og følge tipsene, bare lurer på en ting angående knebøy om du vet svaret på det jeg lurer på; skal man ha 90 graders vinkel på beina når man går ned og opp? Leste noe angående det, men er ikke sikker på om det er riktig, ellers takk for svaret ditt! Føler en del for å prøve ut markløft og knebøy, så kan hende jeg øver litt på det når jeg trener i morgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikko21 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Sjekk ut den siste treningsartikkelen på Nettavisen.no . Der viser og forklarer Martin Norum hvordan Marjløft skal gjøres på en fin og enkel måte. Bjørn Erik Slåtta og Aurelius 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Kommer tilbake senere med et litt lengre innlegg, men når det gjelder knebøy og hvor langt ned man skal; ikke tenk på vinkler. For komplisert, og man kan få _veldig_ forskjellige "riktige" knebøy etter hvilken 90-grader man bruker. Istedenfor; prøv følgende. For å få mest mulig ut av knebøyen bør (i bunnposisjon)toppen av kneet være på linje med toppen av hofta/hoftekammen. Bjørn Erik Slåtta 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn Erik Slåtta Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2013 Sjekk ut den siste treningsartikkelen på Nettavisen.no . Der viser og forklarer Martin Norum hvordan Marjløft skal gjøres på en fin og enkel måte. Kan du sende meg en link til denne artikkelen? Så litt rundt på nettavisen.no men finner ikke frem til artikkelen, takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn Erik Slåtta Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2013 Kan du sende meg en link til denne artikkelen? Så litt rundt på nettavisen.no men finner ikke frem til artikkelen, takk! eller... never mind, fant den nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.