Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har siden jeg begynte å trene for 6-7 år siden alltid hatt de tre baseøvelsene: benkpress, knebøy og markøft i styrkeprogrammet. Med litt av og på trening de siste årene.

Men i en gitt periode hvor jeg trener regelmessig, så er det ingen problem å øke i både knebøy og markøft. Problemet er i benkpress. Vis jeg har økt 20-30kg i både mark og kneløft, så har jeg kanskje økt 5kg på benkpress. Jeg har generellt dårlig armstyrke. Men jeg har aldri klart å øke like mye i benkpress som i noen andre øvelser på styrkeprogrammet. Bør jeg kutte ut benkpress, og gjerne ta manualer i skråbenk?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26216-er-ikke-benkpress-noe-for-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Markløft og knebøy bruker muskelgrupper som er betydelig større/fler enn i benkpress, så at du blir langt sterkere i de to førstnevnte er fullstendig å forvente. Hvis du er misfornøyd med at du ikke øker så ofte som du ønsker deg; gjør endringer i programmet som gir deg mer volum på benkpressen?

Gode tips til å periodisere benken her, i tillegg ville jeg jobbet separat med styrken i triceps og skuldre, og kanskje også noen andre øvelser på bryst i tillegg. Kan også være verdt å dobbeltsjekke teknikken siden det skal færre avvik til dess tyngre vektene blir :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...