Gå til innhold

Hvordan bli bedre fort?


Kristine Charlotte

Anbefalte innlegg

Jeg har en normal vekt og kroppsform. Men som alle jenter vil stramme opp litt her og der;)spesielt armer,rumpe og mage!:!:

Jeg begynte for 4 mnd siden med veldig mye Cardio, spesielt løping. Annenhver dag!

Det viste ikke særlig resultater. Deretter gikk jeg til PT for å få et skreddersydd program for meg!

styrketrening for hele kroppen, mente hun var det beste. Er ikke helt fornøyd med den og resultatene det har vist hittil. Forøvrig trener jeg 4-5 ganger i uken. Av og til 6!

Trenger hjelp til å finne øvelser som passer for å bygge muskler spesielt triceps,bieceps,mage,rumpe og lår.:)

Vet ikke veldig mye om trening fra før,og utrykk og div øvelser. Men vil så gjerne få den kroppen jeg har drømt om så lenge! Trenger DIN hjelp!?

Forslag til øvelser?

Repitisjoner?

Setter stor pris på tilbakemelding! (y):lol:

KC:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom i gang med et fullkroppsprogram, som du har blitt anbefalt. Hva slags resultater du får kroppslig avhenger jo ikke bare av treningen, abs are made in the kitchen, you know, som du sikkert har hørt før. Ellers vil jeg jo anbefale at PTen din viser deg skikkelig teknikk i baseøvelsene, og at du får taket på disse. Det er ikke noe absolutt must, men det er en stor fordel da det er øvelser som trener mer enn en muskelgruppe om gangen og er veldig effektive i forhold til både styrke og forming av kroppen.

Spør som Kristin over, hvordan er programmet du har fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet tråden til riktig underforum.

- Mod.

Hvordan er programmet PTen satt opp? Er det det programmet du har kjørt 4-6 ganger i uken?

Det er et program som jeg skulle følge 3-4 ganger i uken. Noen har jeg allerede økt på,det som står nedenfor er det jeg tar 5-6 ganger i uken.Som består av:

Tredemølle 10-20 min

Knebøy 3 sett stang+10k

Kettlebell sving 3 sett 12k

Hangups-assistert 3 sett 40k

Low pulley rows 20k

Stående millitærpress 3 sett 12,5 k

Rygghev 3 sett

Pushup-slynge 3 sett ( den sliter jeg med å få til,så tar vanlige pushups)

Sidehev-slynge 3 sett

Omega(planke)-slynge 3 sett

Mage på benk med tau 3 sett#10k

Er det noe jeg bør bytte ut eller føye til? Eller trenger jeg bare å øke motstanden enda mer? Vil ikke slite meg helt ut eller bli skadet! Vanskelig å finne en balanse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et helt greit program å starte med. Om du trener det samme hver økt, ville jeg variert om du kjører mange reps og litt færre sett, eller færre reps og flere sett og tyngre vekt.

1) Du må tåle å bli sliten. Ikke helt på felgen hver eneste dag, men du får ikke økt tilpasning i kroppen uten økt påvirkning

2) Skader oppstår først og fremst fra dårlig teknikk, ikke for tung belastning

3) Du skal kunne øke belastningen i øvelsene hver uke. Enten i form av flere kilo, eller etterhvert i form av flere sett når det blir vanskelig å øke antall kilo ofte.

4) Kosthold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et helt greit program å starte med. Om du trener det samme hver økt, ville jeg variert om du kjører mange reps og litt færre sett, eller færre reps og flere sett og tyngre vekt.

1) Du må tåle å bli sliten. Ikke helt på felgen hver eneste dag, men du får ikke økt tilpasning i kroppen uten økt påvirkning

2) Skader oppstår først og fremst fra dårlig teknikk, ikke for tung belastning

3) Du skal kunne øke belastningen i øvelsene hver uke. Enten i form av flere kilo, eller etterhvert i form av flere sett når det blir vanskelig å øke antall kilo ofte.

4) Kosthold

Takk for tips!

Skal prøve å øke og heller ta mindre sett evt! Problemet mitt er jo også det at jeg ikke blir skikkelig sliten,som er meningen! Når det kommer til kosthold er jeg veldig bevisst på hva og hvor mye jeg spiser i forhold til treningen. Variert og sunt og mye proteinrik mat!;)

Har du noen tips for trening av triceps og nedre delen av magen? Det er der jeg ikke ser de resultatene jeg ville ha ønsket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dips, franskpress, skulderpress, benkpress med smalt grep, smale pushups, triceps extensions og triceps pushdown er ganske kjekke øvelser for triceps :) Magen trenes best som helhet, gjerne med benhev, planken, roll-outs o.l. Om du ikke ser nok endring på nedre del av magen skyldes det stort sett at man må litt lengre ned i fettprosent, noe som skjer litt av seg selv etter som du bygger mer muskelmasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dips, franskpress, skulderpress, benkpress med smalt grep, smale pushups, triceps extensions og triceps pushdown er ganske kjekke øvelser for triceps :) Magen trenes best som helhet, gjerne med benhev, planken, roll-outs o.l. Om du ikke ser nok endring på nedre del av magen skyldes det stort sett at man må litt lengre ned i fettprosent, noe som skjer litt av seg selv etter som du bygger mer muskelmasse :)

Takk for gode tips:) jeg får gå hjem å Google de forskjellige øvelsene og sette meg inn i det!;) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men bare knebøy på underkropp? Når det er der du ønsker mest effekt? Vil det ikke være gunstig å trene feks 2 overkroppsøkter og to underkroppsøkter i uka?

Hvordan er det mer gunstig å kjøre en to-splitt to ganger i uken, kontra fullkropp 4-6 ganger?

Kristine Charlotte, triceps er med under militærpress og push-ups, biceps under hang-ups (i alle fall om du gjør denne med håndflatende mot deg) og i noe grad low-rowes. Mage har du også to øvelser på. Om noe kan du legge inn en skrå variant på mage istedenfor to på rett.

Ellers så fikk du mange fine øvelser på triceps og mage av Mette M.

Går du dypt nok i knebøy er stussen involvert, det samme er den under kettelbel swing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mer gunstig å kjøre en to-splitt to ganger i uken, kontra fullkropp 4-6 ganger?

Nå mente jeg siden hun ønsket fokus på rumpe og lår, da vil vel kun knebøy være litt lite. Og jeg sa aldri at to-splitt var mer gunstig. Jeg ga et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mer gunstig å kjøre en to-splitt to ganger i uken, kontra fullkropp 4-6 ganger?

Kristine Charlotte, triceps er med under militærpress og push-ups, biceps under hang-ups (i alle fall om du gjør denne med håndflatende mot deg) og i noe grad low-rowes. Mage har du også to øvelser på. Om noe kan du legge inn en skrå variant på mage istedenfor to på rett.

Ellers så fikk du mange fine øvelser på triceps og mage av Mette M.

Går du dypt nok i knebøy er stussen involvert, det samme er den under kettelbel swing.

Forslag til skrå variant på mage? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...