Gå til innhold

Kald etter måltid.


Chiara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg blir også gjerne kald etter at jeg har spist, særlig etter større måltider. Tror det er fordi kroppen konsentrerer seg om å fordøye maten eller noe. Har skjønt det slik at mye av blodet da går til magen, slik at feks hender, føtter og slikt får mindre blod for en liten tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mange forskjellige grunner til det. Opplevde det samme under diet, men har aldrig opplevd det igjen siden jeg har begynt å bulke

Her er noe av det jeg fant:

"Grunnen til at noen mennesker føler seg kald etter å ha spist er trolig på grunn av en infeksjon eller ubalanse i fordøyelsen. Andre vanlige årsaker er lav blodprosent og lavt jern eller som et resultat av høyt blodtrykk. Videre er det antatt at en lav karbohydrat diett og stress kan være årsaken."

Håper det her kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme skjer med meg. Aldri blitt blå på leppene, men begynner alltid å fryse etter et måltid. Har alltid fått høre at det er pga forbrenningen. Det går noen minutter så blir jeg varm igjen. Fikk sjekket det hos legen siden jeg generelt svinger veldig i temperaturen og er alltid enten kald eller veldig varm og svett. Tok div hormonprøver + prøver av stoffskiftet men alt var normalt. Anbefaler uansett at du får sjekket det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

 

På 23.11.2013 den 12.21, Chiara skrev:

Etter jeg har spist så blir jeg ofte veldig kald. Særlig etter første måltid. Type gjennomforssen og noengang blå på leppene. Jeg spiser IKKE underskudd, jeg er heller ikke undervektig.

 

Er dette vanlig?Skummelt?

Jeg tror ikke det er så uvanlig, det samme skjer ofte med meg, spesielt når det har gått lang tid fra jeg har spist forrige gang, det er som mange sier mest sannsynlig at blodet går til fordøyelsen og ikke så mye rundt til resten av kroppen, og gjerne hvis du har blitt litt kald før du spiser så påvirker det mer, men det blir ikke sånn at du blir varmere av å ikke spise, det pleier i mitt tilfelle å bedre seg rundt 7-12 minutter etter at jeg har spist, for da får kroppen mer energi igjen og jeg blir passe varm igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...