Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En av favoritt øvelsene mine for ben, er benpress i maskin...Men så kommer det til pausene mellom settene hvor alt blir ganske så ubehagelig. For alt av vekter er fortsatt på, å jeg ser for meg at et eller annet i sikkerheten kommer til å svikte mens bena får seg en hvil, å så vil tyngdekraften suge vektene til seg, å klippe av meg bena lett som bare det :p Jeg tar jo selvfølgelig pausene, men med en viss uro...Jeg er FULLSTENDIG klar over at dette er irrasjonelt :rolleyes: men det skjer hver eneste gang like så...Så er det noen andre urolige benpress sjeler der ute? :D

[ATTACH]123556[/ATTACH]

post-30400-14440961052795_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25670-litt-noia-i-benpress-maskin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste jeg var bekymret for når jeg satt i den maskinen, var at jeg ikke fikk trent bena så hardt som jeg burde, og at det er mer ett verktøy for å booste egoet med tunge vekter.:D

Men du kan jo slutte å være så forbanna lat, og reise deg opp å gå litt mens du forbereder deg til neste sett.;)

jo da, det er div sikkerhets greier der, selv om man hadde fått seg en skikkelig støyt hvis den hadde smelt ned...har vurdert å reise meg opp mellom setta, men prøver å trene intensivt, så jeg gidder ikke å fly opp å ned som en apekatt eller :whistle: men dette er som sagt noe som sitter mellom øra, så jeg får vel bare tvinge hue til å bli med på pausen....men godt å lese at jeg ikke er den eneste ;)

Annonse

Ikke for å spre uhygge her :devil: , men en kompis dro faktisk av alle muskelfestene til lårmusklene i venstre ben i en slik maskin,

Han lasta opp mellom 3-400kg på racket og presset på, skjøv opp til topps, for så å skulle til å senke vekta ned igjen, da sviktet låsen til ryggplata og den ble skjøvet til bunns, vekta kom som en torpedo og da røk alt som var av muskelfester i ene låret.

Ble sykemeldt i 3-4 måneder etter det.

Beinpressmaskina på Mudo Oppegård gir meg maks noja.

Den på Elixia hadde helstøpte "stoppere" i selve skinna på begge sider i tillegg til de røra som du vrir for å låse opp. Det var flere stoppere i bunn også, akkurat slik at du kan komme deg ut om ting går til helvete. På Mudo? Kun 3 hakk på hver side av de røra du vrir på. Jeg mener, om de gir etter, så er du såååååååååååååååå royally fucked. Royale with Cheese.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...