Gå til innhold

Ekstremt krøllet og tørt hår


afroboy

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 20 år som har ekstremt krøllete og tørt hår.

Prøvd mange forskjellige rettetanger, men ingen ser ut til å funke bra fordi håret mitt ser helt merkelig og tørt ut når jeg har brukt den.

Når jeg har rettet håret tar jeg i DIFI eller renati noe som funker dårlig.

Noen tips til voks og rettetang?

Setter utrolig stor pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wen - jeg er hvertfall KJEMPEfornøyd med produktet, har brukt det nå i ca 2 mnd. Jeg har hatt så krusete, krøllete og tørt hår at du vil ikke tro det. Har hørt at det ikke funker for alle, men jeg har hvertfall funnet noe som funker for meg og det er det som tells :) Fåes kjøpt hos Vita, kommer også i hårkur. Ellers kan man selvfølgelig registrere seg på www.tvshop.no men jeg bruker ikke såpass mye at jeg trenger en ny i mnd og ser på det som bortkastet å skulle få en pakke i posten hver mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem som deg. Brukte ca. 3 timer på å rette håret helt fint. Nå tar jeg anti-permanent hos Saks Hair Industry på Majorstua to ganger i året. Det er ganske dyrt, men det retter ut håret og gjør det mye lettere for deg å rette håret senere. De som jobber der har også mye erfaring og kan anbefale deg dvs. produkter. Morrocon oil er bra! Ghd-rettetang er best (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg er en gutt på 20 år som har ekstremt krøllete og tørt hår.

Prøvd mange forskjellige rettetanger, men ingen ser ut til å funke bra fordi håret mitt ser helt merkelig og tørt ut når jeg har brukt den.

Når jeg har rettet håret tar jeg i DIFI eller renati noe som funker dårlig.

Noen tips til voks og rettetang?

Setter utrolig stor pris på alle svar.

Tidenes shampoo: Decubal for tørt hår/tørr hodebund. Du får den på apoteket :)

Den er helt uten alt av parabener og uten parfyme, inneholder "kun naturlige oljer" og jeg har sluttet med både shampoo og hårbørste etter at jeg fant den :)

Er ikke så innmari dyr heller, 60-70 kroner for en flaske som varer en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt samme problem, så dette var en super tråd! Tror jeg skal se på permanent retting på noen måte. Var innom frisøren og spurte om dette; men de anbefalte meg å ikke gjøre det, siden det sliter så mye på håret og jeg ville ha trengt endel pga mitt type hår..

Flere som får problemer med hårkvaliteten på diett? Tror jeg mangler noe essensielt nå ifht før. Hadde veldig "shiny" hår/ sundt tidligere, men det har blitt sprøere og mye mer slitt (uten at jeg bruker føner, alltid balsam/ hårkurer) - evn at høsten i tillegg gjør det ekstra tørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt samme problem, så dette var en super tråd! Tror jeg skal se på permanent retting på noen måte. Var innom frisøren og spurte om dette; men de anbefalte meg å ikke gjøre det, siden det sliter så mye på håret og jeg ville ha trengt endel pga mitt type hår..

Flere som får problemer med hårkvaliteten på diett? Tror jeg mangler noe essensielt nå ifht før. Hadde veldig "shiny" hår/ sundt tidligere, men det har blitt sprøere og mye mer slitt (uten at jeg bruker føner, alltid balsam/ hårkurer) - evn at høsten i tillegg gjør det ekstra tørt?

Det er forskjell på å ta antipermanent hos en afrikansk frisør og å ta Straight&Shine, som jeg gjør, hos norske kvalifiserte frisører. Sistnevnte er mye mer skånsom. Anbefaler deg å dra innom Saks Hair Industry på Majorstua og høre. Det er så verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om brazilian blowout, hørt at det er helt fantastisk. men JESUS koster jo 3000 spenn? + jeg er gutt. og klipper håret en gang i månden.

Kjøper på ebay å får en veninne til å utføre behandling. Er strålende fornøyd med det ;) Tror det kostet 300 og kan brukes til flere behandlinger.Du kan se noen resultater på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt samme problem, så dette var en super tråd! Tror jeg skal se på permanent retting på noen måte. Var innom frisøren og spurte om dette; men de anbefalte meg å ikke gjøre det, siden det sliter så mye på håret og jeg ville ha trengt endel pga mitt type hår..

Flere som får problemer med hårkvaliteten på diett? Tror jeg mangler noe essensielt nå ifht før. Hadde veldig "shiny" hår/ sundt tidligere, men det har blitt sprøere og mye mer slitt (uten at jeg bruker føner, alltid balsam/ hårkurer) - evn at høsten i tillegg gjør det ekstra tørt?

Jeg opplever det samme på denne årstiden rundt høsttider. Går ikke på diett så for min del tror jeg ihvertfall det er høstluften som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Min datter har afrohår, og hun har også veldig tørt hår om vinteren. Så tørt at det knekker faktisk. Vi bruker kerastase hårkur for ekstremt tørt hår hver gang hun vasker håret. Vi håndkle-tørker håret og har så i en god dæsj olje (moroccan oil er ikke det beste for afrohår). Etter det har vi vaselin i håret før hun børster det. Så langt er dette det eneste vi har prøvd som får hennes hår til å bli blankt og fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...