Mads Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Folk sier jo at man ikke skal tøye ut og sånt, for det har ingen effekt etc. Jeg er veldig stiv, og har generelt dårlig fleksibilitet. Hva skal man gjøre for å få bedre mobilitet og fleksibilitet? Jeg har foamruller (?), men bruker den sjeldent. Akkurat nå har jeg en ryggskade, så jeg blir begrenset i hva jeg får gjort. Men jeg går til kiropraktor, og blir vel stadig bedre. Deretter har jeg tenkt til å bli mye mer mobil og fleksibel. (Beklager dårlig oppsett i innlegget, er trøtt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørnar Granhus Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Tenker du på mobilitet og fleksibilitet over hele kroppen eller i hovedsak hofte/rygg området? Svaret er egentlig ganske enkelt, bruk foamrulleren, sett av en egen økt til å tøye aktuelle området du ønsker(eventuelt flere) Bruk lette vekter til å varme opp det gjeldende området og fokuser på teknikken for å bedre mobiliteten i ønsket område. her ser du litt i forhold til ryggen: http://styrkecoach.no/er-det-nodvendig-med-god-hoftemobilitet/ Litt generelt her: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1744 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Tenker hovedsakelig over hele kroppen Og det hjelper ikke å tøye? Skal sjekke linkene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lena Ludvigsen Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Body balance! Første tanke er kanskje at det er blir litt gay, men for det første er pilates råbra statisk trening, yoga er utrolig deilig og løsner opp over alt mens tai chi er fantastisk for å stresse ned hodet. - Det er ofte menn på timene jeg pleier være på Gittiamo 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tronaldo Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Den beste måten å få bedre mobilitet er ved å gjøre mobilitetsøvelser Merk at det er forskjell på mobilitet og fleksibilitet. Fleksibilitet går mer på hvor langt man kan tøye en muskel, mens mobilitet inkluderer ledd, bindevev og støttemuskulatur i tillegg. God mobilitet er et viktig virkemiddel for skadeforebygging. At tøying ikke har noen effekt går mer på at det ikke forhindrer stølhet etter trening, men det betyr ikke at det ikke er nyttig for fleksibilitet/mobilitet. Smarte løftere gjør mobilitetsøvelser. Magnificent Mobility er en fantastisk ressurs. Velg deg noen øvelser som du gjør som en del av dynamisk oppvarming før trening, du vet selv best hvilke områder du trenger å jobbe med. Vil du ha det i bokform så er Becoming A Supple Leopard av Kelly Starrett en god bok. Hvis du klarer å forstå hva han sier i videoene sine så kan du prøve deg på nettsiden hans MobilityWOD. Lykke til Tamara, Myr og Mads 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bmt Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 går ikke ann å bygge bra mobilitet uten å ha bevegelsutslaget (fleksibilitet) 1. bygg opp passiv fleksibilitet 2. Bygg styrke i det nye ROMet du har fått fleksibilitet krever oppvarming mobilitet er alltid der Det beste er å blande mellom lange statiske hold og PNF streching Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakker Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 I forhold til bl.a.. hofte- og ankelmobilitetet er det lite som slår å sitte som det her så ofte som mulig: Steffen92 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.