Gå til innhold

Er det krise å ikke leve av torsk, laks, kylling og brokkoli?


slettet2018

Anbefalte innlegg

Jeg håper noen kan hjelpe meg med dette. Jeg har siden april trent styrke ca. 4 ganger i uka - noen ganger mer, andre ganger mindre. Hadde en toukers pause i sommer, men har siden vært back on track. Problemet mitt er at jeg ikke liker torsk, laks og kylling i store mengder! Er veldig glad i CC, kesam, skyr, proteinshaken min tar jeg to ganger om dagen i perioder. Men, når jeg lager meg laks og grønnsaker, så spiser jeg det en gang og så har jeg ikke lyst på det på flere uker. Liker heller ikke torsk og brokkoli og kan ikke se for meg at jeg skal leve på dette i perioder. Er dette virkelig nødvendig?

Er veldig glad i karbonadedeig, men dersom jeg skal spise det til frokost, lunsj og middag hver dag, så er jeg avhengig av at det smaker godt hver gang jeg spiser det.. Prøvde meg på lunsj med karbonadedeig, hakkede tomater, løk, krydder osv. + ris, men kjente at det var vanskelig å spise det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Torsk , kyllingfilet og brokkoli er de magreste proteinkildene - derfor velger folk på harddiett dette over mat med mer fett/karbohydrater. Det er mye som har like bra proteininnhold (og som samtidig er sunnere fordi det inneholder mer vitaminer, fettsyrer eller mineraler)

Ost, melk, kjøttdeig, kjøtt (uansett type) , nesten all fisk og bønner har for eksempel kjempebra proteininnhold og er veldig sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du vil fram til egentlig?

Nei det er ikke nødvendig å leve på torsk og brokkoli.

Tenker ifht å bygge muskler. Ser jo at det skjer ting nå, men syns foreløpig at fettprosenten er den samme. Har mer lyst til å spise CC, karbonadedeig, kesam o.l., enn torsk, kylling og laks. Har planer om å høre med en PT om treningsprogram og kostholdsprogram, men er veldig redd for at det da er en forutsetning at jeg MÅ spise torsk, laks osv. for å få best mulig resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å bygge muskler er det overskudd av kcal som tells. Det er veldig vanskelig å skulle gå ned i fett% og bygge muskler samtidig, så de fleste pleier å velge, gjøre det ene først og så det andre.

Du MÅ absolutt ingenting, spis etter IIFYM. If it fit your macros. Basically, spis hva du vil så lenge du får i deg de næringsstoffene du trenger. Ikke noe mer hokus pokus enn det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er mest glad i karbonadedeig kan du variere litt i alle fall ved å lage karbonader. Du bare kjører deigen i en fondprosessor, tilsetter ett egg og litt krydder, former til kaker og steker de i panna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved å bygge muskler er det overskudd av kcal som tells. Det er veldig vanskelig å skulle gå ned i fett% og bygge muskler samtidig, så de fleste pleier å velge, gjøre det ene først og så det andre.

Du MÅ absolutt ingenting, spis etter IIFYM. If it fit your macros. Basically, spis hva du vil så lenge du får i deg de næringsstoffene du trenger. Ikke noe mer hokus pokus enn det ;)

Takk, det høres fornuftig ut! :D Har fått bygd en del muskler på overkropp, så nå er det faktisk GØY å trene i singlet! Hihi, ser jo at musklene jobber og at musklene ER DER, riktignok under en del fett. Men, fettprosenten får jeg ta senere, så fokuserer jeg på å bygge nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er mest glad i karbonadedeig kan du variere litt i alle fall ved å lage karbonader. Du bare kjører deigen i en fondprosessor, tilsetter ett egg og litt krydder, former til kaker og steker de i panna :)

Vi bruker bare karbonadedeig, så når vi lager kjøttkaker/karbonader, så gjør vi det på den måten. :) Men, har aldri prøvd karbonader i matboksen, det må jeg prøve! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...