Gå til innhold

karbo-buk


Linr

Anbefalte innlegg

hjelp! har trent hard styrke i ca 2 år, og har plutselig fått karbo-buk(tror det iallfall, det er det folk sier). jeg spiser kun ren mat og alt det sunne som er anbefalt. spiser ikke for mye karb og proteiner. hvordan får jeg bort magen?? og får frem abs?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

D

Virkelig?

Linr, mener du at du blir veldig oppblåst i løpet av dagen, eller er det en konstant tilstand? Vanskelig å forstå helt hva du mener. Vet du hvor mye mat du får i deg gjennom dagen?

Det er en konstant tilstand ja. Kom sånn plutselig, men hører folk sier det kan være at kroppen min har vent seg på det sunne kostholdet, og reagerer hvis jeg plutselig spiser litt mer karb osv. Spiser faktisk litt mindre kcal daglig enn jeg trenger i forhold til treninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde noe av det samme (var vel i '07 det begynte). Hadde alltid hatt flat mage, og plutselig var jeg veldig oppblåst hele tiden. Fannt ut etter mye prøving og feiling (ja, det er snakk om flere år) at jeg ikke kan spise noen former for kornprodukter (hvete, havre, bygg, rug) - da blir jeg fryktelig oppblåst (selv om det er glutenfritt), og nå får jeg også fryktelig vondt i magen om jeg prøver meg på det.. Jeg unngår også sukker, store mengder melkeprodukter (les: (mye) iskrem, risgrøt osv) og "uren" mat.

Det skal sies at jeg har vært hos lege og spesialist, og ingen ser ut til å finne ut hva som er galt. Jeg har gradevis kutte ut det jeg selv opplever at jeg reagerer på, og lever greit med det, med en mage som nå er stort sett fornøyd.

Håper du finner en løsning på det, for jeg vet det ikke er noe stas!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Monika:)

Jeg merker selv at jeg ikke tåler store mengder hvete/melkeprodukter (kan ikke drikke melk i det heletatt). Har også vært til lege uten at de har funnet noe. Derfor holder jeg meg stort sett unna, med ett unntak. Jeg spiser 0, 0% yoghurt og ca 2 brødskiver i uka med lavkarbobrød, og fullkorns tortilla. Men kanskje jeg skulle prøvd å vært helt foruten og sett hva som skjer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D

Det er en konstant tilstand ja. Kom sånn plutselig, men hører folk sier det kan være at kroppen min har vent seg på det sunne kostholdet, og reagerer hvis jeg plutselig spiser litt mer karb osv. Spiser faktisk litt mindre kcal daglig enn jeg trenger i forhold til treninga.

Generelt bør man ikke høre på "folk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar Monika:)

Jeg merker selv at jeg ikke tåler store mengder hvete/melkeprodukter (kan ikke drikke melk i det heletatt). Har også vært til lege uten at de har funnet noe. Derfor holder jeg meg stort sett unna, med ett unntak. Jeg spiser 0, 0% yoghurt og ca 2 brødskiver i uka med lavkarbobrød, og fullkorns tortilla. Men kanskje jeg skulle prøvd å vært helt foruten og sett hva som skjer da :)

Det var sånn jeg begynte også - spiste litt pizza i ny og ne, og tacolefser. Det vil jo alltid være en avveining på hvor mye av maten man må gi avkall på i håp om at det skal ha en positiv effekt :) Nå har jeg kuttet det helt (bortsett fra iskrem - noen ganger blir det sjokoladeis med sjokoladesaus, da må jeg regne med en uke oppblåsthet, men det er jo et bevisst valg :p ), men det er det jeg trives best med, og er ikke nødvendigvis det som passer for alle (ja jeg blir SYK misunnelig når samboeren lager brownies som han koser seg med, eller lager toast med masse ost)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du oppblåst, eller mener du at du har lagt på deg? Aner ikke hva spørsmålet er så vanskelig å svare.... Karbo-buk? Tror det er flere baller i luften i denne tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...