Gå til innhold

er dette bra?


amatør1

Anbefalte innlegg

Hei!

ettersom jeg ikke er no mester innen trening og kosthold så spør jeg dere.

jeg er ca 1.79 høy, 81kg.

jeg vil gjerne legge på meg mer muskler uten å få med for mye fett i samme slengen.

jeg spiser detta nå:

frokost: 2egg, 60g havregryn og et glass melk

lunsj: 2-3grove brødskiver med kjøttpålegg

middag 180g kylling file, 60 g ris 60g brokkoli og en skyr yoghert

etter trening/kveldsmat: 150g laks/sei, 60 g ris 60 g brokkoli og en protein shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er nesten nødt til å vite litt om hvordan du trener og;)

prøver så godt jeg kan med å trene styrke 5 ganger i uka, inkl cardio.

mandag : bryst og tri, kjører 10x4

tirsdag : rygg og skuldre, mage 10x4

onsdag :bein og bi 10x4

torsdag: "mandag"

fredag: "tirsdag"

trener som regel tungt men varier med lette økter i ny og ne..

vet ikke helt om det var detta du sikta men :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser mindre enn meg og jeg veier 50kg:S

Tror nok du bør spise en del mer per måltid, og kanskje kutte i cardioen en stund;)

Hvor lenge har du prøvd å gå opp i vekt?

oi... spurte en kompis som er litt mer inn i trening enn meg og det var dette han anbefalte meg men jooo, har vel holdt på å gå opp i vekt siden jeg startet å trene for 2 år siden og da spiste jeg bare det jeg fikk servert hjemme. så fra ca 2år siden tel nå har jeg gått opp fra 62kg-81kg.

nå nylig jeg har begynt å spise det som er nevnt ovenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oi... spurte en kompis som er litt mer inn i trening enn meg og det var dette han anbefalte meg men jooo, har vel holdt på å gå opp i vekt siden jeg startet å trene for 2 år siden og da spiste jeg bare det jeg fikk servert hjemme. så fra ca 2år siden tel nå har jeg gått opp fra 62kg-81kg.

nå nylig jeg har begynt å spise det som er nevnt ovenfor :)

Da har du jo lykkes kjempebra med å gå opp nesten 20kg da:-) Gratulerer:)

Føler du det har stoppet opp nå, siden du spør om råd her i forumet?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du tatt disse mengdene fra?

En kompis bare.

Da har du jo lykkes kjempebra med å gå opp nesten 20kg da:) Gratulerer:)

Føler du det har stoppet opp nå, siden du spør om råd her i forumet?:)

Takk takk :) nei altså fra de 2 årene til nå så har jeg jo bare spist det jeg er blitt servert så tviler igrunn på at jeg egt har klart å fylle opp protein behovet mitt. så jeg lurer vel igrunn bare på om det jeg spiser nå er bra nok eller om du/dere har et bedre oppsett te meg for å bedre progress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis bare.

Takk takk :) nei altså fra de 2 årene til nå så har jeg jo bare spist det jeg er blitt servert så tviler igrunn på at jeg egt har klart å fylle opp protein behovet mitt. så jeg lurer vel igrunn bare på om det jeg spiser nå er bra nok eller om du/dere har et bedre oppsett te meg for å bedre progress :)

Av de 20kg, er det mest muskler eller fett forresten?

Personlig er jeg ikke for at man bør følge et bestemt oppsett over tid, men hvis du fokuserer på å spise deg god og mett 4-5 ganger hver dag, og at hvert måltid inneholder protein, karb og fett kommer du langt med det uten å trenge å overanalysere;)

Nå kan ikke du og jeg sammenliknes, men en typisk dag for meg er:

M1: 70g havregryn, 40g protein, 2 SS peanutbutter

M2: Fisk(ca200g), poteter(ca 200-300g), grønnsaker, litt fløte

M3: Etter trening: 30g protein, 50g riskaker

M4: Kylling/biff(ca250g), ris/pasta(ca70-80g), grønnsaker og pesto eller annet digg

M5: 1 boks mager kesam(300g), 100g helfet kokosmelk, 1 neve nøtter og litt bær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de 20kg, er det mest muskler eller fett forresten?

Personlig er jeg ikke for at man bør følge et bestemt oppsett over tid, men hvis du fokuserer på å spise deg god og mett 4-5 ganger hver dag, og at hvert måltid inneholder protein, karb og fett kommer du langt med det uten å trenge å overanalysere;)

Nå kan ikke du og jeg sammenliknes, men en typisk dag for meg er:

M1: 70g havregryn, 40g protein, 2 SS peanutbutter

M2: Fisk(ca200g), poteter(ca 200-300g), grønnsaker, litt fløte

M3: Etter trening: 30g protein, 50g riskaker

M4: Kylling/biff(ca250g), ris/pasta(ca70-80g), grønnsaker og pesto eller annet digg

M5: 1 boks mager kesam(300g), 100g helfet kokosmelk, 1 neve nøtter og litt bær

Det tipper mest over på muskler.

jeg kan vel prøve å legge til litt mer på detta kostholdet mitt, men redd det ikke kommer te å holde mål med tanke på de krava som blir stilt når det kommer til protein/carb inntaket...:)

forresten, jeg har fått mest framgang når det kommer til armene og føler egt at resten henger en del etter, kommer det av at jeg ikke får nok kontakt med de musklene jeg trener de ulike dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tipper mest over på muskler.

jeg kan vel prøve å legge til litt mer på detta kostholdet mitt, men redd det ikke kommer te å holde mål med tanke på de krava som blir stilt når det kommer til protein/carb inntaket...:)

forresten, jeg har fått mest framgang når det kommer til armene og føler egt at resten henger en del etter, kommer det av at jeg ikke får nok kontakt med de musklene jeg trener de ulike dagene?

Mente selvfølgelig ikke du skulle kopiere mitt, men når du ser at jeg allerede spiser mer enn deg, burde det være en pekepinn på at du bør spise mye mye mer;)

Manglende fremgang kan komme av mange grunner som genetikk, dårlig teknikk, dårlig kontakt, for mye/for lite trening av den aktuelle muskelgruppen osv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente selvfølgelig ikke du skulle kopiere mitt, men når du ser at jeg allerede spiser mer enn deg, burde det være en pekepinn på at du bør spise mye mye mer;)

Manglende fremgang kan komme av mange grunner som genetikk, dårlig teknikk, dårlig kontakt, for mye/for lite trening av den aktuelle muskelgruppen osv;)

haha jaa forsto at jeg ikke sku kopiere ditt ;) får bare prøve meg fram og blir det for gæli så får jeg koste på meg litt hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kompis bare.

Broscience :sneaky:

Men tilbake til spørsmålet ditt.

Jeg har ingen utdannelse eller noe sånt som sier at jeg burde kunne det, men som flere har sagt virker det som du spiser for lite til å kunne legge på deg.

I tillegg til å øke hvert enkelt måltid med mat vil det hjelpe å ha to-tre mellommåltid. Gjerne en dessert, som ikke er full av sukker, men heller protein. Feks. cottage cheese eller kesam med nøtter, bær, korn, proteinpulver eller hva du måtte ønske.

Ved å øke fettmengden i kostholdet vil det være lettere å øke i kcal-inntak uten at du må spise så utrolig mye. Legg til ca 100 gram nøtter (gjerne fordelt på flere mellommåltider eller i hovedmåltider) per dag og mye vil hjelpe. En god håndfull cashewnøtter kan løfte en wok ganske mye, for eksempel. Du kan bruke mer olje, og kokosmelk er veldig godt, og bra :) Nøtter og frø har hovedsakelig proteiner og fett.

Ops. Så at jeg ikke hadde sendt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...